Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Die accu(LiPo) mag je niet leeg vliegen. Daar gaan die dingen kapot van. Beter is te vliegen met een timer of anders een lipo-saver erop te zetten, die gaat branden als de lipo onder een bepaald voltage komt.
nou dat is nou precies wat ik zoek,, een lipo saver,
iets wat ik aansluit op de accu en gaat branden waarneer ik hem moet vervangen !
alleen waar vind ik zon dingetje die op mijn heli kan ?
Je bedoeld
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Maxpro Battery Monitor 3S $4.95
of
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...roduct=6589&Product_Name=Battery_Monitor_2-6S
Ik gebruik ook beide tools omdat ik ook altijd de tijd vergeet.
De eerste gaat piepen als de accu bijna leeg is.
Dan laad ik hem ruim 80% weer op.
de andere is voor het meten of je lege of volle accu's hebt.
Overigens kun je beide tools ook wel in nederland vinden maar vaak tegen hogere kosten.
4RC (For Radio Control modelbouw)
4RC (For Radio Control modelbouw)
benno
super bedankt,
kan ik wat mee, ga die dingen denk maar gelijk bestellen is wel zo handig,
even kijken wat voor accu hier op zit dacht een 11.1v 2200map
zijn er verder nog dingen waarvan je zegt, check dit echt even voordat je echt gaat vliegen? je hoort wel eens van dingen die gewoon veel voorkomen en je moet checken
Bevalt dat een beetjeheb nu een KDS 450S 2.4ghz gekocht, nog realistischer dan FMS![]()
Bevalt dat een beetjeZit er namelijk zelf ook over te denken om deze heli aan te schaffen.
Heb je de KDS zender erbijIs dat een goede zender
![]()
Ja dit klop maar niet helemaal..
als je op de TNT site kijkt en daar de link vind van de douane zie je dat er 2 staffels in zitten.
1. Onder de 22 euro factuur kosten exclusief verzending is altijd gratis.
2. Boven de 22 euro en onder de 150 euro is alleen invoer belasting over het totale bedrag (dus inclusief verzend kosten) en daar drukt TNT dan gauw 12,50 handling en administratie kosten bij op.
3. Boven de 150 euro komt daar nog douane kosten (zeg maar douane handling kosten) bij op..
Als je bij hobby city wat besteld kun je invullen wat ze op de buiten kant moeten schrijven..
Ik geef altijd aan model hobby parts en een bedrag... x.
Omdat je daarmee fraude zou kunnen doen zeg ik daar dus verder effe niets over..
Verder klopt het dat je dus aan de wille keur van de douane beambte over geleverd bent en die kan de zaak zo een weekje meer vast houden.
Maar die heeft ook wel wat beters te doen en dus als het wat lijkt is het al gauw goed.
Een paar lipos savers kost echter geen 22 euro dus das geen probleem..
De HK450 is echter zoveel naar nederland gekomen dat die doos erg bekend voorkomt en dus bijna altijd aan de beurt is..
Benno
hee plantjes,
heb het metertje en het piepertje in huis,
alleen wat is de werking van het piepertje, ik sluit hem aan op mijn lipo als ik dan gas geef begint hij al te piepen terwijl de lipo nog vol genoeg is, klopt dit of zit er iets verkeerd?
De meeste piepertjes zitten op de 12 volt lipo aangesloten.
Zover ik me uit het hoofd kan herrinneren geeft hij blauw bij 11 tot 12,6 volt.
Onder de 11 volt maar boven de 10 volt piept hij af en toe met een rood knipper lichtje maar blijft blauw branden.
Beneden de 10 volt begint hij continue te piepen.
Zolang je dus nog niet beneden de 10 volt zit kun je nog door vliegen , er van uit gaande dat de cellen goed gebalanceerd waren en dus ongeveer gelijk aan elkaar leeg gaan.
Nu heb ik 2 piepers in gebruik waarbij de ene sneller gaat piepen als de andere maar voor beide geld dat continue piepen wel ongeveer op hetzelfde moment gebeurt.
Verder merk ik dat ik bij slechte accu's sneller de af en toe peip krijg en daarna ook sneller de continue piep.
Daarna kan ik bij de slechte accu's ook minder veel lading er in krijgen door de accu lader..
Dit komt omdat slechte accu's een hogere inwendige weerstand hebben waardoor de cel spanning en daarmee de accu spanning snel onder de 10 volt komt bij vlieg belasting maar zonder belasting dus op de grond meet je dan veel meer accu spanning.
Daar is niets aan te doen omdat je eigenlijk die accu's gewoon te zwaar belast. Eigenlijk zijn die accu's rijp voor vervanging.
Dus samengevat..
1. de lipo pieper is niet de meest optimale oplossing omdat die de totale accu spanning meet en niet de individuele cellen. Echter bij goede accu's zal het verschil tussen de cellen binnen 1 accu niet te groot zijn.
2. Er zitten verschillen tussen de verschillende piepers..
3. Er zitten verschillen tussen de verschillende accu's.
4. de piepers geven de 10 volt ondergrens aan tijdens de vlucht (dus met belasting) en niet de toestand van de ontlading van de cellen.
Maar bij een goede accu zal de 10volt ondergrens ruim voldoende zijn om de cellen niet te beschadigen.
Slechte accu's zullen niet slechter worden omdat de lipo pieper te snel waarschuwd..
Benno