kromme romp nieuwe dg-1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb.........

de Discus gehad.
Zelfde merk en ook goedkoop.
Zelfde probleem en vloog hopeloos.
Deze modellen zijn de aanschaf niet waard. Goedkope troep!
Sorry

mvg
Kees
 
Over verdraaide rompen heb ik wel eens iets gelezen over het gebied met een fohn verwarmen en dan verdraaien. Ik heb er geen ervaring mee.

Wat betreft de spleet tussen romp en vleugel zijn er een paar mogelijkheden denk ik. Omdat de staart niet recht is kun we dit niet als meetpunt nemen, dus dan maar de neus van de romp. Vleugels aan de romp zetten, vervolgens de afstand tussen een vleugeltip en de neus meten, en dan vanaf de andere vleugeltip. Oftewel een draadje aan de neus vastmaken en met het andere eind naar een vleugeltip, dan met viltstift een markering op het draadje geven en dan naar de andere vleugeltip. Als de afstanden gelijk zijn moet er aan de romp wat materiaal worden "opgezet" zodat het weer mooi aansluit met de basis van de vleugel.

Waarschijnlijker is het dat de gaten voor de vleugelpennen en stiften niet correct zijn aangebracht. Gaten opruimen totdat alles goed past. Dan de romp met de gaten aftekenen (tekenmalletje maken), vervolgens de (te grote) gaten dicht maken en glasweefsel opbrengen aan de binnenkant. Netjes afwerken en dan met behulp van de tekenmal de gaten op de correcte plaats aanbrengen.

Soms heb je bij wat goedkopere produkties wat meer "eigen inspanning" nodig voor een mooie afwerking.


Bertus, hopelijk is dit een beetje wat je zocht.

Hans
 
Hans ik begrijp precies wat ji bedoel.
Ik heb dat van dat fohnen ook ergens gelezen maar kon het niet meer terug vinden.
Ik weet niet of dat ook een gfk romp was.
Ik geloof dat er verschillende types zijn.
Deze is een gfk romp en heeft geen spoilers.
Het jammere is dat zoals ik begrepen heb de romp gespoten is.
De eigenaar dacht dat ze te snel uit de mal gehaald werden om zo meer rompen te kunnen maken en dat die nog niet hard genoeg waren tijdens het lossen.
Op zich een aannemelijk verhaal.
Hij heeft een mail met foto's naar de verkoper gestuurd en wacht nu op een reachtie.
Als het verhaal van te vroeg lossen klopt zouden er ook betere kunnen zijn.

Kees ik ben het helemaal met je eens.
Maarja hij moest achter mijn maat zijn sleepkist komen.
Hij hoeft geen prestatie te leveren dus hij dacht proberen maar.

Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen ik zou hem namelijk inbouwen dus ik ga het vervolgen.
Tenmiste als de eigenaar hem niet in de vuilnisbak trapt ;)
 
ik bracht die romp terug... die kon mooi terug naar het fabriek en ik eiste een nieuwe...
maar inderdaad, het blijft terug komen...
goedkope rommel zal maar 1 maal vliegen en omdat het dan vreselijk vliegt beland het op een kast... en dan koop je nog een goedkope rommelvlieger, en hebben ze dubbel verkocht. dat is waar het de makers om draait.

je zal uit ervaring leren dat je beter 100euro meer uitgeeft.
 
Die ervaring heb ik al een groot aantal jaren, en de eigenaar ook.
Maar af en toe trap je er toch in, er is dus een mail naar de verkoper waar een andere romp gevraagd word.
Als dat gaat lukken en die is beter :p ben ik toch wel erg benieuwd waarom hij niet vliegt
 
Goedkoop china spul vliegt goedkoop .:mrgreen:

Maar dat het niet vliegt kan ik niet geloven .

Mijn Seawind is ook niet recht (was wel een stuk krommer) en heb ook de assen niet uitgemeten.
Vleugel aan de romp past ook niet helemaal maar met een strookje folie is dat weg .

Moest ook de kromheit door trimmen verhelpen maar vliegen doet het verders goed .

Mvg Johan
 
Ik schrik een beetje van deze post. Dit is toch de DG1000 van BMI niet? Ik kocht hem vorige week ook en ben snel even gaan kijken of ie recht is. Gelukkig! Ziet er kaarsrecht uit. De vleugels sluiten op een millimeter na aan op de romp bij mij, niets dat mij zorgen baart (nog niet dan). Misschien heb ik geluk gehad.

Dat deze post zo negatief is over deze DG1000 is dat omdat jullie zoveel betere ervaringen (en meer geld :)) hebben? Of heb ik me echt laten naaien?

