Storm 450

Bij geleverde LiPo levert 2200 mah x 20C = 42 ampere, de ESC is maar voor 30 amp.
Wat voor BEC er in zit staat er niet bij, en de staart servo lijkt me niet al te super.

Enige wat ik wel geinig vind is de servo plaatsing en het feit dat de Motor wat meer lucht van de rotor over zich heen zal krijgen wat de koeling alleen maar bevordert.

Al met al niet veel soeps voor 300 dollar (en zon grote doos gaat geheid opdraaien voor inklaring etc)
 
@styreta
maar toch is het een leuke heli dachtik voor die prijs
en welke tail servo zou jij aanraden?

bedankt voor je reactie

Siroy
 
Allereerst ben ik geen electronica expert maar hier toch mijn 2 cents:

Een accu die meer amps levert dan de ESC aan kan, kan dat niet gaan leiden tot een doorgebrandde ESC?..
 
De motor bepaald (mede door de mate waar waarin hij belast wordt) de grote van de stroom.
De esc & de accu moeten dan weer voldoende zijn om dit aan te kunnen.

Bij deze heli is de esc 30A waardoor je er dus vanuit mag gaan dat de motor niet meer dan dat trekt, zowel dan zal de esc doorbranden of in de beveiliging slaan.

Dat een accu dus meer stroom aan kan is dus geen probleem en alleen maar beter. De accu wordt in de Storm setup dus lager belast dan dat hij kan verwerken wat goed is voor de levensduur van de accu!
(20c is de mate van de maximale belasting die de accu kan verdragen en zegt niets over de hoeveelheid stroom die het in een setup levert)
 
Het is inderdaad geen probleem maar het zal niet veel vermogen geven. Ik vraag me af wat voor BEC er op de ESC zit, dat staat niet vermeld en ik vrees dat deze tekort schiet voor een digitale staart servo.
 
Besten,

Ik vind het vreemd hoe graag sommige mensen hun advies en raad te koop gooien en blijkbaar er niets van af weten.

Vandaar even een nuttig antwoord geven.

Ikzelf heb het erop gewaagd, tis te zeggen ik heb de carbon edition gekocht (bij helipal ), denk dat ik het pakketje binnen de tien dagen had, zonder 1 enkel probleem , heb ondertussen al voor meer dan 1000 € op de site gekocht en steeds i, minder dan 10 dagen alles ontvangen.

Ik heb enkel een carboon 450 naast dit toestel, maar de verschillen zijn gigantisch.
de rotor draait aan zeer hoge toeren hetgeen de stabiliteit erg bevordert ook de servoplacement heeft hier een invloed op.

Ik heb er de walkera zender bijgenomen welke ook aardig meevalt.

Het frame is beresterk de servo's werken na 3 crashes nog even goed (itt wat bij de carboon het geval is)

Het is echt een zeer goede heli (met de carboon wil ik niet meer vliegen).

Nadelen ?
Het kapje was slecht gespoten. (verf is met blazen)
Handleiding is in een engels wat soms onbegrijpelijk is (maar nog steeds 10 x beter dan de kinder-ei-uitleg bij de carboon)

Natuurlijk de ms 90 servos zijn niet de 110's maar voor 10 € per stuk is dit rap gefikst .

Mijn gedacht koop de carbonversie voor die paar €'s meer ga je echt niet sukkelen hoor
 
hallo allemaal

wat een uitvinding dat google ;), de BEC van de storm is 2A, dat is wat mager maar zolang je niet al te ruig vliegt (lees beginner) en voor een goede koeling van de regelaar zorgt werkt dat best. (bron: handleiding regelaar http://www.heliguy.com/i/Storm ESC.pdf). ik zie wel dat een geen govenor in zit, dat is bij deze goedkope regelaars meestal een voordeel omdat de governer normaal erg slecht is.

