CK MBV Kampenhout

Deze zondag start de eerste manche van het ClubKampioenschap in Kampenhout. Daar ik volledig onwetend ben heb ik toch enkele vraagjes:
* Wanneer inschrijven
* Wanneer start van de training/kwalificatie/wedstrijd
* Is er klasse voor de beginnenlingen
* Wat bij regenweer

Ik heb al wat rondgekeken op de site van MBV maar kon niet de antwoorden vinden op bovenstaande vragen.

Alvast bedankt voor the respons,
Alwin
 
Hey Alwin,

Ik zoek ook nog naar de uren van de start en inschrijving, maar normaal gezien is het ongeveer inschrijving tot 10u, en start om 11 of 12u, ik moet het is navragen.
Er is een beginnersklasse, die rijden ook met vrije motoren en accu's (Ni-MH, Ni-Cd en hardcased Li-Po) en bij regenweer rijden we gewoon door, meestal met Ballistic Green of Pink banden ipv de traditionele Schumacher Stagger Rib en Schumacher Mini Pin.
 
Thanks potloodslijper,

Hopelijk valt het weer wat mee en kan ik zaterdag al eens proberen. Ik heb enkel de minipins en de standaard banden. De rest komt later wel...
 
Ze voorspellen droog weer voor zondag... Maar dat valt dus af te wachten hier in het Belgen landje :p

Moest je banden nodig hebben, vraag dan gewoon even rond, er zijn genoeg
mensen waar je wel een setje van kan gebruiken ;)
 
Hey Alwin,

Ik zoek ook nog naar de uren van de start en inschrijving, maar normaal gezien is het ongeveer inschrijving tot 10u, en start om 11 of 12u, ik moet het is navragen.

In de praktijk is da wel zoiets, soms wel al eerste start rond 10u30 ( de manches 's zondags toch, de manches op zaterdag beginnen pas rond de middag! ), maar de meesten zijn daar zeker al om 9 uur, om nog wa testrondjes te kunnen rijden.
 
buiten een toch wel tegenvallende natte morgen was het een zeer aangename
dag .
der was zeker en vast wel wat volk want zeven reeksen zecht al genoeg he.
het geluk dat het niet geregend heefd maar de mizere dat de piste er s'morgens nog klets nat bij lag.
maar voor de rest heel veel fun gehad.
 
Ik heb dit weekend nog eens een manche gereden van het CK MBV. De sfeer was zoals te verwachten optimaal. De zon scheen en het was koel onder de bomen. Bij mijn aankomst kreeg ik al onmiddellijk een plaatsje aan tafel (thanks Pieter).

Ik reed mee bij de Rookies en al snel werd me een en ander duidelijk. Een deel van die Rookies kan behoorlijk rijden. Ik kon geen 12 ronden halen dus werd ik naar de staart van het deelnemersveld gewezen.

Het bleek dat mijn B4 niet de grip had die ik verwachtte. Al snel werden mijn voorbanden (stagger) geprepareerd met een dremel (thanks Ludo). Die ingreep had niet het verhoopte resultaat.

De setups die ik probeerde:
* stagger voor en minipin achter (in goede staat)
* blauw voor en zilver achter
* zilver achter en blauw voor
* zilver voor en achter (leek mij het beste)
* alle draagarmen staan horizontaal
* B4 weegt 1580gr rijklaar; waarvan 60g lood in de neus zit en 100g onder de lipo

De wagen had veel onderstuur en ik was genoodzaakt te remmen in/voor de bochten. Het leek alsof de andere 2WD meer grip hadden.

Hebben jullie nog tips om meer stuur te krijgen?

Thanks,
Alwin
 
zilver voor en zilver achter (asso veren)
als het stoffig ligt (en dat was het) moet je zilver vooraan steken.

welke posities op de arm waren de schokbrekers gemonteerd?

welke piston en welke olie?
 
* 30WT rondom. Ik vermoed dat er wel wat olie uit de dempers verdwenen is.
* shocks voor: midden bovenaan - binnen onderaan
* shocks achter: binnen bovenaan - binnen onderaan

Thanks
 
Camber links vooraan 1 gat meer naar binnen verhuizen, camber links achteraan korter maken, kleinere spoiler, front spoiler, iets meer gewicht in de neus, lange wielbasis, 25° caster ipv 30°, en eventueel inline stuurblokken, dat zijn dingen die veel kunnen verbeteren. Probeer eerst is met de camberlinks, front spoiler en iets meer gewicht in de neus, want de set-up is goed. Aangezien uw shocks vooraan op de draagarm al in het binnenste gat staan, doe je dit op de shocktower best ook.
Indien het dan nog niet genoeg is, kan je 25° caster proberen, inline stuurblokken zijn een laatste optie.
 
ahjah, achterste camberlinks, binnenkant, zo laag mogelijk monteren. desnoods met een short-neck ballstud of met de oude U-plate versie (die waren lager)
 
maar het belangrijkste: kort rijden en wel degelijk afremmen voor de bocht!!!

Als het stoffig is en je rijdt bvb na de rechte lijn 40cm van de curbes, dan zal je onmogelijk nog gedraaid geraken. Rem je aan het eind van de rechte lijn, en je stuurt dan in en blijft kort tegen de stenen, dan stuurt die auto als zot. Dat geldt voor elke bocht op mbv :-)
 
met gewicht in neus ben ik het trouwens niet eens, dat gaat u echt niet helpen als het stoffig is omdat die neus in eerste instantie gewoon rechtdoor wil met al dat gewicht. Zware neus = trage neus!
 
Back
Top