het Walkera 4#3 verzameltopic

  • Topicstarter Topicstarter Junglemaxx
  • Startdatum Startdatum
Jaap...........zo'n Trex 250 is op zich wel een gave machine hoor.
Maar ik denk dat het net te groot en te fel is om even lekker mee binnen in de woonkamer mee rond te vliegen.
Voor buiten is ie goed te doen, maar dan moet je em wel dichtbij houden.
Ik kan mijn LT-300 (verkleinde HM60B van 300 formaat) ook niet te ver weg vliegen buiten.
Daarom jeukt het me nog steeds naar zo'n HM4G3.
Dat formaat en gewicht en dat ie vliegt op 1 cel Lipo, dat is toch meer superder dan die Trex250?
Ik ben nog steeds aan het graven ernaar en als de dag komt dat iemand mij zo'n HM4G3 in ln levende lijve kan laten zien vliegen, dan gaat voor mij de kogel door de kerk.
Ik wil namelijk dolgraag het verschil kunnen zien tussen het vlieggedrag van mijn HM4#3BV2 en die HM4G3. En dan bedoel ik echt het normale vlieggedrag.Want de mijne kan niet 3D vliegen.Wil graag weten wat het vliegverschil ertussen is.
Dennis......ik heb de bestelling binnen gekregen hoor van die staart motoren.Helaas is er iets misgegaan en zat er maar 1 in de verpakking.
Dus dat gaat zo even niet lukken om jou er eentje over te dragen.Sorry.
Vr Gr Erwin
 
Hoi Erwin.Ja het is net te groot voor binnen en te klein voor buiten.Maar ik wil nu graag het verschil tussen een FP en een CP ervaren.De 4G3 is qua formaat perfect de werktafel met loep;) en het vliegveld zijn lekker dicht bij elkaar.Dan kun je lekker sleutelen en testvliegen zonder veel moeite.Ik heb geen haast en bekijk het nog even rustig.Maar er komt wel weer een nieuwe heli tzt.Voorlopig heb ik genoeg aan mijn vlootje:D.Gr jaap
 
het zal nog wel ff duren voordat ik met deze vol vertrouwen door de woonkamer schiet.
Hoi Dennis dat komt sneller dan je denkt hoor.Ik kan me voorstellen dat als je met een grote/zware heli vliegt dat dit ff wennen is.Je kan evt de ext regelaar op je rx wat in de min schroeven dan is die wat minder direct.Gr jaap
 
Hoi Dennis dat komt sneller dan je denkt hoor.Ik kan me voorstellen dat als je met een grote/zware heli vliegt dat dit ff wennen is.Je kan evt de ext regelaar op je rx wat in de min schroeven dan is die wat minder direct.Gr jaap

dat groot/zwaar voor die andere heli valt op zich wel mee, want dat is een 300-tje (GURU-Z Neon met Xtrme rotorhead; zit bijna niets meer van de originele HBFP op)

aan de andere kant weegt die wel 7 - 8 keer zo veel;-)
 
Hoi Dennis ik heb geen ervaring met 300 size.Ik heb al eens gevraagd aan de kenners hier wat dat betekend size enzo.Maar omdat deze 4#3B 7-8 keer lichter weegt zal dat voor jou een groot verschil zijn.Vooral met je gaspedaal moet je voorzichtig zijn.:cool: Gr jaap
 