Ik heb met de heli zelf geen ervaring maar hij zit er best aardig uit. Het nadeel van deze heli lijkt me alleen het verkrijgen van onderdelen. Het is denk ik vooral een leuke heli om een beetje mee rond te vliegen en te oefenen tegen een redelijke prijs. Keiharde 3D zoals er word gezegt op de site zou ik maar even uit m'n hoofd zetten met deze set-up.

van een carbon frame ben ik niet echt overtuigt, ik vind het zelf wel mooier dan glasvezel maar echt betere prestaties krijg je er niet voor. ik zie wel dat daar een 40A regelaar in zit en die zou 3A bec moeten hebben. zelf zou ik daar dus voor gaan,
 
Laatst bewerkt:
Besten,

Ik vind het vreemd hoe graag sommige mensen hun advies en raad te koop gooien en blijkbaar er niets van af weten.

Ieder zijn mening dacht ik zo, en ik ga echt niet beweren dat ik een expert ben, in tegendeel. Maar om te zeggen dat iedereen behalve jij er niets vanaf weet is wel erg cru, helemaal als dit je eerste bericht is en je verder niks achter je naam hebt staan.

Heb jij naast de Storm nog andere heli's van deze grote staan om een vergelijkend oordeel te vellen, of heb je enkel deze heli en is hij gewoon bevallen. Laten we wel even de nodige achtergrond informatie bij de oordelen geven, dank u.

Om even terug te komen op de BEC / ESC. De motor krijgt dus maar 30 ampere aan kracht dus zal niet gigantisch veel power geven. Een 2 ampere BEC, tsja de meeste servos trekken tussen de 0.5 en 1.5+ ampere bij geen of veel belasting. Bij deze setup draaien 3 servos te gelijk op de swash bij al het sturen, en de staart ook nog dus zul je bij acrobatiek gewoon niet genoeg ampere hebben op de BEC om dit met volle snelheid te kunnen doen.

Het zal gerust leuk vliegen, maar ik denk dat er met een andere BEC meer uit de servo's valt te halen.
 
Laatst bewerkt:
Dat over de regelaar is niet waar, de motor bepaalt het vermogen wat je kan gebruiken. Dat gebeurt door de motor op een bepaalt voltage te gebruiken (7.4 bij 2s en 11.1 bij 3s lipo) hij gaat dan draaien en vraagt stroom van de regelaar. En omdat de bladen weerstand bieden draait de motor langzamer of heeft meer kracht nodig en neemt de stroom toe. je krijgt dus geen 30A van de regelaar alleen blijft de boel efficient werken zo lang de motor niet meer trekt. de stroom word dus niet geregeld maar is een effect van de spanning die die op de motor staat. je moet daarbij ook nog rekening houden dat je accu het aan kan en dat is bij deze heli het geval, er zit zelfs nog een marge op.

Die Bec heb je wel een beetje gelijk in, ik zou er voor de zekerheid zelf ook een losse bec op zetten.

even terug naar de heli zelf, zijn er nog meer mensen die er mee vliegen en er ervaring mee hebben? hij doet niet erg denken aan de trex of vergelijkbare heli's kwa frame.
 
@styreta

Ampere's (stroom) is NIET hetzelfde als kracht. Als de heli met een 11,1 volt (3S) lipo een stroom van 25 ampere trekt (dat is dus al minder dan de maximale stroom die de regelaar (volgens de leverancier) aan kan) zal het geleverde vermogen 11,1 x 25 = 277,5 watt bedragen.
Er van uit gaande dat er in het hele traject (de accu, ESC en de efficiency van de motor) niet te veel verliezen optreden zal dit vermogen ruim voldoende zijn om deze heli fatsoenlijk rond te laten vliegen door de meeste helivliegers.
Laten we niet vergeten dat de die-hard 3D vlieger waarschijnlijk toch op meerdere gebieden andere (zwaardere) eisen aan de heli stelt en waarschijnlijk niet voor deze zal kiezen.
Voor de gemiddelde-, beginnende- of sportvlieger zal het (vermeende) beperkte vermogen van deze heli naar mijn mening niet een probleem zijn.

Jan
 
De HK450 (een vergelijkbare heli) wordt door een collega van me gevlogen met een 4000KV turnigy motor. Deze is 200 Watt rated.
De motor wordt gestuurd door een 25A regelaar.
De gebruikte lipo's zijn flightpower 11,1V 2200Mah (25C als ik me niet vergis).

