honey bee king 2 als 1e heli?

  • Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
H

<<hobbyist>>

Guest
hallo, ik ben nieuw hier.

ik ben op mijn 14e begonnen met rc zweefvliegen wat ik een jaar of 3 heb gedaan, waarvan het laatste jaar rc motorvliegen. daarna heb ik mijn rc tijd besteed aan veel rc auto's en wat rc boten.

toen ik een maand of 3 weer eens een nieuw model buggy ging aanschaffen werd mijn aandacht gelijk naar de honey bee king 2 getrokken. heb toen toch de auto maar gekocht maar die heli bleef knagen.

na weer een maandje rijden was ik het zat. ik heb nu bijna mijn hele rc auto en boot collectie verkocht en ga nu 100% voor rc heli vliegen :grin: en was van plan mij zo'n honey bee king 2 aan te schaffen als trainings toestel en na verloop van tijd een over te stappen naar een nieuw groter en beter model. is dit een goed idee??

na heel wat avondjes inlees werk en me steeds meer te beseffen wat voor complex apparraat het eigenlijk is, en heel wat uurtjes op de simulator (wat me overigens goed af ging vanaf dag 1, heb er zeker gevoel voor) kwam ik ineens de 252 pagina's over dit model op jullie forum tegen :confused:

aangezien dit veels teveel is om goed door te nemen had ik een vraag

wat moet ik nog meer kopen naast de honey bee king 2 als snel sneuvelende spare parts cooling vinnetjes enz enz

ik bedoel: wat gaat vaak kapot? wat slijt hard? is de 1000 mah accu voldoende voor het begin

en waar moet ik op letten of moet ik controleren na de aanschaf?

groet
 
Welkom op dit forum :-)

Tja, beginnen met een King.. dan zul je ongetwijfeld met veel problemen en frustraties te maken krijgen. Als je een ervaren iemand kunt vinden om je te helpen zou het best kunnen lukken. Ga je het helemaal alleen proberen dan zou ik je eerder een HoneyBee FP adviseren. Met de ervaring die je daarmee opdoet kun je later zo overstappen op de King.

Wat er allemaal kapot kan.. door een stuurfoutje is het mogelijk dat je King helemaal gesloopt wordt. Met een HoneyBee FP is dat ook mogelijk maar de kosten zijn veel lager en de crashbestendigheid is veel groter.

Helivliegen is erg moeilijk en je zult het met vallen en opstaan moeten leren.
 
denk dat de algemene mening is dat als je gelijk bij CP instapt je net zo goed op een trex 450 kloon kan gaan leren. Zoiets als geen 5 ruggen bij leggen voor de Porsche 911 en in een gepimpte Fiat couple blijven rijden.

Mooiste is natuurlijk om eerst bij een club te kijken hoe snel je het vliegen oppikt. Lukt het totaal niet dan inderdaad eerst een FP of zelfs een binnen model heli ofzo.
 
Een HK450 is nou niet echt een super beginners heli hoor...
Qua aanschaf prijs zeker, maar het gedoe dat je achteraf hebt is niet erg handig...

Bij het in elkaar zetten heb de de kans dat er slechte schroefjes bijzitten door de ontbrekende kwaliteits-controle in het productieproces, bijkomend dat je hem gewoon zelf moet bouwen wat ook niet voor veel beginners is weggelegd.

Het beste advies is: Kijk wat er in de buurt rond vliegt , en koop ook zo'n model.
Dan heb je vrijwel 100% kans op de beste ondersteuning omdat iedereen wel verstand van dat model heeft.

Groet, Christian
 
ik heb er al een half uurtje (3 x 10 min) vliegles op zitten en dat voelde allemaal heel vertrouwd aan. de laatste 10 minuten toch zeker wel een paar keer meerdere minuten gehoverd :D

en op de simulator gaat het me ook goed af, alleen de mooie ronde bochten willen nog niet echt lukken.

maar ik kan toch beter eerst 1 of 2 van die goedkope heli's crashen als gelijk een goeie kopen en die dan de grond in te knallen.

crashen gebeurt in het begin vast wel een keer, t gaat er meer om of t prijs kwaliteit een beetje een goed ding is, en wat er allemaal kapot kan gaan als ie eens omvalt

en ik wil geen fp, dat is niet zoals het hoort te zijn

groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
aha mode 1 of mode 2 betekend dus gas lings of gas rechts :)

wat word hier aangeraden? en wat werkt uiteindelijk het beste/fijnste? of is dat voor iedereen anders??