De afwerking laat ook bij mij te wensen over, of anders gezegd: vraagt enige creativiteit. Ik zou het super vinden als je de aanpassingen die je doet, Bertus, hier post. Ik ben nieuwsgierig naar de cockpit (oa. het vastzetten/klikken van...), het demontabel houden van de wingtips (ik snap de bevestiging niet en vermoed dat er een pinnetje ontbreekt), hoe je de pinnetjes in de vleugels naar de romp vast zet (of is dat op wrijvingsweerstand voldoende om te voorkomen dat ze tijdens het vliegen eruit schieten?) en bij mij past die metalen as door de vleugels heeeel slecht.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
oftewel............

bij jou mankeert er ook het nodige aan...............;(
Ik heb al eens een draadje gemaakt over de Discus en aangegeven hoe beroerd de kwaliteit en de vliegeigenschappen zijn.
Punt is, dat de vleugels een klein oppervlak hebben in verhouding tot wat het model gaat wegen.........oftwel, de vleugelbelasting is hoog.
Vervolgens dus ook de snelheid waarmee het model moet vliegen.
Dit geeft:
Een onnatuurlijk vliegbeeld en doet het schaalmodel effect tekort.
Een hoge landingssnelheid met als gevolg groete kans op barsten en breuken.
Lastig te sturen in kleine bellen, omdat de draaicirkel groot moet blijven i.v.m. de snelheid die het model nodig heeft.

Verder zul je zien, dat de vleugels naar beneden hangen als je het model optilt.
Dat trekt wel goed als je gaat vleiegn, maar bij een beetje wind ga je denken, dat de vleugels door klapwieken het model hooghouden.

Verder is de romp dik gespoten en dit vertaalt zich in verfbarstjes bij wat hardere landingen.
Het meest zwake punt is de romp vlak voor het kielvlak. Lijkt verstevigd, maar dit is gedan met waaibomenhout. Stelt niks voor. Ook de achterlijst is van slechte kwaliteit hout.
Ik heb de achterlijst eruit gehaald en met beter hout het achterste deel van de romp binnenin verstevigd.
Een baggerverhaal...............ik weet het....................niemand hoeft er iets mee en/of het er wel of niet mee eens te zijn.
Dit is wat ik vind.

mvg
Kees
 
Ik heb de zwever gisteren in mijn handen gehad en hij is bedroevend slecht.
Hij gaat retour de romp is in elkaar gezakt lijkt het wel.
Achter de cockpit is hij ook helemaal uit model.
Wij denken dat deze veel te vroeg uit de mal is gehaald.
Want ik heb al begrepen dat er veel verschil zit tussen de rompen.
Verder zijn de tipjes bijna net zo zwaar als heel de vleugel en daar zit ook weinig in dat op profiel lijkt.

Verder dacht ik dat er 2 pennetjes in de tipjes moesten en de tipjes zet je dat met een tape vast dat is vrij normaal.

Maar de kist die het clublid heeft gaat terug want hij heeft antwoord gekregen.
Hij gaat proberen zijn geld terug te krijgen want wij zien er ook niet veel heil in.
De vleugels zien er ook niet uit.
Ik vind wel dat er veel verschil in dit soort type kisten zit.
Want een ander clublid had er 1 van hobby city die zag er wel erg mooi uit.
Alleen heb ik die nooit zien vliegen.
Ik heb in iedergeval weer eens bevestigd gekregen dat je beter wat extra's uit kan geven.
Vaak ben je aan het eind dan veel goedkoper uit.
 
Laatst bewerkt:
Bertus,

Het zou fijn zijn als je, als waarschuwing voor andere liefhebbers, de merknaam en afkomst van deze kist zou kunnen noemen zodat andere deze miskleun niet meer mee hoeven te maken !!!!
 
het is triest dat er nog bedrijven tussen zitten die je liegen en bedriegen...

het is zo een mooie hobby (sport) maar zo een klunsgebouwde vliegers verzieken heel het gebeuren.
het is zeker dat hij daar nooit nog een vlieger van koopt (besteld)

verder geef ik de mensen een goede raad... koop vliegers waarvan je ziet dat ze daadwerkelijk vliegen.
vliegers die clubleden ook hebben bv.
 
Ik heb hetzelfde model van BMI. Weet iemand of die merken verwand zijn. Inmiddels heb ik nog een slordigheid ontdekt. Het pinnetje van één van de wingtips is scheef gemonteerd. Deze wingtip sluit niet goed aan op de vleugel. Qua gewicht is de wingtip éénzesde van het gewicht van de vleugel.

Verder paste de vleugelstang (stabilisator? of hoe heet dat) niet in de vleugels. Die heeft de modelbouwwinkel keurig voor me geruild. Notabene uit een ander pakket van exact hetzelfde model. Wat ik dan gek vind is dat die vleugelstang wel perfect past. Maar goed, dat probleem is opgelost.
 