Jaap.......ik begrijp heel goed dat je in de nabije toekomst graag een CP heli van het 'kleine' formaat uit wenst te proberen.
Qua CP heli ben ik tot op heden nooit kleiner gegaan dan mijn huidige 300 size heli's.
Maar sinds ik met de kleine HM433BV2 vlieg heb ik er nog meer schik van gekregen.
Ik had nooit kunnen vermoeden dan zo'n kleine FP heli van slechts 48 gram zo verdomde mooi en stabiel zou kunnen vliegen.
Heb een paar jaar geleden een PiccoZ gehad, maar dat was 1 drama.Ik weet je mag geen appels met peren vergelijken.Maar qua formaat en gewicht kwamen ze erg dicht bij elkaar.
Deze HM4#3BV2 vliegt werkelijk top en ondanks zijn formaat verrassend stabiel.
Die Trex 250 zet ik voorlopig nog in de ijskast.
Heb er al berichten over gelezen van lieden die er niet helemaal over te spreken waren.Er schijnen nogal wat modificaties aan te moeten gebeuren wil het toestel goed kunnen vliegen.Van zoiets ben ik al niet gecharmeerd.
Vooral dus omdat ie voor binnen (in huis) dus net te fel en te groot is, maakt em voor mij niet echt functioneel.
Zelfs zo'n 'kleine' Trex 250 wil je niet door bijv een stuurfout of storing tegen je aan krijgen.Laat staan in het gezicht.
Vandaar dat ik lichtelijk loop te kwijlen bij de gedachte aan zo'n Walkera HM4G3.
Deze HM4#3BV2 bevalt me nu na een week vliegen al zo goed, dat het eigenlijk alleen maar beter kan.
Niet zozeer met meer stabiliteit ofzo, maar meer met een CP heli van nagenoeg hetzelfde formaat als de HM4#3BV2.
Voor buiten kan ik dan mijn 300 size heli's gebruiken met wind, en voor binnen de kleine telgen.
Ook weet ik dat vooral zomers er vaak dagen zijn dat het in de avond windstil weer is.
Ideaal om dan buiten met zo'n HM4#3BV2 of HM4G3 te kunnen vliegen.
Wel grappig trouwens dat er niet echt een andere fabrikant er in geslaagd is om zoiets als een HM4#3BV2 of HM4G3 neer te kunnen zetten.
Walkera heeft daar een goede zet mee gedaan.
Vaak wordt Walkera tot de bodem afgekraakt.
Nou die lieden kunnen van mijn part de boom in, want ik vlieg al jaren met super veel plezier met Walkera Heli's.
Alles wat ik tot op heden kan met mijn Heli's, is allemaal door het leren vliegen met Walkera Heli's.
Dus als iemand beweert dat je met een beter merk en type heli dan Walkera beter leert vliegen, dan kijk ik em glazig aan en denk dan Yeh right!!
En nu...........langzaam richting de HM4G3............
Vr Gr Erwin
 
Hoi Jaap,

Ik ga jouw upgrade ook bestellen, ben helemaal om na jou enthousiaste verhalen.

Maar voor ik misschien de verkeerde spullen bestel, nog even een paar vraagjes:

Heb je de standaard flybar-paddles van de Q erop zitten, of de smalle paddles van de B ??? Ik kom nergens op onderdelen-sites van die smalle tegen.....

Zij die flybar-gewichtjes anders dan die al standaard op onze B zaten???

Passen de mainblades van de Q gewoon in de bladhouders van de B, of heb ik andere nodig???

Dan heb je de lagers van de hoofdas vervangen door lagers van de Q, is dit noodzakelijk en zo nee, wat is het voordeel???

Ik hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden, alvast bedankt.

Groeten,

Paul
 
Hoi Jaap,

Ik ga jouw upgrade ook bestellen, ben helemaal om na jou enthousiaste verhalen.

Paul

Als je precies weet wat je gaat bestellen, heb ik mogelijk ook wel interesse. Als je even hier post wat nodig is, of mij pm't, kunnen we verzendkosten delen; ik pik 't dan wel in Sweet lake City op...
 
Erwin: jammer van die ene staartmotor, maar mogelijk kan die van mij 't nog een tijdje volhouden; hij wordt in ieder geval totaal niet warm.
Ik merk bij mijzelf de nodige vorderingen, al zullen er nog wel de nodige lipotjes verstookt gaan worden voordat ik m'n achtjes ga draaien in de woonkamer.
Merk jij trouwens nog verschil in vliegtijd met die andere bladen?

Ondertussen ben ik al zo verslaafd aan dit formaatje heli, dat ik droom van een Lama2 voor er bij; zelfde zender en lipo's, dus alleen een barebone nodig. Ik denk dat 't bij dromen blijft, want ik kan beter al m'n tijd in deze stoppen; met een beetje mazzel vlieg ik dan op een gegeven moment net zo makkelijk met de 4#3B V2bl, als met zo'n Lama2...
 
