t-rex 450se v2 schommelend toerental

Zojuist even een paar accu's wezen vliegen....

Ik doe een nieuwe accu er op, ga de lucht in en ineens, kort na de start begint het toerental te schommelen op een regelmatige basis.

Het leek er op als ik schakelde op mijn zender tussen 2 vliegmodus met een 10 % toerental verschil. Direct proberen de heli te landen, gelukkig lukte dat.

Daarna op de grond laten optoeren, niets meer aan de hand.
Ik dacht dat het wellicht de accu kon zijn, dus andere accu erop en ik had geen probleem meer.

Ik durf niet te zeggen of het aan de accu ligt, maar kan iemand me hier helpen een oorzaak te bepalen ?

gr

Sebas
 
dit probleem heb ik ook, maar alleen met mijn Electrolite accus. Wanneer ik mijn outrage XP25 en de bijgeleverde align 25c gebruik gaat het wel goed. Wanneer ik mijn mistery accus gebruik (oranje) dan merk ik het bij flink pitchen.

Heb jij ook de 35X regelaar met de 430 XL moter?
Welk moter tandwiel vlieg je ?

Wanneer ik met mijn HK450 vlieg (35G regelaar met 430L moter) gaat het wel goed met mijn electrolite accus.

Beide heli's vlieg ik met een 12 tands tandwiel.

Denk dat het aan de accus ligt, ik hoop dat iemand dit kan bevestigen.
 
Ik vlieg met het kleine tandwiel van de v2, volgens mij is dat 11 tands ?
De accu is de enige flightpower die ik heb :) voor de rest zijn het allemaal zippy's :)

Ik heb de XL motor, gewoon het setje wat standaard met de V2 word meegeleverd.
 
dan heb je de zelfde set als ik

Bij de 450SE v2 word een 12 en een 13 tands geleverd.

heb je met de zippys er last van of met de FP
 
ik merk dat er veel verschil zit in vermogen tussen de generaties lipos. Outrages en Zippys geven veel meer power als flight power ( niet de nieuwe EON serie)
Mijn Electrolites zijn ook al een tijdje oud, alleen weinig gebruikt.

Denk dat het het knijpen van de regelaar is als de accus onder belastig onder een bepaald voltage komt. Maar waarom hij dit schommelend doet geen idee.
 
Misschien ook eens kijken ofdat er geen slechte verbindingen aan de lipo of andere zijn.
Vanaf dat de heli veel amperes vraagd,komen de kabels warm omdat ze voor de helft of nog meer onderbroken zijn.Heb dat al gehad met t-rex 450,dacht dat de motor of motorregelaar stuk was.Ondertussen overbodig nieuwe besteld.Goudkontakt was maar met nog een paar fijne draadjes vast.Met die krimpkous op het goudkontakt kon ik die slechte verbinding niet zien, maar zat wel stevig vast door die krimpkous.
 
Zelf heb ik ook de V2, met de standaard set, 12 tands tandwiel.

Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met schommelende toerentallen.
Ik vlieg met de standaard align accu, 1 flightpower 2170 mah 25C en 4 flightpower 2500 mah 25C

Is je stekker wel goed gesoldeerd?
ik heb er wel eens 1 gehad waarbij de soldeer was afgbegroken in de stekker. Probleem was alleen dat hij wel bleef steken, dus je merkte het niet zomaar. Ik kwam erachter omdat mijn regelaar een paar keer opnieuw initialiseerde bij het wegstoppen van de kabels.
 
Ik herken je beschrijving van het probleem ook als een accu die te ver inzakt, waardoor de esc ingrijpt. Mijn esc kan ik in drie beveiliging niveau's instellen om de lipo te beschermen. Zo zou je kunnen proberen wat de accu doet als de esc beveiliging op het laagste niveau staat. Dat zou ik wel met een volle accu doen, timer aan en alleen hoveren, uit voorzorg.
 
En meet het voltage eens als het net gebeurt is...

onder 10 volt wordt spannend
 
Probeer (mits jou lader dat evt.kan aangeven) de inwendige weerstand van je accu te meten je zult zien dat de FP packs veel inwendige weerstand hebben(ohm),heb zelf geen beste FP ervaring (oude type).Als dit hoog is kun je de accu net zo goed weggooien.
Dit probleem had ik met een Trex 600 zippy gebruik goede headspeed, FP schommelende heli kwam niet op toeren,conclusie FP pack had hoge inwendige weerstand van 152ohm.
 
vergeten te melden,het ging toen om 6S1p 5000 mah packs(2st).
Inwendige weerstand normaal tussen de 40 en 80ohm gaan deze boven de 100ohm zijn de packs minder aan het worden.
 
probleem ligt inderdaad aan het invallen van de spanning. Naarmate de accu pack leger wordt grijpt op een moment de controller in. Heb het nu ook met een andere accu gehad.

bedankt voor de reacties.
 
Dat kan ik bevestigen, voor een 6S lipo. Maar is dat niet meer voor een 3S ? Ik denk dat mijn 3S lipo's een hogere weerstand hebben dan mijn 6S. De 6S Zippy's waarmee ik vlieg (3300 mAh) zitten rond de 40-50 Ohm, ik noteer bij elke lading de weerstand, en die is ook afhankelijk van de temperatuur, bij een warme lipo meet ik vreemd genoeg een lagere weerstand...

vergeten te melden,het ging toen om 6S1p 5000 mah packs(2st).
Inwendige weerstand normaal tussen de 40 en 80ohm gaan deze boven de 100ohm zijn de packs minder aan het worden.
 
Back
Top