vraagje 3w 106b2

he hallo

ik heb een katana 33% van krill met een 3w 106b2 met bmb dempers
daar draai ik een 25 /12s karbon prop op
op de cabarateur gebruik ik een 90 graden kelk van 3w

nu heb ik het iede dat hij niet goed afgesteld staat

normaal als je hem op de shoke start moet hij vanzelf weer uitgaan volgens 3w .
de mijne blijft gewoon door draaien en als ik de shoke dan open zet blijft hij ook gewoon draaien terwijl de shoke wel helemaal dicht gaat

als ik hem dan op volgas zet draait hij 6000 toeren lijkt mij aardig oke

hij pakt verder van gas dicht naar volgas wel mooi op
maar op de eerste helft van het gas doet hij niet echt veel , voorbij half gas heb ik pas het gehele toeren berijk

onder de vlucht gaat het best goed als ik hem op de kop gooi hoor je hem af en toe wel is wat sputeren
als ik hem met net iets meer als volgas op de kand gooi en rudder bij stuur om
meskand te gaan vliegen hout hij vreselijk in tot dat ik hem weer recht leg dan
loopt hij weer normaal.

heeft een van jullie mischien een iede wat hier het probleem kan zijn
en wat mischien de oplosing kan zijn


groeten Tomar
 
Laatst bewerkt:
Als de motor niet wil stilvallen als de choke dicht staat dan lekt er ongetwijfeld ergens lucht in de motor. Is het een vrij nieuwe motor? Bij oudere motoren kan er lucht lekken langs de krukas lagers, asjes van choke- of gasklep. Als het daar niet zit dan zal het waarschijnlijk tussen carburator en carter zitten.
Kan je de motor stilleggen door de gasklep volledig dicht te sturen?

Dat weinig vermogen hebben in het eerste deel van je gas kan er op wijzen dat de L-naald te vet staat. Dat sputteren in de lucht lijkt mij ook door een te vette afstelling van L-naald.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zoiezo een proberen de L-naald meer dicht te draaien,...
en anders een bezoekje aan 3W brengen :-)
 
Tomar,

Ik heb dezelfde motor en ik heb hetzelfde probleem gehad.
Heb je tussen de motor en de carburateur een zwart-kunstof deel zitten?
Zoja dan moet je een alluminium bestellen bij 3W, dit heeft het probleem bij mij destijds opgelost.
Daarna kun je de motor gemakkelijk afstellen op de H en L naald.

Hierbij nog een foto waarop het alluminium tussenstuk op de motor zit.
3W_110i_B2.jpg


Mvg,
 
Heb je tussen de motor en de carburateur een zwart-kunstof deel zitten?

De 106 schijnt hier inderdaad wat gevoeliger op te zijn. Ik heb een 157 met aluminium tussenstuk en een 157 met gewoon kunstof stuk, ze lopen beiden even mooi:)

Maar voor de 106 is het het proberen waard in ieder geval, ze zijn niet zo duur. Je kunt eens vragen of Kees Maas ze op voorraad heeft (http://www.mec-modelbouw.nl/)
 
hallo allemaal

nou heb het alu deel van 3w binnen gekregen en geprobeert
en hij loopt nu als een zonnetje

bedank allemaal voor de goede info


groeten Tomar
 
Kijk eens aan, zo zie je maar weer, dat dingen vaak heel simpel op te lossen zijn. Het punt is alleen dat je moet weten wát er mis is:rolleyes:

Ik heb het vaker gehoord van dat aluminium tussenstuk, tegenwoordig leveren ze alleen nog maar met aluminium. Het hoeft trouwens niet altijd een probleem te geven; Mijn ene 3W157 heeft nog steeds dat deel van plastic en draait al meer dan 80 vluchten geweldig. Mijn 2e 3W157 had van de fabriek uit al dat deel in aluminium, maar loopt ie beter? Nee, net zo goed eigenlijk:)
 
Back
Top