Nieuwe Spitfire op de markt ?

Ik was een beetje aan het snuffelen en kwam deze website tegen: Flying Legends

Verder zoeken hierop levert niet echt veel op, het meeste wat je tegenkomt zijn schuimvliegtuigen die onder bijna dezelfde naam op de markt gebracht worden of de echte kisten uit Duxford.
Nou ben ik nieuwsgierig of iemand hier dez fabrikant kent of er misschien ergens iets over gelezen heeft. Gaat het hier om een echt nieuwe kist of het zoveelste project wat een stille dood is gestorven. Ben er echt wel benieuwd naar want de aanwezige foto's laten een hele mooie afwerking zien. Beetje het niveau van fiberclassics op het eerste gezicht.
 
ziet er goed uit maar zoals je kunt zien in het filmpje wordt er binnenkort meer informatie gegeven en als je daar niet op kunt wachten staat er zelfs een email adres waar je meer info kunt aanvragen... al geprobeerd?
 
Ik heb er al een mailtje aan gewaagd maar verwacht eigenlijk geen bericht terug tot na het weekend. Vandaar deze oproep of iemand iets meer wist.
 
ik heb de nieuwe kyosho spitfire kompleet met raitraks ,en dat ziet er zeer shiek uit moet ik zeggen .,ik heb wel de ep verzie omdat bij mij bijna alles elektro is., hij zit nog wel in de doos eerst andere projekte afmaken en dan is de spit aan de beurt.

mvgr johan snijders
 
ik heb de nieuwe kyosho spitfire kompleet met raitraks ,en dat ziet er zeer shiek uit moet ik zeggen .,ik heb wel de ep verzie omdat bij mij bijna alles elektro is., hij zit nog wel in de doos eerst andere projekte afmaken en dan is de spit aan de beurt.

mvgr johan snijders

Ik ga er vanuit dat je met de nieuwe versie bedoeld de versie met flaps?
Dit is echt een vooruitgang, de oude versie zonder flaps heb ik zelf maar zonder flaps bij windstilte komt ie vaak te snel binnen,deze heeft ook dankzij de wat te ver naar achteren geplaatste retracts nogal snel de neiging op z'n neus te gaan staan. De nieuwe heb ik gezien en ziet er goed uit allemaal, een eitje om te bouwen.
 
Alweer een spitfire, waarom zou deze beter zijn dan al die andere die nu al op de markt zijn?

Dat is nu juist de reden dat ik dit oproepje plaats, 1/4 kits genoeg, maar dit ziet er uit als een arf en als die dan ook nog goed schaal is vind ik het een hele goede optie, bouwen ok maar ga geen jaren bouwen op 1 kist,heb er de tijd niet voor, wil ook nog vliegen:mrgreen:
 
wat mij erg opvalt is dat ook deeze spit een mark 9 is
dat er meerdere fabricanten een spit in de schaal 1/4 leveren is nog tot daar aan toe maar ook nog is alemaal de mark 9
alsof dat vde enige spit is die er bestaat
denk dat ik de tekeningen van yke,s mark 1 tm 5 maar is ga digitaliceren en uitwerken
naar kit
dan heb je teminste keus
ook de mark 14 t/m 19 van yke is daar geschikt voor aleen is die 1/4,5
maar dat kan aangepast worden
 
Ik ga er vanuit dat je met de nieuwe versie bedoeld de versie met flaps?
Dit is echt een vooruitgang, de oude versie zonder flaps heb ik zelf maar zonder flaps bij windstilte komt ie vaak te snel binnen,deze heeft ook dankzij de wat te ver naar achteren geplaatste retracts nogal snel de neiging op z'n neus te gaan staan. De nieuwe heb ik gezien en ziet er goed uit allemaal, een eitje om te bouwen.

klopt het is de versie met flaps splitflaps welteverstaan .


mvgr johan snijders
 
klopt het is de versie met flaps splitflaps welteverstaan .


mvgr johan snijders
Wat voor motor ga je er opzetten, brandstof of elektro.
Indien je voor brandstof gaat hoef je er niet meer dan een .56 viertakt op te zetten, op de mijne staat een os fl 70 en da's echt meer dan genoeg. Deze wat oudere motor levert hetzelfde vermogen als de nieuwere kleinere.56. Voordeel van dit kleine blokje is het lagere gewicht en hij is lekker zuinig, 10 minuten vliegen is geen enkel probleem
 
Het is jammer dat ze zeggen dat het de eerste goed gekeurde spit is door vliegers zelf. Als de kist nog niet eens volledig schaal is. Als je goed kijkt naar de prop dan is de spinner een grote afwijking voor een Mk IX, geen vierblad. Waar zijn de kanonnen, druppels van de kanonnen. Drupples van de wielen. ect.

