Hmmm Ik zit hier ook aan te denkenMijn volgende stap zou bijv een Trex250 kunnen zijn.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel een fijne machine voor dat formaat.
Gr Erwin

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm Ik zit hier ook aan te denkenMijn volgende stap zou bijv een Trex250 kunnen zijn.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook wel een fijne machine voor dat formaat.
Gr Erwin
Hoi Dennis dat komt sneller dan je denkt hoor.Ik kan me voorstellen dat als je met een grote/zware heli vliegt dat dit ff wennen is.Je kan evt de ext regelaar op je rx wat in de min schroeven dan is die wat minder direct.Gr jaaphet zal nog wel ff duren voordat ik met deze vol vertrouwen door de woonkamer schiet.
Hoi Dennis dat komt sneller dan je denkt hoor.Ik kan me voorstellen dat als je met een grote/zware heli vliegt dat dit ff wennen is.Je kan evt de ext regelaar op je rx wat in de min schroeven dan is die wat minder direct.Gr jaap
Hoi Jaap,
Ik ga jouw upgrade ook bestellen, ben helemaal om na jou enthousiaste verhalen.
Paul
klopt Dennis de lama 2-1 nieuwe versie is ook een top helie maar je kan beter met deze heli doorgaan Gr.jaapErwin: jammer want ik kan beter al m'n tijd in deze stoppen; met een beetje mazzel vlieg ik dan op een gegeven moment net zo makkelijk met de 4#3B V2bl, als met zo'n Lama2...
Hoi Jaap,
Ik ga jouw upgrade ook bestellen, ben helemaal om na jou enthousiaste verhalen.
Maar voor ik misschien de verkeerde spullen bestel, nog even een paar vraagjes:
Heb je de standaard flybar-paddles van de Q erop zitten, of de smalle paddles van de B ??? Ik kom nergens op onderdelen-sites van die smalle tegen.....
Zij die flybar-gewichtjes anders dan die al standaard op onze B zaten???
Passen de mainblades van de Q gewoon in de bladhouders van de B, of heb ik andere nodig???
Dan heb je de lagers van de hoofdas vervangen door lagers van de Q, is dit noodzakelijk en zo nee, wat is het voordeel???
Ik hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden, alvast bedankt.
Groeten,
Paul
Bij mij verloopt de gyro het meest wanneer je begint met vliegen. Ik moet de trim dan steeds meer naar links zetten. Bij de tweede lipo zet ik voor het opstarten de trim eerst weer in het midden. Daarna moet ik vaak de staart nog ietsje naar rechts trimmen en verloopt de gyro vrijwel niet meer. Aan het einde van een lipo lading wordt de staart tamelijk instabiel.Vorderingen!
Inmiddels ben ik in staat om een complete lipo leeg te hoveren in de keuken. Ik moet zeggen dat wij een flinke keuken hebben, maar hij is wel vrij langwerpig en daarmee is het niet de meest eenvoudige ruimte om te vliegen.
Vanmiddag de zolder opgeruimd, dus binnenkort heb ik er een prachtige oefenruimte bij.
Met het leger raken van de lipo merk ik wel dat ik de trim steeds een stukje moet verzetten. Geen echt nieuws, want dat had mijn HBFP ook (met als gevolg dat ik daar in no-time een belt-tail op heb gezet). Ook moet je oppassen met een verse lipo als je net daarvoor een lipo hebt leeggevlogen: gelijk een compleet andere heli, die veel aggressiever vliegt.
Afijn; geen spijt van dit dingetje. De brushless hoofdmotor bevalt supergoed en wordt ook totaal niet warm; de staartmotor trouwens ook niet.