Dat licht er aan.
Heb bij ons heel wat TRF416's zijn rijden en heel wat C hubs zien gaan. ook spontaan maar begreep dat er 2 soorten zijn.
de ene is niet zo sterk en breekt snel.
Zo meer onderdelen zien gaan maar het erchste wat ik heb gezien was dat bij een botsing tussen 2 rc wagens de hele voorophanging afbrak. to in blokken los zaten en al.
Maarja ook een li3 zijn shoktower gebroken gezien.
Bulkheads krom. laatst ook van een 008.
Het is dus niet merk gebonden maar de Tamiya is niet zo bestend tegen klappen als de Xray.
Dat wil niet zeggen dat de Xray niet stuk gaat.
Volgens mij was de vraag naar slijtage en niet naar wat jullie daar in eindhoven allemaal kapot hebben gereden? (overigens ken ik bij onsop de club niemand die een c-hub heeft stuk gereden, en we rijden allemaal met het standaard harde, volgens jou snel brekende, type).
Slijtage, veel mensen roepen dat de tamiya harder slijt dan de andere merken, en meestal merken de rijders die tamiya rijden daar als enige niets van. Toeval?

Nouja goed, ik moet vertellen dat ik zelf wel geschokt was hoe snel de diff-cups aan de achterkant slijten, dit komt doordat er op nieuwe diff-cups met nieuwe blades al een beetje speling zit, dus je diff outdrives slijten redelijk snel. Maar toen ik xray reed had ik er last van dat ik weleens blades verloor als ze niet meer nieuw waren, welke ik daardoor ook elke week moest vervangen om dit te voorkomen. Snaren en pulleys, volgens mij slijten die even hard als die van de xray. Voordeel van de tamiya is wel, dat de onderdelen welke slijten zo veel goedkoper zijn dan die van de xray, tel eens op hoeveel je kwijt bent voor 4 complete assen rondom voor de tamiya, en dan voor de xray:wink:
Hotbodies allu buigen?
Net zo snel als de rest.
Zelf nooit last van gehad. Bij geen een auto van mij.
Enige waar ik last van had was van tweak na een klap.
dit nog niet bij mijn TOP gehad.
De xray en corally gebruiken naar mijn weten als enige 7075 T6 aluminium (daarom duurde het ook zo lang voordat de alumium onderdelen geanoliseerd konden worden bij xray, dit is met dit type aluminum nogal lastig), dus in theorie zouden de bulkheads van de xray sterker moeten zijn dan die van de 416, maar ik denk niet dat dit verschil te merken is, met een hele harde klap zouden ze allebij krom raken en met een klein tikje geen van beide. Wel moet erbij verteld worden dat tamiya voor hun 416WE ook weer sterker aluminium heeft gebruikt dan voor de vorige modellen, vandaar ook dat de kleur blauw net ietsjes donkerder is
Heel veel succes nog met je keuze, ik stond ene klein half jaartje ook voor de keuze tussen tamiya en xray, en verdomd lastig vond ik hem.Maar volgens mij heb ik de goeie keuze gemaakt
