M
mikky32
Guest
Volgens mij was de vraag naar slijtage en niet naar wat jullie daar in eindhoven allemaal kapot hebben gereden? (overigens ken ik bij onsop de club niemand die een c-hub heeft stuk gereden, en we rijden allemaal met het standaard harde, volgens jou snel brekende, type).
Slijtage, veel mensen roepen dat de tamiya harder slijt dan de andere merken, en meestal merken de rijders die tamiya rijden daar als enige niets van. Toeval?Nouja goed, ik moet vertellen dat ik zelf wel geschokt was hoe snel de diff-cups aan de achterkant slijten, dit komt doordat er op nieuwe diff-cups met nieuwe blades al een beetje speling zit, dus je diff outdrives slijten redelijk snel. Maar toen ik xray reed had ik er last van dat ik weleens blades verloor als ze niet meer nieuw waren, welke ik daardoor ook elke week moest vervangen om dit te voorkomen. Snaren en pulleys, volgens mij slijten die even hard als die van de xray. Voordeel van de tamiya is wel, dat de onderdelen welke slijten zo veel goedkoper zijn dan die van de xray, tel eens op hoeveel je kwijt bent voor 4 complete assen rondom voor de tamiya, en dan voor de xray:wink:
De xray en corally gebruiken naar mijn weten als enige 7075 T6 aluminium (daarom duurde het ook zo lang voordat de alumium onderdelen geanoliseerd konden worden bij xray, dit is met dit type aluminum nogal lastig), dus in theorie zouden de bulkheads van de xray sterker moeten zijn dan die van de 416, maar ik denk niet dat dit verschil te merken is, met een hele harde klap zouden ze allebij krom raken en met een klein tikje geen van beide. Wel moet erbij verteld worden dat tamiya voor hun 416WE ook weer sterker aluminium heeft gebruikt dan voor de vorige modellen, vandaar ook dat de kleur blauw net ietsjes donkerder is
Heel veel succes nog met je keuze, ik stond ene klein half jaartje ook voor de keuze tussen tamiya en xray, en verdomd lastig vond ik hem.Maar volgens mij heb ik de goeie keuze gemaakt![]()
De motormount van reinard was gebogen door een 3,5T. daarna heeft hij een andere gekregen en daarom zijn ze over gestapt op ander allu

die van Xray buigen nog net als die van corally. ze gebruiken het andere allu omdat ze dan gewicht kunnen besparen door alles dunner te maken.
en die C hubs breken bij jullie niet omdat jullie geen buizen hebben.
Merk je wel met het nk

heb ze trouwens kappot zien gaan zonder de rijder tegen de buizen reed. braken onder de druk van het rijden.
spool spontaan breekt maar dan wel de delrin spool.
verder komt er vrij snel overal speling op.
dat was ook bij de 415.
maarja zo als ik al eerder zij, dat is op zig niet erg.
loopt alles soepel
moet alleen niet te veel zijn want dan slijt alles weer veel harder.
Als je de kleur blauw mooi vind moet je hem kopen. vind je een andere kleur mooi koop je die.