of Tamiya TRF416 we

Volgens mij was de vraag naar slijtage en niet naar wat jullie daar in eindhoven allemaal kapot hebben gereden? (overigens ken ik bij onsop de club niemand die een c-hub heeft stuk gereden, en we rijden allemaal met het standaard harde, volgens jou snel brekende, type).

Slijtage, veel mensen roepen dat de tamiya harder slijt dan de andere merken, en meestal merken de rijders die tamiya rijden daar als enige niets van. Toeval?:P Nouja goed, ik moet vertellen dat ik zelf wel geschokt was hoe snel de diff-cups aan de achterkant slijten, dit komt doordat er op nieuwe diff-cups met nieuwe blades al een beetje speling zit, dus je diff outdrives slijten redelijk snel. Maar toen ik xray reed had ik er last van dat ik weleens blades verloor als ze niet meer nieuw waren, welke ik daardoor ook elke week moest vervangen om dit te voorkomen. Snaren en pulleys, volgens mij slijten die even hard als die van de xray. Voordeel van de tamiya is wel, dat de onderdelen welke slijten zo veel goedkoper zijn dan die van de xray, tel eens op hoeveel je kwijt bent voor 4 complete assen rondom voor de tamiya, en dan voor de xray:wink:

De xray en corally gebruiken naar mijn weten als enige 7075 T6 aluminium (daarom duurde het ook zo lang voordat de alumium onderdelen geanoliseerd konden worden bij xray, dit is met dit type aluminum nogal lastig), dus in theorie zouden de bulkheads van de xray sterker moeten zijn dan die van de 416, maar ik denk niet dat dit verschil te merken is, met een hele harde klap zouden ze allebij krom raken en met een klein tikje geen van beide. Wel moet erbij verteld worden dat tamiya voor hun 416WE ook weer sterker aluminium heeft gebruikt dan voor de vorige modellen, vandaar ook dat de kleur blauw net ietsjes donkerder is:mrgreen:

Heel veel succes nog met je keuze, ik stond ene klein half jaartje ook voor de keuze tussen tamiya en xray, en verdomd lastig vond ik hem.Maar volgens mij heb ik de goeie keuze gemaakt:D

De motormount van reinard was gebogen door een 3,5T. daarna heeft hij een andere gekregen en daarom zijn ze over gestapt op ander allu:)

die van Xray buigen nog net als die van corally. ze gebruiken het andere allu omdat ze dan gewicht kunnen besparen door alles dunner te maken.

en die C hubs breken bij jullie niet omdat jullie geen buizen hebben.
Merk je wel met het nk ;)
heb ze trouwens kappot zien gaan zonder de rijder tegen de buizen reed. braken onder de druk van het rijden.
spool spontaan breekt maar dan wel de delrin spool.
verder komt er vrij snel overal speling op.
dat was ook bij de 415.
maarja zo als ik al eerder zij, dat is op zig niet erg.
loopt alles soepel
moet alleen niet te veel zijn want dan slijt alles weer veel harder.

Als je de kleur blauw mooi vind moet je hem kopen. vind je een andere kleur mooi koop je die.

en die C hubs breken bij jullie niet omdat jullie geen buizen hebben.
Merk je wel met het nk ;)
heb ze trouwens kappot zien gaan zonder de rijder tegen de buizen reed. braken onder de druk van het rijden.

halen jullie die voor t nk niet even weg dan? Ik bedoel, een beetje fatsoenlijk circuit heeft toch wel gras in plaats van buizen:wink:

Als je de kleur blauw mooi vind moet je hem kopen. vind je een andere kleur mooi koop je die.

Dit slaat dus echt helemaal nergens op, nu doe je net alsof de tamiya geen goede punten heeft en alleen mensen hem kopen vanwege de kleur. Maar goed dat niemand dit serieus zal nemen...

halen jullie die voor t nk niet even weg dan? Ik bedoel, een beetje fatsoenlijk circuit heeft toch wel gras in plaats van buizen:wink:

Dit slaat dus echt helemaal nergens op, nu doe je net alsof de tamiya geen goede punten heeft en alleen mensen hem kopen vanwege de kleur. Maar goed dat niemand dit serieus zal nemen...

Er wordt ook waarschijnlijk bedoeld dat beide auto's een prima keuze zijn, en zowiezo geen miskoop. Met andere woorden koop de geen met de favo kleur;)

spool spontaan breekt maar dan wel de delrin spool.

Tja... dat zegt niks over de kwaliteit... Wellicht zijn ze bij een eerdere botsing al gescheurd en bij topsnelheid alsnog geknapt. Heb nog nooit een ongeschonden c-hub zien breken door het uitsluitend het rijden.....

nog een vraag je wat zijn diff outdrives ben nog maar net begonnen rc rijden vandaar dat nogal veel vraag

zijn de standaard turnbuckels van de trf416we van titanium of gewoon alu

Laatst bewerkt:

Hahahah nee wij verzamelen onderdelen.

helaas heb je die er wel die hun auto op kap of kleur uitkiezen.

