Probleem Lama V3 - Zie filmpje

  • Topicstarter Topicstarter rutgerbeginner
  • Startdatum Startdatum
R

rutgerbeginner

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn V3, als ik het gas een beetje dichtdraai begin de staart enorm heen en weer te schudden. Dit gebeurt de ene vlucht wel en de andere vlucht niet.

Wie weet er wat er aan de hand is?
Hieronder de link van het filmpje.

HfFDCtCCwJs[/media] - Lama V3 probleem
p.s. de staart begint dus te schudden, draaien doet ie niet echt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, dat ziet er niet gaaf uit.
Oke, ik heb een Lama v4 en ik heb soortgelijke problemen gehad.

Heb je recentelijk een crash gemaakt? Dan kan het zijn dat de binnen- of buitenas iets verbogen is. Daardoor gaat de helicopter schudden. Mijn buitenas is krom, binnenas al vervangen maar schudt nog steeds.

Je kan ook op de 4-in-1 unit aan de Gain en Proportional schroefjes draaien. 1 van de 2 is om schudden van de staart tegen te gaan (weet even niet meer welke, zie handleiding)

Even proberen en testen en wie weet.
 
Ik heb zelf een graupner bell 47G, maar als bij mij de assen iets krom zijn
begint het toestel circelvormige bewegingen te maken maar schud de staart niet.
Je kan ook controleren of er bij de tandwielen voor de rotors niet een tandje ontbreekt.

Mocht dit opgetreden zijn na een crash zou ik dan niet direct aan de 4 in 1 gaan regelen maar eerst
kijken of mechanisch alles nog wel in orde is.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat schud wel heel erg....
om te beginnen lijkt mij dat je GAIN wat aan de hoge kant is. Draai de stel schroef van je 4 in 1 een helemaal terug en begin dan eens de sticky aan het begin ( gyro lama v3 afstellen) te lezen.
 
Waarom zou ik de gain terugdraaien? heeft niets met het schudden te maken, enkel met het reageren/felheid van de besturing.

En de proportional kan het denk ik ook niet zijn want dat is toch voor het draaien van het toestel, en dat doet ie niet.

Mss is idd de as krom of een tandje kapot maar ik heb niets kunnen vinden!


Nou dat schud wel heel erg....
om te beginnen lijkt mij dat je GAIN wat aan de hoge kant is. Draai de stel schroef van je 4 in 1 een helemaal terug en begin dan eens de sticky aan het begin ( gyro lama v3 afstellen) te lezen.
 
G'day

"Waarom de gain terugdraaien?" De gain zorgt voor het heen en weer gaan van de staart, niet het om z'n as draaien of iets dergelijks. Als ie schud, en je draait de gain terug schudt ie dus misschien niet meer.

Ik ben ook begonnen met Lama v4, is wel gaaf maar eigenlijk heb ik er nu al zo veel aan moeten doen dat ik al 100 euro + kwijt ben aan dat ding, Wees voorzichtig en vraag eerst op het forum. Ga niet (ervaring) zelf knutselen. :rolleyes:

Good luck
 
Volgens mijn bronnen regel je het heen en weer gaan van de staart met de proportional en de directheid van het besturen met de gain.
Ik denk dat mn extended innershaft krom is helaas

G'day

"Waarom de gain terugdraaien?" De gain zorgt voor het heen en weer gaan van de staart, niet het om z'n as draaien of iets dergelijks. Als ie schud, en je draait de gain terug schudt ie dus misschien niet meer.

Ik ben ook begonnen met Lama v4, is wel gaaf maar eigenlijk heb ik er nu al zo veel aan moeten doen dat ik al 100 euro + kwijt ben aan dat ding, Wees voorzichtig en vraag eerst op het forum. Ga niet (ervaring) zelf knutselen. :rolleyes:

Good luck
 
Nou het probleem is opgelost, het was toch de extended innershaft die krom blijkt te zijn. Heb de originele er even ingezet, wat een rust zeg dat vliegt echt heel anders dan met de extended innershaft (veel stabieler en rustiger!)

2zrJ4_IRdGU[/media] - Lama V3 original shaft 12-06-09
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had dus kromme originele binnenas, en nu dan xtreme extended. Maar mijn buitenas is heeeel iets krom, maar ik ben te lui om te vervangen dus eigenlijk zorgt dat dat alles weer kromtrekt. I'm bad. Maar ben niet supertevreden over de lama's, maar ik ga het project weer oppakken en vliegend maken.

Mooi dat ie het doet, veel vliegplezier.
 
Back
Top