Deze heli heeft MEER dan voldoende vermogen, kan supersnel klimmen, heeft voldoende power voor loops, rolls, en waarschijnlijk zelfs voor tic tocs.
Regelaar wordt warm maar niet TE warm.

30A is dus meer dan voldoende om vlotjes rond te zoefen ;-)
Die BEC kan je wel gelijk mee hebben.
 
Ieder zijn mening dacht ik zo, en ik ga echt niet beweren dat ik een expert ben, in tegendeel. Maar om te zeggen dat iedereen behalve jij er niets vanaf weet is wel erg cru, helemaal als dit je eerste bericht is en je verder niks achter je naam hebt staan.

Heb jij naast de Storm nog andere heli's van deze grote staan om een vergelijkend oordeel te vellen, of heb je enkel deze heli en is hij gewoon bevallen. Laten we wel even de nodige achtergrond informatie bij de oordelen geven, dank u.

Om even terug te komen op de BEC / ESC. De motor krijgt dus maar 30 ampere aan kracht dus zal niet gigantisch veel power geven. Een 2 ampere BEC, tsja de meeste servos trekken tussen de 0.5 en 1.5+ ampere bij geen of veel belasting. Bij deze setup draaien 3 servos te gelijk op de swash bij al het sturen, en de staart ook nog dus zul je bij acrobatiek gewoon niet genoeg ampere hebben op de BEC om dit met volle snelheid te kunnen doen.

Het zal gerust leuk vliegen, maar ik denk dat er met een andere BEC meer uit de servo's valt te halen.


Of het nu een eerste bericht is of niet, foute info, zeker als je je er al beginneling moet op baseren is nooit aangenaam, that's all.
Dat jij je aangesproken voelt, ligt enkel aan jou

Ja ik heb nog andere helis, waaronder een carbooon 450. Aangezien men deze bestempelt als goede beginnersheli, heb ik deze als referentiepunt genomen.

Het is grappig dat men de storm 450 van amper 350 € het plots moet opnemen met de top , terwijl die carboon gewoon bucht met wieken is.

That's all , ik wou niemand beledigen maar ben van mening dat men correcte info moet geven.

Jou punt met de servo's zou kunnen kloppen, (is wel 40 dus mss meer kracht voor becook ??) zo staan de kopjes niet op het uiterste gaatje van de servobeentjes waardoor eigenlijk de -12 en + 12 ° uitzwaai niet haalbaar is.

Ik blijf wel bij mijn mening een goede heli en je moet niet na elke crash je frame gaan rechtplooien zoals bij de carbooon.

mvg
 
Laatst bewerkt:
Ieder zijn mening dacht ik zo, en ik ga echt niet beweren dat ik een expert ben, in tegendeel. Maar om te zeggen dat iedereen behalve jij er niets vanaf weet is wel erg cru, helemaal als dit je eerste bericht is en je verder niks achter je naam hebt staan.

Heb jij naast de Storm nog andere heli's van deze grote staan om een vergelijkend oordeel te vellen, of heb je enkel deze heli en is hij gewoon bevallen. Laten we wel even de nodige achtergrond informatie bij de oordelen geven, dank u.

Om even terug te komen op de BEC / ESC. De motor krijgt dus maar 30 ampere aan kracht dus zal niet gigantisch veel power geven. Een 2 ampere BEC, tsja de meeste servos trekken tussen de 0.5 en 1.5+ ampere bij geen of veel belasting. Bij deze setup draaien 3 servos te gelijk op de swash bij al het sturen, en de staart ook nog dus zul je bij acrobatiek gewoon niet genoeg ampere hebben op de BEC om dit met volle snelheid te kunnen doen.

Het zal gerust leuk vliegen, maar ik denk dat er met een andere BEC meer uit de servo's valt te halen.


Oh ja , even nagelezen, je voelt je terecht aangesproken.