Tja... dat zegt niks over de kwaliteit... Wellicht zijn ze bij een eerdere botsing al gescheurd en bij topsnelheid alsnog geknapt. Heb nog nooit een ongeschonden c-hub zien breken door het uitsluitend het rijden.....

ja denk het ook maar ze kunnen ook niets hebben.

de Xray is een stuk steviger dan de TRF.
Vooral bij ERCE is dit belangrijk.

Heb nu xray c hubs op mijn TOP.
Reed die hotbodies c hubs steets stuk.
zit nu te wachten op het nieuwe onderstel van de TOP. hun nieuwe onderstel is sterker.

ik heb mijn trf415msxx gekozen omdat ik dacht dat de onderdelen van tamiya snel
televeren waren en is een mooie auto om tezien dat ook

ik heb mijn trf415msxx gekozen omdat ik dacht dat de onderdelen van tamiya snel
televeren waren en is een mooie auto om tezien dat ook

zie je wel Koen.
er zijn altijd rijders die voor de looks gaan.;)

kijk in honkong voor onderdelen.
ben je goedkoper uit.

zo vat jij het op jij het dat ik de trf heb gekocht om zijn looks maar
ik heb hem gekocht omdat ik dacht dt onderdelen snel te leveren waren
en dat het ook een mooie auto is om te zien is een leuke bijkomstigheid
maar niet het hoofd doel van het kopen van een trf
en toen ik de trf kocht kende ik alleen maar tamiya nu weet ik dat er meer goede auto's
tekrijgen zijn voor minder

Laatst bewerkt:
ik heb een trf415 met een 102t spur gear met een 10.5 GM motor en daar heb ik een 36 tands pinion gear op zitten maar ik weet niet of dat de goed verhouding is iemand wel hier

ik heb een trf415 met een 102t spur gear met een 10.5 GM motor en daar heb ik een 36 tands pinion gear op zitten maar ik weet niet of dat de goed verhouding is iemand wel hier

Hoi,

hier 3 layouts die mogelijk zijn voor je interne verplaatsing

36tands diff en 16tands center pulley, Interne ratio:2,25
35tands diff en 18tands center pulley, Interne ratio:1,9444
35tands diff en 16tands center pulley, Interne ratio:2,1875

in het 1e geval zit je op 6,375
in het 2e geval zit je op 5,509
in het 3e geval zit je op 6,198

Indien je op een binnenbaan rijd mag je best rond de 6,8 starten.
En wanneer je op een buitenbaan rijd kun je zakken naar 5 of lager.

Uitgaande van een normale regelaar (TCspec oid) en 5 cellen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Op de tamiya kan je bijna elk merk spur kwijt door de 4 gaten, bij xray ben je beperkt tot het gebruik van alleen maar xray of robitronic spurs door het gebruik van 3 gaten. (overigens passen xray en robitronic spurs dan weer wel op de tamiya, andersom niet:wink:)

Als je voor de 416 kiest heb ik nog wel een hele sloot aan onderdelen voor je. Ik ben overgestapt op Xray en heb dus heel veel blauw spul over.

Als je voor de 416 kiest heb ik nog wel een hele sloot aan onderdelen voor je. Ik ben overgestapt op Xray en heb dus heel veel blauw spul over.
wat wilje er voor rogier ga toch voor de trf416we
heb vernomen dat xray geen onderdelen meer maakt voor de 009 als er weer een nieuwe is uit gekomen klopt dat heb het van meer mensen gehoord

Laatst bewerkt:
Pure onzin. XRay is één van de merken die oudere types het langste blijven ondersteunen. Daarbij is het bij XRay (en Tamiya overigens) zo dat zelfs bij de grotere wijzigingen in een nieuw type vele van de oude onderdelen ook nog gebruikt (kunnen) worden.

Overigens maak je met de Tamiya een prima keuze. Sommige onderdelen mogen dan wat zwakker zijn (valt ook best mee), maar dit zijn dan wel de goedkopere onderdelen. Beter dat die kapot gaan dan de bulkheads of je chassis. Nadeel is wel dat de onderdelen soms moeilijk verkrijgbaar zijn. Internet kan dan uitkomst bieden, maar het is helaas niet altijd de importeur waar de oorzaak ligt.

Ik heb met zowel de XRay'008 (de 009 is geen grote wijziging) en de Tamiya TRF416 (in feite met de WE setup) gereden en die laatste is echt een stukje makkelijker goed te krijgen. De XRay is ook een prima auto (samen met Tamiya denk ik de beste), maar...

Laatst bewerkt:
Back