Advies...............

neem je verlies en koop een ander model.
Deze modellen zijn ongeveer 265cm. Keuze genoeg in deze maat als het gaat om elektrozwevers, die gemaakt zijn om te vliegen en niet om je aan te ergeren.
Geloof me, Het wordt echt helemaal niks.
 
Ik heb hetzelfde model van BMI. Weet iemand of die merken verwand zijn. Inmiddels heb ik nog een slordigheid ontdekt. Het pinnetje van één van de wingtips is scheef gemonteerd. Deze wingtip sluit niet goed aan op de vleugel. Qua gewicht is de wingtip éénzesde van het gewicht van de vleugel.

Verder paste de vleugelstang (stabilisator? of hoe heet dat) niet in de vleugels. Die heeft de modelbouwwinkel keurig voor me geruild. Notabene uit een ander pakket van exact hetzelfde model. Wat ik dan gek vind is dat die vleugelstang wel perfect past. Maar goed, dat probleem is opgelost.


omg das pas erg :confused:
en de volgende krijgt lekker de niet passende stang in zijn pakket mee dan? :s
sjonge ik vind het maar een raar iets met die vliegers....
geeft mij maar een lekker plan en ik bouw eentje zoals IK hem perfect vind. (in de mate van het mogelijke)
 
Het model is van bmi.
Pl 119 ik vind het onzin om te zeggen dat je een model altijd moet hebben zien vliegen op een club of zo.
Je kan dan nooit eens wat anders hebben als een ander.
Ik ben er voor 100 % van overtuigt dat ik het model redelijk kan gaan laten vliegen.

De eigenaar had ook helemaal geen hoge eisen.
Het ging om de gein van het slepen hoe hij zweefde was veel minder belangrijk.
En achter een sleepkist hobbelt het al snel naar boven.
Maar de vorm klopt gewoon niet voor de rest hebben we het kleine spul niet gepast de pennetjes en zo dat zit nog netjes in de verpakking ivm het terug zenden.

Ik wil voor mezelf graag een climaxx bouwen om omhoog te slepen alleen 150 a 200 gram lichter als de orginiële.
Het schaal en het grote gebeuren heb ik voorlopig even gehad, al blijft het wel trekken.
Maar dat is te lastig met vervoeren en we hebben geen slepers op de club dit even ter zijde.

De eigenaar wacht nu op een mail uit Duitsland dacht ik of hij de dg-1000 terug neemt en geld terug stort.
 
neem je verlies en koop een ander model.
...
Geloof me, Het wordt echt helemaal niks.

Zo zal het zeker niets worden! :(

Maar ergeren aan mijn hobby ga ik niet doen, hoor :). Gelukkig vind ik het knutselen ook leuk en ga ik gewoon lekker door. Ik heb nu voor bijna alles een oplossing gevonden. Ik ben een gewaarschuwd mens wat betreft de vliegeigenschappen, dus ga ik een groot veld met veel gras opzoeken, kan ie lekker zacht landen.

En of de volgende klant een verkeerde stang in zijn pakket krijgt...?! 't Zou schandalig zijn, maar voor 't zelfde geld, was mij dat kunstje al geflikt. De nieuwe stang zag er anders uit en er zat 0,1 mm verschil in... Misschien dat ze hem daarom wel direct omruilde. In ieder geval was dat dan wel weer goede service.
 
Zo zal het zeker niets worden! :(

Maar ergeren aan mijn hobby ga ik niet doen, hoor :). Gelukkig vind ik het knutselen ook leuk en ga ik gewoon lekker door. Ik heb nu voor bijna alles een oplossing gevonden. Ik ben een gewaarschuwd mens wat betreft de vliegeigenschappen, dus ga ik een groot veld met veel gras opzoeken, kan ie lekker zacht landen.

En of de volgende klant een verkeerde stang in zijn pakket krijgt...?! 't Zou schandalig zijn, maar voor 't zelfde geld, was mij dat kunstje al geflikt. De nieuwe stang zag er anders uit en er zat 0,1 mm verschil in... Misschien dat ze hem daarom wel direct omruilde. In ieder geval was dat dan wel weer goede service.


het is jammer genoeg niet de bedoeling dat je een arf kist koopt , en dan nog is voor alle mankementen een oplossing moet gaan zoeken, en herbouwen, en dan ook nog is geld in moet steken voor het kistje wat presentabel is.

een arf kist moet passen, punt uit.
dat de bespanning niet helemaal tiptop is kan ik inkomen. (ik kan ook niet alles perfect strijken)
maar of dat nu 50 of 500 euro kost. een kist moet kloppen.

dat er 0.1mm verschil op zit is een wereld van verschil hoor.
zeker als de buis in de vleugel maar net aansluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top