TREX700 geprakt

Als de foto`s bij ons op de club gepubliceerd worden worden wij als heli-piloten van de club af getrapt met al die angsthazen Bart.;)

Bij ons in de club is er eens iemand met vliegtuig en al van zijn voeten geveegd door een 5 meter zwever die "toevallig" lande ! Zijn vliegtuig dat ie in de hand had brak een beetje de schok maar was inderdaad ook gebroken !
Dus ze hebben niks te verwijten !:mrgreen:
 
Als de foto`s bij ons op de club gepubliceerd worden worden wij als heli-piloten van de club af getrapt met al die angsthazen Bart.

Tja, je krijgt wel weer de discussies:
"Dat is wel gevaarlijk hèh"
"Daarom sta ik er nooit naast"
"Het kan zooo snel fout gaan"
"Het is allemaal zo dicht bij"

Maar bij ons op de club zijn nog nooit gewonden gevallen met heli's.
Wel met vliegtuigen........ Veel duimen en zo, bij het starten.

Ik wacht zelf nog op de foto's. Zodra ik ze heb post ik er een paar.

Alle onderdelen haal ik straks op. Morgen issie weer OK :p
 
Laatst bewerkt:
Deze avond ook een orientatie misser gehad ! :rolleyes:
Met het mooie weer nog vlug een vluchtje gaan doen met Trex 500, maar bij het oefenen op de funnels op een veilige hoogte was hij verder van mij af aan het gaan en bij het uitkomen kon ik niet meer zien hoe hij in de lucht zat ! Na een paar flips gewoon de throttelhold aangezet en hem laten vallen !!:confused:
Hij was wel gevallen in een korenveld (denk ik) waar het gewas kniehoog stond !!! Ik ben effentjes bijna 2 uur aan het zoeken geweest en daar lag ie in een tractorspoor . Schade : flybarrod krom, link stuk en wat beschadiging aan het kapje . Dus vlieg ik niet meer boven hoge gewassen ,nog een geluk dat ik hem heb teruggevonden .
 
OK, aangezien mijn clubgenoot niet meer reageert heb ik wat schade foto's van de losse onderdelen gemaakt.

Weinig schade aan de kap:
85049eeb8e0c8298.jpg


Aparte vorm skids
85049eeb8e10f1eb.jpg


Enorm kromme hoofd-as:
85049eeb8e139dc9.jpg


Ex MP5:
85049eeb8efeaf91.jpg


Alle lagers zijn inmiddels vervangen.
Ik moet alleen nog de zaken in elkaar schroeven
En wat blanke lak over mijn bijgewerkte kap.

Lering uit de vorige keer:
Niet te veel kracht op de schroeven zetten !!!
Dus als het niet direct ging heb ik de schroeven verhit met een 100W soldeerbout.
SUPER oplossing !!!!
De Locktide wordt zacht (na lange tijd) en dan gaat het easy.

Ook de main bearingblocks en de bladegrips in de oven moeten leggen om de lagers te vervangen.
Voor het eerst zat het helemaal mee. :p
Meestal (bij motoren) blijft er wel een lager half steken bij het er in zetten waardoor ik het lager mol en opnieuw kan beginnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je snel gedaan Walter !
Wat is die hoofd-as krom zeg .... :-0 nog een vraagje; wat ben je aan reparatiekosten kwijt ?

Bas
tot zaterdag
 
Ik was geloof ik 80 euro kwijt.
Maaarrr..... Ik had nog liggen:
- MP5
- Bladen
- Paddles
- Skids (zonder beugels)

Dus de totale schade nieuw-waarde is rond de 280,- euro.
 
Aan het hek te zien, had hij een flinke snelheid !
Check goed je elektronika, heeft een flinke klap gehad.
 
heb je hem vliegklaar voor morgen ?

Normaal gesproken wel.
Maar ik had een lager probleem.
één lager was te NET klein.
Voorzichtig proberen te verruimen maar er is toch gruis in het lager gekomen. Dus hij ligt nog uit elkaar.

Maar ik heb er twee :D
Dan neem ik zaterdag ermaar één mee.
 
Back
Top