BIGGS treffen in Nijverdal

Afgelopen weekend was de modelvliegclub Nijverdal gastheer van een BIGGS treffen. Alles, tot en met een geimproviseerde camping bij de boer, was perfect geregeld! Heerlijk gevlogen! Organisatie bedankt!
Bijgaand een link naar de eerste foto's de rest moet ik nog uploaden:

Slideshow Nijverdal
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog een aantal foto's gemaakt op de vrijdag.
Foto's

Ook nog wat onboard sleep beelden gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hummmm

Hallo

Mooie meeting en een heleboel mooie kisten. Jammer genoeg was ik er zelf niet bij maar de vele foto's maken alles duidelijk :)

Alleen, en dat is dan mijn mening, vind ik dit echt niet kunnen................... (en al zeker niet op een "sleep-treffen".

full


Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Arno,
Ter verdediging van de eigenaar, wat zou jij doen als je graag wilt zweven, maar er is geen sleper in je club? Of die kan nooit als jij wilt? Ik heb er geen moeite mee, de eigenaar was er bovendien op advies van mij dat we een testje deden met een bungee start, wat hij nog nooit gedaan had.

BIGGS's doel is het promoten van het zweven van grote(re) zweefmodellen, maar NIEMAND begint met een 6meter bak, dus is iedereen welkom met een mooie schaalzwever, ook al is die maar 2,5 meter. Desnoods een niet-scale zwever, om alleen het slepen te leren.
Langzamerhand kopen mensen toch steeds grotere modellen, maar dat proces duurt enkele jaren. Ondertussen zijn ze erg welkom bij BIGGS om ervaring op te doen.

Er zijn wel meer mensen die even een vluchtje maken met een "bezemsteel" oid, heb ik geen moeite mee, er is doorgaans altijd wel ruimte om wat afwijkends te vliegen, zelf heb ik een paar heerlijke vluchten gemaakt met een Tiger Moth en Evert met een WACO, beide modellen hebben ook niks met een sleepweekend te maken..... Moet kunnen allemaal.
 
wat een eer

Beste Arno,

Wat goed dat je juist kijn kist uit het hele palet aan nog mooiere kisten haalt.
En kan het niet meer met je eens zijn dat een lelijke motor op een mooie kist niet past.
Ook dat is een proces van jaren en vaak naar huis gekeerd met je zwever zonder te kunnen vliegen.
 
stijlfoutje

@ Richard

Vind hem ff niet tussen de emoticons, maar "dikke vette knipoog"

@Astir

Als er geen mogelijkheden zijn om te lieren of of om te slepen is dit inderdaad een oplossing. Maar weet je; ik vind die 26 wel zo'n mooie zweefkist dat ik het niet kon laten er een opmerking over te maken ;);)

Verleden week kwam ik echter pas een echte stijlfout tegen, en wel deze:

full


Wie het weet mag het zeggen.........

Arno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ASW20 met de verkeerde tips....? (moeten óf van die afhangende zijn of echte haakse winglets, deze zitten op Ventus/Discus of zo)
 
@Astir

Als er geen mogelijkheden zijn om te lieren of of om te slepen is dit inderdaad een oplossing. Arno


ik vertik het om ook maar een zwever elektro te maken :) raak ik niet omhoog gesleept of met huckepack (lieren doe ik niet)
dan schiet ik hem omhoog, met de elastiek die ik altijd bij heb in de auto :) mogelijkheden genoeg dus...
 
jaja...wel eens geprobeerd in je eentje een zwever van meer dan 4 meter af te schieten aan een elastiek...? En dan vanaf een veld wat grondstart onmogelijk maakt hé. Waarbij opgemerkt moet worden dat op mijn veld een lijn uitleggen niet mag. Dan ben je wel een beetje uitgezweefd hoor. Zelfde voor hückepack. Een zwever van meer dan 4 meter en zonder grondstart. Ik wil het je wel eens zien doen.

Mooi is het niet maar het werkt wel.
 
ik vertik het om ook maar een zwever elektro te maken :) raak ik niet omhoog gesleept of met huckepack (lieren doe ik niet)
dan schiet ik hem omhoog, met de elastiek die ik altijd bij heb in de auto :) mogelijkheden genoeg dus...

Uhm nooit een schaal zwever gehad dus.

Ik heb een zwever gehad met klapwerk dat is wel erg mooi maar ook prijzig.
Ik heb ook een zwever gehad met een tor in de neus als je op 800 meter hangt zie je er niet zo erg veel meer van:p
 
Laatst bewerkt:
ik vertik het om ook maar een zwever elektro te maken :) raak ik niet omhoog gesleept of met huckepack (lieren doe ik niet)
dan schiet ik hem omhoog, met de elastiek die ik altijd bij heb in de auto :) mogelijkheden genoeg dus...

Ik vlieg ook elektro, en daar is niks mis mee.
Het hoeft ook helemaal niet elektro kan ook anders.
Pik20E.JPG


KTW%20Typ%20B1.JPG


http://www.eichstetter.de/ktw.htm
http://www.klapptriebwerk.de/afjet.htm
Met een elastiekje kan ook, maar dit word wat moeilijk op het platteland.
db_Helmut_Quabeck_ASW28-0191.jpg


Hier onder kun je het vervolg zien.
http://www.sidewind.be/photo_pordoijoch_06.html

Michael
 
Ja zo kan ik het ook met een elastiek maar dat gaat in Nederland niet :p:p

Ik had het zo opgelost
724a2dc193cbc9c.jpg


724a2dc2746aab7.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verleden week kwam ik echter pas een echte stijlfout tegen, en wel deze:

full


Wie het weet mag het zeggen.........
Doel je op het feit dat deze zwever een motorvliegtuig-registratie heeft? Of geen pop erin (altijd zonde).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uhm nooit een schaal zwever gehad dus.

Ik heb een zwever gehad met klapwerk dat is wel erg mooi maar ook prijzig.
Ik heb ook een zwever gehad met een tor in de neus als je op 800 meter hangt zie je er niet zo erg veel meer van:p


tuurlijk heb ik schaalzwevers... maar die kan je ook lieren of slepen hoor...
 
uitslag prijsvraag

100 punten voor Fotor :)

Dit is inderdaad een pure zweefkist met een motorvliegtuig registratie (paste wel bij mijn eerdere opmerking ;) ); de piloot hat tijdens het maken van dit plaatje lunchpauze.....

Arno
 
nog een mooie plaat van de Habicht die in Nijverdal vloog:
3611672616_295b31c607.jpg

en de minimoa:
3610860085_12294574bb.jpg


@Bertus ik heb 2 (ex)kisten en een broer van je gezien in Nijverdal ;-)
 
Back
Top