Beste brushless motor merk

Ik ben eerlijk gezegd best wel benieuwd wat de NL'ers nou het beste motormerk vinden. Dus ik zou graag hier jullie mening willen horen welke het beste is, en waarom.
Zelf ben ik nogsteeds aan het kijken wat nou echt het beste motormerk is (voor mijn rijgedrag etc.)

Maar ik zou dus graag jullie meningen willen horen, graag merknaam vermelden en vooral waarom dit merk zo goed is.
 
Novak. tot nu toe toch de regelaars met de prettigste gas responsie die ik ken. ( heb zelf een Novak velocity 5.5T setje, en m'n vader een Novak Mongoose en een Novak HV-Maxx 4.5T )
Welke ik zelf ook erg goed vind is de MMM van de ERBE. hoewel ik deze een beetje lomp vind af en toe. de Novak HV lijkt toch nog wat gecontroleerder te versnellen. (bewijs: van m'n vaders E-Maxx blijven de aandrijfassen heel, van m'n Revo niet. zelfs als we even snel rijden.)
 
Novak GTB (7.5t) omdat ie het blijft doen en soepeler is dan Castle Creation motor/ESC's.
 
Laatst bewerkt:
Lehner en Hacker waren altijd de toppers (sensorless)

Goede rij-eigenschappen kan je alleen maar halen met een goede regelaar en dan het liefst 1 die sensored is met uiteraard een sensored motor. Koop je dan die top GM regelaar kan je zelfs het zo programmeren dat die de lage toeren sensored moet werken en op de hogere toeren sensorless.
 
Heb niet zo'n verstand van electro.Maar ik heb zelf een brushless motor set van Modelcraft(conrad)Hurricane 8t en die is verschrikkelijk snel en heeft ook veel trekkracht,(heeft de ansmann smacker aangord gereden)
waarschijnlijk door te grote wielen.En de motor en de regelaar worden amper warm en de prijs voor de motor set is €100,-
 
Lehner en Hacker waren altijd de toppers (sensorless)

Goede rij-eigenschappen kan je alleen maar halen met een goede regelaar en dan het liefst 1 die sensored is met uiteraard een sensored motor. Koop je dan die top GM regelaar kan je zelfs het zo programmeren dat die de lage toeren sensored moet werken en op de hogere toeren sensorless.

Ik heb me gisteren een Plettenberg Bigmaxximum gekocht. En op een ander forum heb ik ook al gediscusieerd over Hacker, Lehner en Plettenberg. De meesten vonden Plettenberg toch de beste motoren maken, dus zelf heb ik me ook een plettenberg gekocht. (Ze zijn wel heel duur om nieuw te kopen, net zo als die van Hacker en Lehner)
Ik ga deze in mijn LST doen op een Quark 125B regelaar. (In mijn mening de beste regelaars die er bestaan)
 
ligt er denk ik ook in welke prijsklasse:p

Heb je helemaal gelijk in. Niemand kan me ook wijs maken dat hun 100 euro motor beter is dan een of andere goede veel duurdere merk-motor. Meestal is het namelijk zo dat de prijs wordt bepaald door de materialen die gebruikt zijn in de motor en hoe hij gemaakt is. En hoe hoger de prijs hoe beter materiaal is gebruikt en hoe beter hij gemaakt is. (In de meeste gevallen)
 
nou we het toch over brushless hebben
wat is een goede brushless set rond de 100 150 om lekker hard te gaan met de slash!

EZ run setje.. met bijvoorbeeld de 5.5 Turns motor..
Moet het prima doen in de Slash.

Heb je helemaal gelijk in. Niemand kan me ook wijs maken dat hun 100 euro motor beter is dan een of andere goede veel duurdere merk-motor. Meestal is het namelijk zo dat de prijs wordt bepaald door de materialen die gebruikt zijn in de motor en hoe hij gemaakt is. En hoe hoger de prijs hoe beter materiaal is gebruikt en hoe beter hij gemaakt is. (In de meeste gevallen)

En toch kan je mij ook niet wijs maken dat die duurdere motoren zoveel beter zijn.. Het is maar net waar ze vandaan komen en hoeveel mensen er tussen zitten..
Een GM motor die bijna de helft van een LRP kost is echt niet slechter. Een EZrun motor of andere goedkope motor van een paar tientjes is niks slechter dan een veel duurdere SPeedpassion. Meestal komen ze uit dezelfde fabriek alleen betaal je voor het merk en de 3 importeurs die er tussen zitten.

