Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
*is druk bezig zichzelf uit te nodigen op een BBQ*

Nog even socializen bij de familie en rond 15:00 op het veld. Geen haast, anders dinsdACH lekker Monsunnen. ;)

Posted via Mobile Device
 
zo, tussen de gezins perikelen door natuurlijk ff testen in de tuin

ik vond nog een starter van sullivan ,ooit een op een rommelmarkt gekoch voor een paar euro , en komt nu weer van pas :p

Echt gelijk starten en lopen :cool:

heerlijke sound , zelfs de buren klaagde niet .

maar bij de benzine tank heb ik toch mijn twijfels , dus als het vliegtuig gewoon rondjes vliegt ,of een rol maakt of verticaal stijgt ,krijgt hij gewoon benzine ,maar met een looping of langdurig recht naar beneden vliegt , zal hij echt geen brandstof krijgen , de clunk komt dan niet aan de andere kant v/d tank :confused:

dus ik neem hem wel ff mee naar de club of bij haast rijd ik even langs rct , want ik wil dinsdag middag toch echt vliegen , I just need it !!:p:p:-D

*gaat de bbq opwarmen *

IMG_1088.jpg


IMG_1089.jpg
 
Laatst bewerkt:
maar bij de benzine tank heb ik toch mijn twijfels , dus als het vliegtuig gewoon rondjes vliegt ,of een rol maakt of verticaal stijgt ,krijgt hij gewoon benzine ,maar met een looping of langdurig recht naar beneden vliegt , zal hij echt geen brandstof krijgen , de clunk komt dan niet aan de andere kant v/d tank :confused:

Clunk moet altijd achter in de tank. Daar zit altijd de brandstof tijdens 't vliegen. Alleen als je verticaal stilhangt in de lucht komt de brandstof aan de andere kant in de tank maar dat komt nooit voor.
 
Clunk moet altijd achter in de tank. Daar zit altijd de brandstof tijdens 't vliegen. Alleen als je verticaal stilhangt in de lucht komt de brandstof aan de andere kant in de tank maar dat komt nooit voor.
Dus wel bij een 3D-kist als deze. ;) Mooie spins vertkaal naar beneden en lekker prop hangen kan met dit kistje dus de clunck moet overal komen. :yes:


*gaat zo schokkende foto's en een filmpje met nieuw snelheidsrecord posten* 8O

Posted via Mobile Device
 
Dus wel bij een 3D-kist als deze. ;) Mooie spins vertkaal naar beneden en lekker prop hangen kan met dit kistje dus de clunck moet overal komen. :yes:


*gaat zo schokkende foto's en een filmpje met nieuw snelheidsrecord posten* 8O

Posted via Mobile Device


klopt , en mijn clunck komt niet overal :(

nieuw snelheids record :confused: neetoch :mad: electro of nitro of turbine ? :mrgreen:

laat me raden ,het laatst genoemde,die van nickos ;)

*gaat de setup v/d funjet veranderen en slaat terug ;) *
 
Eerst wat ernstige beelden. Let op, deze zijn veer schokkend. 8O :teacher: BYM zal de rest van het verhaal wel vertellen als deel van het verwerkingsproces. :cry: Hou je taai jongen, we leven met je mee.... :yes:

byms_hummel_crash01.jpg


byms_hummel_crash02.jpg


byms_hummel_crash03.jpg


byms_hummel_crash04.jpg


byms_hummel_crash05.jpg


byms_hummel_crash06.jpg


byms_hummel_crash07.jpg


byms_hummel_crash08.jpg


byms_hummel_crash09.jpg


byms_hummel_crash10.jpg


byms_hummel_crash11.jpg


byms_hummel_crash12.jpg


byms_hummel_crash13.jpg


byms_hummel_crash14.jpg


byms_hummel_crash15.jpg
 
klopt , en mijn clunck komt niet overal :(

nieuw snelheids record :confused: neetoch :mad: electro of nitro of turbine ? :mrgreen:

laat me raden ,het laatst genoemde,die van nickos ;)

*gaat de setup v/d funjet veranderen en slaat terug ;) *

En ook weer terug van een heerlijke middag vliegen met de voyager :-)

Perfecte stormkist,er stond toch een dikke 4 op het veld maar dit was geen enkel probleem voor de standaard permaxjes met 5.5 x 4.5 propjes :-)

Ronald heeft ook nog even een lipootje leeggevlogen met deze funlinerACHtige en vond hem ook geweldig vliegen.

Bad luck voor Bym vanmiddag :-(
Zijn Hummel heeft de storm helaas niet doorstaan.

Op een flinke hoogte,zal zo rond de 200 meter zijn geweest,brak zijn vleugel compleet af en ging zijn romp kneiterhard naar beneden.

1 deel van de vleugel is niet meer teruggevonden,deze ligt ergens tegen de dijk aan volgens mij.

De motor van het vliegtuig was ongeveer 20 cm diep in de grond geslagen :-(

Sleur zal zometeen de foto's wel plaatsen.

De speedkist was inderdaad een stinger,maar niet die van Nick.
Wat ging dat ding hard zeg.

Gorby heeft onder begeleiding van Ronald ook weer heerlijk gevlogen met zijn nieuwe calmato sport.
Hij ging lekker Gorby ;-)

Zo,nu eerst een BAVARIA ;-)








Posted via Mobile Device
 
*filmpje van de speedkist en radarmetingen wordt geupload* :thumbsup:

@junkie: Deze ging wel veel harder dan jouw FunJet. Jouw FunJet had dezelfde wind vol in de rug en deze kist diezelfde wind als zijwind.