Spitfire%20Flying%20Legends.jpg

Spitfire%20Flying%20Legends%202.jpg


En de nieuwe kisten van Kyosho vliegen perfect. Ik heb zelfd de Focke Wulf 50 met een saito .56 en dit is meer als genoeg voor de kist. Met full flaps zeer langzaam te vliegen.

Groetjes Rob
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij lijkt het modeltoch vrij goed op het origineel,
hieronder een tweetal foto's van een MK IX, zoals die afgelopen zondag 1 juni, op de Oostwold Airshow te zien was.

IMG_7320-1-1.jpg



IMG_7296-1.jpg
 
Het is jammer dat ze zeggen dat het de eerste goed gekeurde spit is door vliegers zelf. Als de kist nog niet eens volledig schaal is. Als je goed kijkt naar de prop dan is de spinner een grote afwijking voor een Mk IX, geen vierblad. Waar zijn de kanonnen, druppels van de kanonnen. Drupples van de wielen. ect.

Voor zulk model prefereer ik ook een 2-blad ipv een 4-blad prop. Met de 2-blad prop benader je de schaaldiameter en dat is mooier met draainde motor. Een 4-blad is een pak minder efficient en oogt veel te klein.
De afgebeelde versie is een MK PR11, een foto-verkenner, afgeleid van de Mk 9, deze waren onbewapend en hadden dusdanig geen kanonnen en desbetreffende bulbs

En de nieuwe kisten van Kyosho vliegen perfect. Ik heb zelfd de Focke Wulf 50 met een saito .56 en dit is meer als genoeg voor de kist. Met full flaps zeer langzaam te vliegen.
Groetjes Rob

Niet vergeten dat dit om een 2.70m schaaltoestel gaat voor een 70 tot 100cc motor, kan je eigenlijk moeilijk vergelijken met het spitfire look-a-like "sport"modelletje van kyosho
 
Volgens mij lijkt het modeltoch vrij goed op het origineel,
hieronder een tweetal foto's van een MK IX, zoals die afgelopen zondag 1 juni, op de Oostwold Airshow te zien was.

IMG_7320-1-1.jpg



IMG_7296-1.jpg

Is de echte PR Mk11, ik geloof zelf dat dit de enige luchtwaadige PR Mk XI ter wereld is
 
Voor zulk model prefereer ik ook een 2-blad ipv een 4-blad prop. Met de 2-blad prop benader je de schaaldiameter en dat is mooier met draainde motor. Een 4-blad is een pak minder efficient en oogt veel te klein.

Als (en ik zeg ALS :() ik ooit een grote schaal warbird bouw en vlieg, dan gaat daar een vertraagde 4-blad prop op. :yes:

Een joekel van een prop! :p

Minder efficient? :?

Komt goed uit; veel van die scale warbirds vliegen toch ongeveer twee keer te hard (maandag op Oostwold nog even gecheckt!): wat minder lijkt me prima. :p


:offtopic:

YIvHmiFFLEA[/media] - 1/3 scale Spitfire

M'n kop eraf als dit niet dezelfde vent is die commentaar gaf bij die B-52 met acht WREN-turbines die de grond in ging . . . :mad:

En maar weer :ontopic: !


jan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb gisteren kontakt gehad met Flying Legend over de spitfire

hij kost 1368 pond en wordt op bestelling voor je gemaakt.je krijgt dan een nummer.als ik hem gisteren gelijk bestelt zou hebben dan zou ik nummer 009 zijn

je moet dan wel eerst 600 pond vooruit betalen,mijn inziens zijn geld wel waard,want laten we eerlijk zijn ,het is een prachtig mooi groot klassiek oorlogs vliegtuig met een heel realistisch vliegbeeld.dus ik ben nog in overweging..
 
enig iedee hoe de pond staat ten opzichte van de euro
de kist kost bijna 3000 euro
das ex interieur
en dan heb je de zoveelste mark 9
ok hij ziet er zeer goed uit
maar een mick reeves ook
en een yke ook
aleen is de yke veel bouw werk
dar tegenover staat je je niet in 1 keer 600 pont hoeft te dokken
en de keuze hebd van mark 1 tot 9 en 14 tot 19
 
enig iedee hoe de pond staat ten opzichte van de euro
de kist kost bijna 3000 euro
das ex interieur

nee joh! hoe kom je daar bij?

1,368.00 GBP = 1,559.70 EURO dus das ongeveer de helft van wat jij denkt

natuurlijk moet er dan nog een motor en besturing op maar dan ben je zeker alles te samen voor 3000 euro mee klaar.:D
 
Back
Top