Zo heb ik accus die hetzelfde zijn als speedpassion, en de helft kosten.

Ook een mooi voorbeeld: GM verkoopt een Genius 120 en een Genius 90 regelaar. Beide regelaars zijn technisch gelijk! Echter wordt de ene in china gesoldeerd (á een werknemer van een paar euro per uur of machinaal) en de 120 wordt binnen Duitsland gebouwd.. zie daar je verschil in prijs.

Momenteel rijden de snelste mensen op onze club (electro stock) met aan de ene kant een setje dat 300 euro kost en de andere kant een setje van nog geen 100 euro... :D

Dus om even terug te komen op de vraag in dit topic.. wat is een goede motor? Dat is een motor waarmee er op de baan in de buurt wordt gereden en waarmee er ervaring is. Ook kan je budget een groot deel jouw perfecte motor bepalen..
Misschien wel handig om een specifiekere vraag te stellen en daarin uitleg te geven over welke auto je rijdt, welke regelaar, welke baan of omgeving en de plannen die je er mee hebt..
 
Laatst bewerkt:
momenteel heb ik ook een elektro traxxas rustler
Er zit een brushed 550 12t motor in en een xl5 regelaar

Welk is een geschikt passende brushless set voor een mooie prijs (ik hoor hier onder de 100 eurie

Ik hoor het graag
 
momenteel heb ik ook een elektro traxxas rustler
Er zit een brushed 550 12t motor in en een xl5 regelaar

Welk is een geschikt passende brushless set voor een mooie prijs (ik hoor hier onder de 100 eurie

Ik hoor het graag

volgens mij zat in mijn slash dezelfde brushed 550 12T en XL5 regelaar, ik heb die vervangen voor een ezrun 60A regelaar en 8,5T motor a 75euro op ebay , je kan ook de 5,5T combinatie kiezen voor het zelfde bedrag
 
momenteel heb ik ook een elektro traxxas rustler
Er zit een brushed 550 12t motor in en een xl5 regelaar

Welk is een geschikt passende brushless set voor een mooie prijs (ik hoor hier onder de 100 eurie

Ik hoor het graag

even in de topics kijken van oa de Rustler en de Slash, staat genoeg info in mbt brushless (setjes)
 
EZ run setje.. met bijvoorbeeld de 5.5 Turns motor..
Moet het prima doen in de Slash.



En toch kan je mij ook niet wijs maken dat die duurdere motoren zoveel beter zijn.. Het is maar net waar ze vandaan komen en hoeveel mensen er tussen zitten..
Een GM motor die bijna de helft van een LRP kost is echt niet slechter. Een EZrun motor of andere goedkope motor van een paar tientjes is niks slechter dan een veel duurdere SPeedpassion. Meestal komen ze uit dezelfde fabriek alleen betaal je voor het merk en de 3 importeurs die er tussen zitten.

Zo heb ik accus die hetzelfde zijn als speedpassion, en de helft kosten.

Ook een mooi voorbeeld: GM verkoopt een Genius 120 en een Genius 90 regelaar. Beide regelaars zijn technisch gelijk! Echter wordt de ene in china gesoldeerd (á een werknemer van een paar euro per uur of machinaal) en de 120 wordt binnen Duitsland gebouwd.. zie daar je verschil in prijs.

Momenteel rijden de snelste mensen op onze club (electro stock) met aan de ene kant een setje dat 300 euro kost en de andere kant een setje van nog geen 100 euro... :D

Dus om even terug te komen op de vraag in dit topic.. wat is een goede motor? Dat is een motor waarmee er op de baan in de buurt wordt gereden en waarmee er ervaring is. Ook kan je budget een groot deel jouw perfecte motor bepalen..
Misschien wel handig om een specifiekere vraag te stellen en daarin uitleg te geven over welke auto je rijdt, welke regelaar, welke baan of omgeving en de plannen die je er mee hebt..

Je hebt gelijk met je voorbeelden. Maar ik denk toch dat als je een eZrun motor pakt, en een goede andere veel duurdere merkmotor dat de merkmotor veel beter zal lopen dan de eZrun. Misschien dat je het niet merkt bij het rijden, maar als je echt héél precies gaat kijken en gaat vergelijken dat de duurdere merkmotor er stukken beter uit komt. Kwa temperatuur, power etc.