Laatst bewerkt:
Erwin: jammer want ik kan beter al m'n tijd in deze stoppen; met een beetje mazzel vlieg ik dan op een gegeven moment net zo makkelijk met de 4#3B V2bl, als met zo'n Lama2...
klopt Dennis de lama 2-1 nieuwe versie is ook een top helie maar je kan beter met deze heli doorgaan Gr.jaap
 
Laatst bewerkt:
Dennis! Ik merk geeen noemenswaardig verschil in vliegtijd met die andere bladen van de HM4#3Q.
heb dus alleen de main rotor blades en de heckrotor vervangen.
Ik hou als vliegtijd 8 minuten aan.
Kan meer hoor, maar wil die Lipo accu's zo lang mogelijk mee laten gaan.
Ik zou als ik jou was geen Lama 2 kopen.
Die Coaxiale zijn veels te makkelijk joh.Zonde van je geld.
Stop er dan geld bij en koop zo'n HM4G3.
Daar heb ik namelijk ook oren naar in de nabije toekomst.
Of Upgrade je HM4##BV2 langzaam op met spullen van die Duitse website.
Staan echt vette upgrades op.
We houden contact.
Mijn staart motor houdt het tot nu toe al meer dan 50 lipo packs vol.
Dys ben erg tevreden ermee.
Brushless staartmotor hoeft voor mij dus toch niet.
Het is goed zo.
Tot later
Vr Gr Erwin
 
Hoi Jaap,

Ik ga jouw upgrade ook bestellen, ben helemaal om na jou enthousiaste verhalen.

Maar voor ik misschien de verkeerde spullen bestel, nog even een paar vraagjes:

Heb je de standaard flybar-paddles van de Q erop zitten, of de smalle paddles van de B ??? Ik kom nergens op onderdelen-sites van die smalle tegen.....

Zij die flybar-gewichtjes anders dan die al standaard op onze B zaten???

Passen de mainblades van de Q gewoon in de bladhouders van de B, of heb ik andere nodig???

Dan heb je de lagers van de hoofdas vervangen door lagers van de Q, is dit noodzakelijk en zo nee, wat is het voordeel???

Ik hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden, alvast bedankt.

Groeten,

Paul


Hoi Jaap,

Heb je hier overheen gelezen ???

Groeten,

Paul
 
Beste Paul.
Ik heb helaas geen ervaring met een brushless staart motor op mijn HM4#3BV2.
Maar die Website van dat tweede linkje dat je gaf ziet er goed uit.
Daar verkopen ze zelfs een soort van turbo brushless hoofd motor.
Ik ben op dit moment bezig met het uittesten van verschillende soorten Lipo packs.
Hiermee bedoel ik wel alleen de 3.7V packs, maar dan van verschillende soorten C-waarden.
Heb de Walkera 10C packs, 15C van een onbekend merk packs en de 15C packs van het merk Xtreme.
Kan jullie nu al zeggen dat die Walkera 10C packs niet echt bijster goed zijn.
De fut is er na ongeveer 50 laadcyclussen al wel uit.
Die Xtreme packs daarentegen zijn toppie.
Maar...........ik heb al 20C packs besteld.Zijn onderweg.
Ik hou jullie daarover op de hoogte.
Ik hou namelijk alles bij.Vliegtijden en elke laadcyclus van een Lipo pack noteer ik.
Dan krijg ik straks een heel goed overzicht van wat welk pack het fijnste en beste presteerd zelfs na veel laadcyclussen te hebben gehad.
Op dit moment laadt ik alle packs nog op met de originele Walkera lader.
Maar persoonlijk ben ik daar niet zo content mee.
Ik laadt liever de packs met mijn eigen Graupner computer laders.
Kan daarmee al vanaf 0.1C laden.
De Walkera lader laadt met een vaste waarde van 0.5C.
dat is nooit zo goed voor de levensduur van die Lipo's denk ik.
Langzamer is toch altijd beter.
Ook de betreffende stekkers waarmee ik straks de Lipo packs met mijn eigen Graupner laders kan opladen zijn onderweg.
Kwestie van tijd zullen we maar zeggen.
Keep you all posted.
PS: Hoop dat iemand van jullie eens zo'n brushless staartmotor met bijbehorende regelaar gaat uitproberen.
Ik hoor graag hoe dat bevalt en hoe de heli dan vliegt met zo'n upgrade.
Vr Gr Erwin
 