Jij gooit 10 tallen veronderstelling in the open air.
slechte Bec
douane die problemen geeft,
niet veel soeps

en je baseert je op nouga bolle ook met de batterijen zat je er naast dus veel blabla en weinig facts.

ik heb hem en zeg veel waar voor weinig geld
Vervolgens begin je wat over de bec en de servo's te L*** zonder dat je ze zelfs gezien of getest hebt

gesproken over facts en staving ervan
 
Het probleem met de bec zal wel mee vallen.
Mijn heli (trex 450 kloon) is volledig voorzien van digitale servo's en het lukt me niet om een enkele servo meer dan 700 mah te laten gebruiken, we hebben het dan echt over de uiterste haalbare piek!
4 x 700 mah + 2,8 A en dit is de uiterste piek, continu is veel lager, als de bec goed gekoeld is zal hij het echt prima moeten kunnen verdagen!

Het lijkt mij gewoon een hele leuke heli, zeker voor het geld!
Ik hoop dat iemand met ervaring er eens één koopt en zijn bevindingen deelt, ben benieuwd!
 
Ik heb de storm 450 na een aantal Esky Belt CP en V2 versies en Walkera gekocht en gevlogen te hebben. De Storm 450 is van topkwaliteit. Ik ben nu al een paar keer gecrashed maar heb alleen de featheringshaft en hoofdas vervangen na de crash. En 1 keer een tandwiel vervangen omdat de Idle up tegen de deur aan kwam toen ik even wilde vliegen. Mooi geluid trouwens....;-)
Helaas is nu de gyro tijdens de laatste crash 'vernietigd' door een rotorblad. Heb er nu de KDS800 op gezet. Werkt super. Iets strakker dan de Storm Gyro. Maar dat mag ook wel. De KDS800 kostte € 85,00. Maar is te vergelijken met de Futabo GY401. En dat is de beste... als ik iedereen mag geloven.
Wat verzenden van de heli betreft... 10 dagen na bestellen binnen. Ongeveer € 30 aan inklaringskosten betaald en € 30,00 verzenden. Ik heb wel de WK-2801 zender er bijgenomen omdat die lekker snel reageerd en korts sticks heeft. Wat is deze zender soepel zeg... pfff...
De kwaliteit van de alu head en tail zijn super. Geen rommel gebuikt en alles past precies en staat strak op de heli.
Al met al .. top heli en verglijkbaar met de align 450 serie. Van deze heli zul je nog veel horen. Als hij wordt ontdekt door iedereen althans....
 
Het klinkt veelbelovend, ik hoop dat er meer zijn die er een kopen en dat er één in de 500 grote uitkomt, dan durf ik na mijn huidige heli wel een gokje te wagen!
 
nier reeel

allereerst ben ik nieuw hier en in het vliegen met heli's .ik heb enkele jaren met een plane gevlogen maar stap over op een heli.
ik heb enkele testen van choppers gelezen en er een prijsvergelijk naast gelegt en ben zelf tot de conclusie gekomen dat de storm 450 eigenlijk prijstechnisch gezien een goed model is om in te stappen omdat het vliegen van een heli heel iets anders dan een vliegtuig.
ik las op het forum dat doorgewinterde heli piloten een vergelijk gaan maken tussen een heli die alleen geschikt is voor ervaren piloten dus niet helemaal een goed vergelijk.
het is nu eenmaal zo net als met het rijden van een auto als het nieuwe eraf is van het leren rijden wil je een snelle wagen.
het gaat om de vraag of de storm450 een goed instapmodel is voor de beginner en de prijs van ronde de 250 euro lijkt me niet verkeerd
 
ik heb een HA450, een variant op een BMI carboon.
Ik vlieg er nu 1 jaartje mee, en heb ooit eens 1x een framedeel stukgevlogen. Die boom ging gewoon niet aan de kant.
Verder vliegt dat voor mijn vaardigheden heel aardig. Dat zal die Storm450 ook doen.
Ik heb er wel een externe BEC (13 euro) bijgezet.
Mijn advies: Gewoon doen, en lekker gaan oefenen. De meeste onderdelen van Trex of andere clonen passen toch wel. Dus daar hoef je hem niet voor te laten staan.
 
Back
Top