stom,stomer,het stomst

was vandaag leuk aan het vliegen met mijn omgebouwde 3DNT-e
PRACHTIG WEER het ging alemaal supper tot dat ik hem mooi op de kop
legde en hem naar beneden liet komen tot op een metertje of 1,5
wilde hem opvangen en toen viel de power weg:confused:

boem crash
shit vergeten idle up te schakelen:(

een duur lesje
mischien een geheugensteuntje voor de andere vliegers
ik slaap maar weer verder :sleepy:
 
Was je vergeten idle up in te schakelen? oeps, foutje bedankt :p
Echt wel balen man !
 
En daarom schakel ik altijd van normal 0 0 0 0 0 naar idle up met 1 rechte lijn van bijvoorbeeld 85 85 85 85 85, dan kan er niks misgaan.
 
Inderdaad OEPS !
Ik denk dat dit al meer voorgekomen is dan vele willen toegeven . Ik heb dit eens voorgehad met een Raptor90 , deze in hoover getrokken wat bijtrimmen en dan direct een flip gedaan , dan bij het negatief trekken beseffen dat ik nog in normaal stond !?!? Ik had nog juist tijd om hem om te flippen maar hij kwam hard op de grond op zijn poten met wat kleine breuken gelukkig !
Sindsdien zet ik mijn gascurve in normaal heel laag dat de heli juist begint te hoveren op een laag toerental zodat ik zeker niet kan beginnen stunten . Zdus hoor je aan het laag toerental dat deze nog in normaal staat .
 
ik denk dat je gelijk hebt steloe
dit zal inderdaad wel bij meerdere gebeurt zijn ,jammer dat ze het niet melden zodat andere er wat van leren
ja ik zal nu zeker mijn normaal curve flink omlaag zette zo dat je in de normaal curve niet kunt vliegen
 
Hub,
Als je zo staat te genieten van het weer,en de mooie omgeving en niet te vergeten
na een mooie vlucht met je t-rex is een foutje snel gemaakt.Je kan achteraf blij zijn
dat je weet dat het een fout van jou was en niet een of andere storing in je
electronika.Anders was je je vertrouwen in je pracht heli ook nog kwijt geweest.

groeten Hans
 
Is het niet te automatiseren dat als hij ondersteboven gaat hij meteen idle up inschakeld? Kwikschakelaar of een sensor.
 
Jammer Hub! Schade te overzien?

Dit soort dingen gebeuren helaas, fireup nachtvliegen finless ring a bell? Precies hetzelfde. Ik vlieg daarom eigenlijk nooit in normal, alleen als ik iets niet vertrouw en geen gekke dingen doe ;)
 
doh, vandaar dat ik opstijg in idle up.
Had vandaag wel bijna een deathspin omdat ik in Rate opgestart was en niet in HH, vond de 401 niet fijn. Kon landen zonder schade, gelukkig.
 
Ik heb maar 2 standen. Uit en idle up :) Als je voor het landen teveel toeren hebt gewoon weer uit en dan landen......
 
Juist hierom heb ik vanaf het begin die hele normal mode nooit toegepast.

In mijn zender heb ik nu 3 vluchtfases: allemaal met +/- 12,5 graden pitch en een vlakke gascurve voor de governor. Het enige verschil is dat het toerental per vluchtfase anders is ingesteld.
Los daarvan gebruik ik een schakelaar: motor aan of uit.

Wat is nou het hele doel van vliegen in normal?
Of is dit een typische brandstofheli toepassing?
 
Laatst bewerkt:
Normal is wel eens prettig als beginner, zeker als je van een FP heli komt. Je hebt wat meer resolutie op de pitch met het landen.

Ik toer op in normal, vlieg in I1 (amper2) en land via de T hold. (alle gov). Het is gewoon wat je aanleert, er zijn zat piloten die meer vliegen in normal dan Idle up.
 
Back
Top