groet
 
Mode 2 is het meest gangbare op het moment. Maar als er in jouw omgeving alleen maar mensen met mode 1 zijn dan is het natuurlijk makkelijker om dat aan te leren i.v.m. hulp met het vliegen ed. Persoonlijk zou ik ook mode 2 aanleren.
 
oke ik ga zo ff naar de vliegclub kijken wat nou het fijnste is, wat is belangrijker dan meer controle over gas of over de rotor?

en dit word mijn lijstje, als ik iets vergeten ben hoor ik het graag

honey bee king 2 - Mode ? - Kleur Geel
Main motor heat sink
Main gear set Hardware set 2x
Plastic tail blade (white)
Plastic paddle (white)
Landingsgestel
LiPo accu 11,1V 1500mAh 22C Deans 2x
LiPo accu 11,1V 2200mAh 15C Deans
Tail Boom Set
HoneyBee King New Style Canopy
Digitale servo 8g
Hoofdrotor bladhouder Honey Bee King II
Brushless Motor for Helicopter 3900KV
275mm Kunststof / plastic fiber bladen - Wit
43T Poelie met riem+geleidingslagers

daar moet ik toch wel ff mee de lucht in komen dacht ik toch :D

groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die King 2 is een prima keuze hoor ! Ik heb de mijne juist verkocht aan een beginner, die kan inmiddels er prima mee uit de voeten.

Ik kocht hem om ermee indoor te vliegen en heb er heerlijk mee rond kunnen fladderen, door zijn formaat is hij ook niet zo gevaarlijk. Gewoon lekker alles standaard laten ! Als je hem goed afsteld vliegt hij dan prima. Wel de borstelloze motor met regelaar erop zetten, anders ben je al snel uitgevlogen.
 
King 2 is een prima keuze. Ik heb met die heli ook wat leren hooveren enzo, en crashes kosten bijna niks.

Als je na een tijd doorgaat naar een echte 450 heli, kan je de king houden als ding om nieuwe maneuvres mee te leren (bij mij niet gelukt, want ik heb die king verkocht)
 
ja esc zit erbij ja, 25 A

flybars ook maar toegevoegd. kun je die niet gewoon recht buigen?

maar ik kan eerst toch wel een accutje of 10 a 20 met de gewone motor vliegen of gaat die orginele motortjes echt zo snel kapot?

groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De originele motor is echt bullshit, die begeeft het soms al na een paar vluchten. Gewoon die brushless erin doen, vergeet het tandwiel niet erbij te bestellen (10t).
 
ja esc zit erbij ja, 25 A

flybars ook maar toegevoegd. kun je die niet gewoon recht buigen?

maar ik kan eerst toch wel een accutje of 10 a 20 met de gewone motor vliegen of gaat die orginele motortjes echt zo snel kapot?

groet

heb je gereedschap voor nodig wil je hem echt daadwerkelijk recht krijgen, lukt je niet zomaar.
 
en kun je ook een iets mindere brushless als vervanging nemen zodat je geen nieuwe regelaar hoeft te kopen?

@styreta, nokkenassen van auto's zijn ook weer 100% te richten dus een paar van die stangetjes moet ook wel lukken ;)

groet
 
dan zal dit dezelfde zijn?

daar ga ik alles bestellen dus kan die er ook bij, en ik neem denk ik toch gas links want dat voelt toch lochiescher. en ik heb met gta games de heli ook altijd zo bestuurd :-D en met de vliegsimulator ook dus word toch links. en links is mode 1 he :confused:

groet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die combo is altijd goed, heb hem zelf ook.

Het schijnt ook dat als je rechts bent, mode 2 (=gas links) beter is om te helivliegen. Dat komt omdat je de swash dan met je rechterhand bestuurt die wat nauwkeuriger is.
 
dus als ik gas links wil moet ik mode 2 aan kliikken 110% zeker :D want dan gaat de besteling de deur uit.

het moet me niet gebeuren dat ik hem dan krijg en ff mag kijken en wegens zender bestel fout terug moet sturen :(

excuses voor de nogal nooby vragen maar ik kon het nergens vinden

groet
 
Back
Top