1.5 cc Fora diesel

Op de wedstrijd in Bitterfeld ben ik tegen de 1.5 cc Diesel Fora aan gelopen.
Het kleinere broertje van de 2.5 cc.

Het is een achteruitlaat motor met een integraal alu-cilindertje. Het geheel ziet er verzorgd uit.
Hij start makkelijk (makkelijker dan de TYR) maar heeft me al wel te pakken gehad.
De prestatie is natuurlijk wat minder dan de TYR, de prijs ook.
Bij een redelijke bestelling (10) kan ik ze voor 95 Euro verkopen.

Mocht er belangstelling zijn dan hoor ik het graag.

Loet

minifora71.jpg


minifora61.jpg


minifora51.jpg


minifora11.jpg


minifora21.jpg


minifora31.jpg


minifora41.jpg
 
Hoi Loet,

Ziet er lief uit.
Is dat een lager busje in de drijfstang?
Zit er een pakking op het carter deksel?
Heeft hij 2 kogel lagers?
Wat weegt hij?
De kop lijkt wat ruw gedraaid of is dat foto bedrog?
Loopt hij harder dan een webra of PAW?

Groet Robert-Jan
 
Hoi Loet,

Ziet er lief uit.
Is dat een lager busje in de drijfstang?
Zit er een pakking op het carter deksel?
Heeft hij 2 kogel lagers?
Wat weegt hij?
De kop lijkt wat ruw gedraaid of is dat foto bedrog?
Loopt hij harder dan een webra of PAW?

Groet Robert-Jan

Er zit een lagerbusje in de drijfstang
Geen pakking op het carterdeksel, is ook niet nodig mijns inziens.
Hij heeft 2 kogellagers, een voor en een achter.
Wegen doe ik volgende week. Ik ben nu al weg voor een weekend met zweefwedstrijd.
De kop is waarschijnlijk 6 keer zo groot op je beeldscherm. Ik wil jouw kop .................;)
Ik wist niet dat een PAW kon lopen.:D

Volgende week zal ik de motor op de bok zetten en de rpm's meten op een Graupner 6*5. Dit zal ik dan vergelijken met een TYR. Een Webra heb ik niet en een PAW is geen motor.

Ik zit nu op 7 motoren (ik neem er zelf ook 1)

Loet
 
Laatst bewerkt:
Hoi Loet,

Natuurlijk wil ik er ook graag twee.

Blijkbaar is dit de 3e generatie Fora 1,5's. Over de eerste waren de Duitsers vrij enthousiast, de tweede, met achterinlaat, was geloof ik nogal wisselend in kwaliteit. Zou deze met de eerste generatie te vergelijken zijn?

Ik ben trouwens nog maar net met de eerste van mijn twee JAK's aan het vliegen. Hoe zouden ze zich daartoe verhouden?

PP vd Meer
 
Hoi Loet,

Natuurlijk wil ik er ook graag twee.

Blijkbaar is dit de 3e generatie Fora 1,5's. Over de eerste waren de Duitsers vrij enthousiast, de tweede, met achterinlaat, was geloof ik nogal wisselend in kwaliteit. Zou deze met de eerste generatie te vergelijken zijn?

Ik ben trouwens nog maar net met de eerste van mijn twee JAK's aan het vliegen. Hoe zouden ze zich daartoe verhouden?

PP vd Meer

Voor mij zijn de JAK en TYR qua prestatie gelijk (warm starten misschien niet).
Maandag weet ik meer als ik terug ben en getest heb.

We zitten op 9 motoren.

Loet

Nee waarschijnlijk was ik zo dronken dat ik over de verkeerde motor heb staan zeiken.

Dan heb jij zeker ook in de DIXI in Bitterfeld staan sproeien.:mrgreen:
 
Back
Top