Rol ?

Vrij simpel :) Je moet een mooie voorwaarste snelheid hebben met de neus iets omlaag, zeker niet omhoog. Dan rol inzetten en pitch naar 0 bewegen. Op het moment van inverted even kort negatief om de hoogte te behouden en direct naar 0 pitch terug. Als je level ligt weer pitch erop wat je voor de rol ook had.

Je merkt snel als je pitch blijft geven tijdens de rol. Dan klopt de lijk niet maar zak je teveel of wijk je veel naar links en rechts af. Je kan pitch houden maar dan wordt het meer een barrel rol :) en die moet je eigenlijk met de neus de juiste kant op vliegen.
 
Met een fly-bar kun je best een klein tikkie up geven, zodat hij in een iets stijgende lijn vliegt, dan pitch op nul en vol rol geven. Meestal komt hij er dan horiziontaal weer uit bij voldoende snelheid.
Gewoon tegen de wind in oefenen, als het mis gaat kun je hem dan makkelijker redden.
 
Ik vlieg met een flybar altijd met de neus iets omlaag anders veliest hij erg veel snelheid. Alleen met de neus iets naar beneden, of zeker niet omhoog, hou ik de snelheid gelijk.
 
Ik deed het met flybar ook altijd met de neus iets naar beneden of level. Naar boven kan ook maar dan moet je wel het negatief gebeuren ( hoeveel en timing ) onder de knie hebben.

Een zwaartepunt van de heli wat klopt helpt ook wel ;)
 
zwaartepunt helpt zeker een hele hoop. Ik merkte met de neus omhoog icm een klein tikkie negatief (gebeurd onbewust vaak toch) dat hij enorm snel remt. Met de neus naar beneden versnel je als je inverted negatief duwt.

Het is vooral een kwestie van veel oefenen :) En dan gaat het bijna vanzelf......... al blijft een nette strakke rol een uitdaging.
 
Neus LICHTJES naar beneden....... niet 45 graden ;) Ongeveer dezelfde stand als bij ff. Dus niet even up trekken en dan rollen. Bij een vliegtuig is dat een goed idee maar bij een heli remt dat veel te veel.
 
waarom is er nog geen draadje met de uitleg over de basis 3d moves?

met foto'tjes erbij en stick movements bijv,,

zou een mooie aanvullig zijn

groet
 
Een zwaartepunt van de heli wat klopt helpt ook wel ;)
Idd, heel erg belangrijk. Ik vlieg met lood in de neus.

Met de staart kun je ook je snelheid beïnvloeden, ik zou eraf blijven.
En een snelle rol is makkelijker dan een langzame, minder tijd om fout te gaan.
Een kort tikkie pitch up voor je begint geeft het zelfde effect als up bij een vliegtuig, geeft je meer tijd om te reageren en je zakt minder. Als je nick gebruikt op de zelfde manier gaat de snelheid eruit.

Weer een figuur dat niet echt moeilijk is om te doen maar wel om goed en mooi te doen.
 
Back
Top