Als ik bijv. mijn eZrun motor te warm laat worden en de magneten de-magnitiseren zich, dan kan ik niet aankomen en zeuren om garantie of vragen of ze er nieuwe magneten in willen doen. Het is dus een soort wegwerp-motor. Doet ie 't niet meer -> Prullenbak.
Als je Hacker, Lehner, NEU, Plettenberg, Medusa ertc. motor verbrand dan heb je een veel grotere kans dat je met garantie een nieuwe krijgt. En als ze dat niet doen kun je altijd nog andere magneten er in laten doen in ruil voor geld. Deze motoren zal je dus altijd kunnen laten repaperen en hoef je niet weg te gooien als ze t niet meer doen.
 
Als ik bijv. mijn eZrun motor te warm laat worden en de magneten de-magnitiseren zich, dan kan ik niet aankomen en zeuren om garantie of vragen of ze er nieuwe magneten in willen doen. Het is dus een soort wegwerp-motor. Doet ie 't niet meer -> Prullenbak.
Als je Hacker, Lehner, NEU, Plettenberg, Medusa ertc. motor verbrand dan heb je een veel grotere kans dat je met garantie een nieuwe krijgt. En als ze dat niet doen kun je altijd nog andere magneten er in laten doen in ruil voor geld. Deze motoren zal je dus altijd kunnen laten repaperen en hoef je niet weg te gooien als ze t niet meer doen.

daarom koos ik voor ezrun, persoonlijk geef ik niets om garantie. met geen enkel ding/apparaat trouwens.

ik was 75 euro kwijt voor mijn setje, stel dat mijn motor of regelaar het begeeft, koop ik weer zon setje, ben ik in totaal 150 euro kwijt en dan heb ik nog een reserve regelaar of motor liggen.

bij de duurdere merken , ben je gemiddeld 200 of meer kwijt dacht ik, en dan heb je een "grotere kans" op een betere afwikkeling qua garantie, vaak zeggen ze nog steeds dat het aan de gebruiker ligt en kan je alsnog 80 euro of meer neerleggen voor een motor of regelaar..

ik denk ook wel dat de duurdere merken wel een iets beter product neerzetten, maar de verschillen zul je denk ik minimale marges vinden.
vaak zit er een aanzienlijk deel van het bedrag verscholen in het merk, je betaald voor de naam, marketing e.d.

het zijn allemaal persoonlijke voorkeuren, en het is maar net waar je waarde aan hecht en wat die waarde mag kosten voor je.

ik bedoel: ik loop ook het liefst in een replay jeans ipv eentje van de zeeman oid. maar is het echt een betere broek? zit dat tussen mijn oren? is het wetenschappelijk bewezen?
 
daarom koos ik voor ezrun, persoonlijk geef ik niets om garantie. met geen enkel ding/apparaat trouwens.

ik was 75 euro kwijt voor mijn setje, stel dat mijn motor of regelaar het begeeft, koop ik weer zon setje, ben ik in totaal 150 euro kwijt en dan heb ik nog een reserve regelaar of motor liggen.

bij de duurdere merken , ben je gemiddeld 200 of meer kwijt dacht ik, en dan heb je een "grotere kans" op een betere afwikkeling qua garantie, vaak zeggen ze nog steeds dat het aan de gebruiker ligt en kan je alsnog 80 euro of meer neerleggen voor een motor of regelaar..

ik denk ook wel dat de duurdere merken wel een iets beter product neerzetten, maar de verschillen zul je denk ik minimale marges vinden.
vaak zit er een aanzienlijk deel van het bedrag verscholen in het merk, je betaald voor de naam, marketing e.d.

het zijn allemaal persoonlijke voorkeuren, en het is maar net waar je waarde aan hecht en wat die waarde mag kosten voor je.

ik bedoel: ik loop ook het liefst in een replay jeans ipv eentje van de zeeman oid. maar is het echt een betere broek? zit dat tussen mijn oren? is het wetenschappelijk bewezen?

Zelf dacht ik ook altijd precies hetzelfde als jij nu denkt. Dus: goedkoop spul kopen, gaat het kapot -> nieuw kopen. Maar ik heb het écht helemaal gehad met die goedkope troep. Als het kapot gaat duurt het weer 2-3 weken totdat je een nieuw setje hebt etc. Daar erger ik me altijd heel erg aan.

Ik geef je gelijk dat de prijs van een product o.a. bepaald word door de naam van het product. Maar bij Lehner, Hacker, NEU, Medusa, Plettenberg etc. is dit volgens mij niet zo, omdat ze weinig tot géén reclame maken. Ik heb iig nog nooit reclame gezien van bovenstaande merken.
 
Back
Top