KDS450s ESC probleem

beste mede-helivliegers,

ik heb dus een paar weken geleden mijn heli gecrasht, door wat probleempjes bij de winkel waar ik de onderdelen kocht heeft het even geduurd maar vanmiddag heb ik hem weer in elkaar gezet.
als ik de accu aansluit, begint de esc te piepen, volgens de handleiding gaat hij in de 'setting mode'.
als ik daarin iets probeert te selecteren, reageert hij niet, hij doet verder niks.
de servo's en gyro werken echter wel, dus het lijkt me niet in de ontvanger te zitten, dat hij bijvoorbeeld niks ontvangt.

zou iemand me kunnen helpen uit de 'setting mode' te komen en gewoon met de default settings weer te kunnen vliegen.

bij voorbaat dank

edit:
nu begon hij ineens wel te draaien, en was ineens de throttle hold óók idle up, en de idle up knop ook.
maar wanneer de esc NIET werkt, dan werken de knoppen wel naar behoren
 
Laatst bewerkt:
de ESC moet weten wat het de eindpunten zijn. Als hij gestaag constant piept moet je de throttle (en trim) op nul zetten, dan zou hij moeten piepen, en dan alles vol gooien. Daarna zou hij het moeten doen.

Jouw ESC is de kluts schijnbaar kwijt dus bij het minste signaal gooit hij het gas open. Vandaar dat als throttle hold uit staat het net Idle up is.

Ik heb dit twee keer gehad met beide KDS ESC's maar met een beetje dom geluk ben ik er uit gekomen. Met de Chinglish (Chinees gebloken engels) handleiding blijft het lastig.
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp:
- Zender aan
- trim + throttle vol open
- ESC aan
- Wachten tot gestaag piepen
- trim + throttle op nul
- vliegen

klopt dit?
 
Heb jij een 2.4 ghz versie?

- Throttle + trim op nul
- Zender aan
- ESC aan
- pieperdepiep
- Throttle + trim op vol dan weer naar nul en naar piepje luisteren.

Daarna alles weer uit, throttle weer neutral, gas op nul en heli gewoon aan zetten, kijken of alles gewoon werkt.

Heb je 2.4 GHZ dan eerst de ontvanger / ESC etc aan, dan pas de zender. Zoniet dan eerst de zender dan de ESC / ontvanger.
 
Laatst bewerkt:
nou,
heb het geprobeerd, de zender doet het inderdaad,
maar nog steeds doet hij heel raar, want als ik hem IN throttle hold zet gaatie ook idle up..
en soms gaan de servo's heel raar, en de constructie.
maar styreta,
ik zie dat je in Den Helder woont, ik op texel, zou het mogelijk zijn om me eens te komen helpen?
sta je daarvoor open?

maar ik vind het allemaal heel raar, misschien is het wel de ontvanger of de slechte aandrijf accu, of ik heb de rotorkop fout gerepareerd, het is mijn eerste cp heli dus misschien dat het daaraan ligt?

ik hoop op hulp

gr
 
jij hebt nog die fantastische Wfly 6 kanaals versie? Wat een vreselijk ding was dat. Was maar wat blij met de DX7. Ik zal die handleiding eens op spitten en me heli pakken. Heb laatst een 3800kv en 40 amp motor van KDS gekocht voor me airwolf voor wat extra power bij het grotere gewicht. Toen de ESC nog ingesteld.

Naar Texel komen lukt me iig niet op korte termijn, dit weekend en volgende week veel werken en het beetje vrije tijd is nogal vol gepland. Tevens is het lastig zonder auto, zou namelijk graag ook mijn heli ernaast zetten.
 
Laatst bewerkt:
Naar Texel komen lukt me iig niet op korte termijn, dit weekend en volgende week veel werken en het beetje vrije tijd is nogal vol gepland. Tevens is het lastig zonder auto, zou namelijk graag ook mijn heli ernaast zetten.

Had me post al aangepast maar je had zelf ook al weer een berichtje geplaatst
 
Hier staat;

- Zender aan, stick naar vol, dan ESC aan
- Dan hoort men een piepje
- Wacht 2 seconden, dan hoort men een dubbel piepje als de throttle het hoogste punt bereikt. Hetgeen ik niet snap, aangezien de throttle op de zender al op max stond. Et zal wel...
- Beweeg de stick (na die 2 piepjes) naar het laagste. Staat verder niks over de Trim trouwens.
- Wacht nu 1 seconde op het piepje dat je zou moeten horen bij het laagste punt.
- Als de motor pieperdepiep piep doet, (3x snel dan 1 lange) is hij goed.


Allemaal erg wazig geforumleerd in letterlijk vertaald Chinees naar engels. Zuigzes, Sucksix, succes.
 
daar kwam ik inderdaad ook op uit... maar het wil niet... :(
nou, zal er eens naar kijken en even mijn FP repareren, kan ik in ieder geval vliegen ;)

edit:
zouden er eventueel nog andere mensen zijn die zouden kunnen helpen?
 
Laatst bewerkt:
het wil met de FP opeens ook niet meer,
staart draaide telkens weg en was nu zo ver dat het niet meer gecompenseerd kon op gyro,
ik nieuw motortje, was ik vergeten welke de nieuwe was, na een tijdje solderen ontdekte ik dat er weinig verschil was, en dat de gyro nog steeds ver moest, wat kan dan het probleem zijn>??

Ik zou graag wat hulp gebruiken, is er iemand vlakbij die kan komen helpen?
PLEASE :cry::|:-?:sad:
 
styreta schreef:
[
Heb je 2.4 GHZ dan eerst de ontvanger / ESC etc aan, dan pas de zender. Zoniet dan eerst de zender dan de ESC / ontvanger.

Waar is dit op gebaseerd er staat niks over in mijn 2.4ghz assan handleiding?

Ik zette altijd mijn zender eerst aan en dan pas de heli, uit veiligheid maar ik snap hem.


gr
Anton
 
Laatst bewerkt:
Meh ik zit eigenlijk fout, dat kun je inderdaad het beste doen.
Sommige (goedkopere) 2,4 Ghz system onthouden hun binding niet, neem het walkera spul als voorbeeld. Daar moet je eerst de ontvanger aan zetten, die vervolgens op het bind signaal wacht van een zender die aan gaat. Andersom werkt met dit spul dan ook niet.

Ik wist niet zeker de stock 2,4 ghz op de nieuwere editie van de KDS-450s ook zo werkte, dus nam ik het zekere voor het onzekere en zei dat de ontvanger eerst aan moest. Maar aangezien hij dezelfde KDS-450s als mijn heeft met die fantastische Wfly 6 kanaals zet maakt het verder niet uit.


Is het onderhand al gelukt Japie?..of Dennis... wat je dan ook liever heb.

Ik heb gister mijn KDS ESC nog ingesteld. Moet gewoon de zender aan doen, gas vol gooien en dan de batterij aan de ESC hangen. Dan piept hij en zit je in het settings menu. Op die duffe handleiding staat welk piepje wat betekent en zou je er uit moeten komen.
 
Back
Top