Hoi Erwin,

Die eerste link betreft geen staartmotor. Dit is ook een hoofdmotor, maar je hebt geen nieuwe Rx nodig. Op het printje zit naast de ESC een converter die het signaal van de RX converteert, waardoor de motor toch aangestuurd kan worden.

Wat betreft de lipo's, ik heb indertijd bij mijn bestelling van de 4#3b een extra lipo meebesteld. Beide zijn van het merk Fullriver en hebben beiden al meer dan 150 laadcycli overleeft, ik merk nog geen kwaliteitsverlies.

Groeten,

Paul
 
Vorderingen!

Inmiddels ben ik in staat om een complete lipo leeg te hoveren in de keuken. Ik moet zeggen dat wij een flinke keuken hebben, maar hij is wel vrij langwerpig en daarmee is het niet de meest eenvoudige ruimte om te vliegen.
Vanmiddag de zolder opgeruimd, dus binnenkort heb ik er een prachtige oefenruimte bij.

Met het leger raken van de lipo merk ik wel dat ik de trim steeds een stukje moet verzetten. Geen echt nieuws, want dat had mijn HBFP ook (met als gevolg dat ik daar in no-time een belt-tail op heb gezet). Ook moet je oppassen met een verse lipo als je net daarvoor een lipo hebt leeggevlogen: gelijk een compleet andere heli, die veel aggressiever vliegt.

Afijn; geen spijt van dit dingetje. De brushless hoofdmotor bevalt supergoed en wordt ook totaal niet warm; de staartmotor trouwens ook niet.
 
Ja, dat klopt,

Met een verse lipo is ie effe wat agressiever, moet ik ook altijd nog even aan wennen. Het verloop van de staart gedurende het leger worden van de lipo hebben we allemaal. Volgens Jaap en Erwin moet dit met de bladen van de 4#3Q allemaal wat beter worden, ik ben benieuwd, ik heb de bladen en de brushless kit net besteld.

Groeten,

Paul
 
Vorderingen!

Inmiddels ben ik in staat om een complete lipo leeg te hoveren in de keuken. Ik moet zeggen dat wij een flinke keuken hebben, maar hij is wel vrij langwerpig en daarmee is het niet de meest eenvoudige ruimte om te vliegen.
Vanmiddag de zolder opgeruimd, dus binnenkort heb ik er een prachtige oefenruimte bij.

Met het leger raken van de lipo merk ik wel dat ik de trim steeds een stukje moet verzetten. Geen echt nieuws, want dat had mijn HBFP ook (met als gevolg dat ik daar in no-time een belt-tail op heb gezet). Ook moet je oppassen met een verse lipo als je net daarvoor een lipo hebt leeggevlogen: gelijk een compleet andere heli, die veel aggressiever vliegt.

Afijn; geen spijt van dit dingetje. De brushless hoofdmotor bevalt supergoed en wordt ook totaal niet warm; de staartmotor trouwens ook niet.
Bij mij verloopt de gyro het meest wanneer je begint met vliegen. Ik moet de trim dan steeds meer naar links zetten. Bij de tweede lipo zet ik voor het opstarten de trim eerst weer in het midden. Daarna moet ik vaak de staart nog ietsje naar rechts trimmen en verloopt de gyro vrijwel niet meer. Aan het einde van een lipo lading wordt de staart tamelijk instabiel.
 
Karel..............ik heb nu gemerkt dat met die Bladen en heckrotor van de HM4#3Q dat zelfs bij een Lipo die bijna leeg is de staart zicht nog vrijwel net zo strak houdt als met de Lipo vol en net beginnend met vliegen.
Vlieg je wel met die HM4#3Q bladen en heckrotor???
Gr Erwin
 
Back
Top