Was toch wel een adrenaline momentje om zo'n ding nagenoge recht op je af te zien komen en een paar meter voor je iets omhoog te zien gaan om vervolgens rakelings over je hoofd te scheren. Zeker de eerste keer was toch wel een, hilarisch voor omstanders, wegduikmoment. Zeg maar "Duk en cuffer". <-- Jiskefet, Debiteuren-Crediteuren.

Op de crash site lag ook tussen alle brokstukken een richtingsroer van een bordeaux rode Calmato. 8O Geen idee van wie die is/was. :? ;)
 
ohwwww , auw :shock: :(

dit vind ik wat minder om te zien , dit doet zeer ! wat is er een krater geslagen zeg :o

het is immers geen piepschuim ,wat ook niet leuk is als het stuk gaat , maar zo'n houtbouw kist wil je echt niet hard de grond in hebben .

sterkte met dit verlies bym , het was toch echt een vette brute kist .

hoe kon die vleugel afbreken dan ? teveel krachten vrij gekomen ?

het enige wat wel mooi is op de foto's ,is die dreigende lucht :cool:
 
*filmpje van de speedkist en radarmetingen wordt geupload* :thumbsup:

@junkie: Deze ging wel veel harder dan jouw FunJet. Jouw FunJet had dezelfde wind vol in de rug en deze kist diezelfde wind als zijwind.

Was toch wel een adrenaline momentje om zo'n ding nagenoge recht op je af te zien komen en een paar meter voor je iets omhoog te zien gaan om vervolgens rakelings over je hoofd te scheren. Zeker de eerste keer was toch wel een, hilarisch voor omstanders, wegduikmoment. Zeg maar "Duk en cuffer". <-- Jiskefet, Debiteuren-Crediteuren.

Op de crash site lag ook tussen alle brokstukken een richtingsroer van een bordeaux rode Calmato. 8O Geen idee van wie die is/was. :? ;)

ben benieuwd naar het filmpje :p

maar mijn record heeft hij niet gebroken ,dat was immers een piepschuimsnelheidrecord :mrgreen:

die stinger van nick gaat ook wel harder dan mijn funjet ;)
 
Een triest moment was het zeker ;-(

Materiaal pech is de grootste angst onder de modelbouwvliegers.

Je moet er toch niet aan denken dat dit op een auto of nog erger,op een mens zou zijn beland.

Hierom dus NOOIT achter de hekken vliegen ;-)
 
ben benieuwd naar het filmpje :p

maar mijn record heeft hij niet gebroken ,dat was immers een piepschuimsnelheidrecord :mrgreen:

die stinger van nick gaat ook wel harder dan mijn funjet ;)
Ja, dat zei Nick ook dat zijn Stinger sneller ging. Reden te meer om nu de Baretta vliegklaar te maken, die schijnt nog sneller te kunnen. Nu ze op de ACH ook het radarpistool ontdekt hebben wordt het natuurlijk steeds gekker. :? ;)

En inderdaad, het record met piep staat nog steeds. Leukste is natuurlijk dat het verschil tussen een speedkist die ontworpen is op snelheid niet veel sneller is dan een prutser met een FunJet die wel als snelle vlieger bedoeld is maar met sommige setups wel heel extreem gaan en dure kisten evenaren. :rolling:
 
En inderdaad, het record met piep staat nog steeds. Leukste is natuurlijk dat het verschil tussen een speedkist die ontworpen is op snelheid niet veel sneller is dan een prutser met een FunJet die wel als snelle vlieger bedoeld is maar met sommige setups wel heel extreem gaan en dure kisten evenaren. :rolling:

Dat zijn toch weer de hoogtijers he ;)
Houden leven in de brouwerij.
 
een prutser met een FunJet

je zegt het verkeerd schat van me

je bedoelt een technisch iemand die nog ouderwets op gevoel kan tunen , zonder dat hij er allemaal meet apparatuur aan hoeft te hangen , en met een ongeloofwaardige setup gewoon 201 kmu haalt zonder dat er iets door fikt :cool:

je bedoelt uiteraard junkie ;)

kusjes xxx
 
Laatst bewerkt:
Kickûh... (vooral als je in de greppel ligt en dat vliegertje op je af ziet en hoort gillen)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had een enorme bonk agressie die vrijkwam, gelukkig liepen Ronald en Phil al die kant op, en liep ik er met Sleur achteraan, waardoor ik de grootste top ervan al kwijt was door het stappen. Nee, ben er nog ff niet overheen .....
Mijn zelfvertrouwen is gelukkig niet geschaad overigens, dat is wel weer een meevaller.

Net de motor uit elkaar gehaald, de crankcase is verwoest, de carburateur is ook verwoest, en de krukas heeft ook een opdonder gehad, alsmede de krukaslagers .....

Zuiger en cilinderwand liggen voor reserve, de rest is denk ik vernield geraakt ....


Ik ga ff eten maken, later meer, "gelukkig" hebben we de foto's nog ....
 
je zegt het verkeerd schat van me

je bedoelt een technisch iemand die nog ouderwets op gevoel kan tunen , zonder er allemaal meet apparatuur aan hoeft te hangen , en met een ongeloofwaardige setup gewoon 201 kmu haalt zonder dat er iets door fikt :cool:

je bedoelt uiteraard junkie ;)

kusjes xxx
Jij zegt het goed maar in de praktijk is het gewoon een wildvlieger die sinds vorige week bekeerd is maar tot die tijd zo veel mogelijk extreem spul in zijn verwrongen stuk piepschuim met geel/groen isolatietape stopte. :D :rolling: ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top