vario MD 900 explorer

Laurens:
Volgens mij heeft Loges een Vario bouwdoos van een MD900 bij
Machiel Verhagen van Fa. Flycam gekocht.

Loges:
Waarschijnlijk krijg je op het Forum van Vario meer reaktie.
VARIO Helicopter

En kijk eens op de Fan pagina's:
VARIO Fanclub
OA. Dave Hollins heeft er een gebouwd, Bekende Engelse Bouwer.

Succes,
Martin.
 
Hallo Loges,

Op dit moment is een maat van mij bezig (en redelijk ver gevorderd) met de bouw van een MD 900 van Vario.

Wat wil je weten?

Groet, Bert
 
Ik ben benieuwd wat de beste manier is om de glazen ramen strak passend te knippen. De lijntjes zijn nauwelijks zichtbaar. En verder zie ik graag fotomateriaal van details.....

loges


Hallo Loges,

Op dit moment is een maat van mij bezig (en redelijk ver gevorderd) met de bouw van een MD 900 van Vario.

Wat wil je weten?

Groet, Bert
 
Als je het niet hebt, zou ik zowiezo een lexaanschaar aanschaffen. Verder kan ik niet echt tips geven.
 
Hoi Loges,

Wij doen dat (het pas maken van de ramen) door eerst het raam ruw en wijd uit te knippen met een gewone of lexan-schaar (maakt niet veel uit) en dan zo goed mogelijk op de deur of romp te positioneren aan de hand van die dunne lijntjes. Je kunt namelijk absoluut niet van de lijntjes die op het raam aangebracht zijn, uitgaan om de ramen uit te knippen/snijden. Dan zet je het raam even tijdelijk in positie vast op romp of deur met plakband. Vervolgens met schilderstape o.i.d. de hoofdlijnen van de omtrek afplakken, zodanig dat de tape op de ruit zit, en niet op het te verwijderen materiaal. Daarna gaat eerst met de dremel op laag toerental, en een schuurrolletje het meeste overtollige materiaal eraf (korte stukjes schuren, zodat er geen kunststof smelt, dit is even wat proberen tot je de juiste slag te pakken hebt). Daarna maken we de rechte randen ook echt recht met een stukje schuurpapier wat op een recht latje gelijmd is, en tegelijkertijd zo goed mogelijk passend. Met datzelfde latje kun je ook heel goed de rondingen fraai en vloeiend pas schuren. Ook hier, als er nog erg veel materiaal staat, eerst grof voorwerken met schaar en dremel. Het is een kwestie van heel veel passen en meten, weer wat wegschuren, weer passen en meten, etc.
Je bent per raam een paar uur bezig, maar het word wel mooi passend, en ach, we hebben de tijd.....

Groet, Bert
 
MD900 en andere ruiten.....

Beste,

eerst de lijnen van de ruiten met een fijne zwarte stift op de romp (beter) markeren. Dan een iets te grote uitgeknipte ruit op het desbetreffende gat (raam) met kleefband vastzetten. Door de ruit heen zie je de zwarte lijnen en daar ga je met een scherp mes (X-acto) boven die lijnen snijden/volgen/inkerven op de plastic ruiten. Daarna simpelweg kort afbuigen met een platte tang langs de gekerfde lijn. Wat bijschuren en pas maken. Geen 2 uur maar 10-15 minuten per ruit.

Alsjeblieft

?begrepen? anders neem ik eens een fotooke......
 
Hoi,

er is een reden waarom ik die methode niet volg (vergelijkbare methode heb ik geprobeerd): Één uitschieter en je hebt een kras op de ruit die je er niet meer uitkrijgt, en het is me een keer gebeurd dat de ruit niet fatsoenlijk wilde breken, en ik met een lelijke vervormde rand zat. Vario ruiten zijn van een nogal taaie kunststof, die niet altijd keurig netjes op de kerf knikt....

Als je succes hebt met de "kerf en breek"methode, prima, maar mij is het risico te groot. dan maar liever een paar uurtjes langer bezig.

Groet, Bert
 
MD 900 Explorer

Ik zou graag met iemand in contact komen die de vario MD 900 explorer heeft gebouwd.

mvg loges
Stel u in verbinding met Guy Vanderschelden Vario Belgie heeft er een staan met 5 blad rotor en vliegt in de kleuren van Federale Politie
 
Back
Top