Mücke 2009 Peter en Loet op het podium

Peter en Loet gefeliciteerd. Ook nog uitslagen van de speedcup?

De uitslag weet ik niet meer wel de uitzonderlijkheden.

Jens Kleinert vloog de beste vlucht met een tijd van 9.85 seconden. Voor mijn gevoel vloog Peter vanaf het begin meteen de beste stijl die afgekeken werd door de andere deelnemers. Peter werd volgens mij 2-de.

De wedstrijd zelf was weer zeer interessant op dit veld.
Ik heb hier met de Tantalus9 gevlogen, net 1.5 week oud en werkelijk oerlelijk. De bedoeling was om de vleugel chroomkleurig te laten worden en een spuittestje zag er ook goed uit. Het resultaat was helaas een lelijke gevlekte grijze vleugel die werkelijk onzichtbaar wordt op 200 meter afstand. Dus hij gaat in een soort STEALTH MODE, hij verdwijnt gewoon van de radar.
Toen Peter het model zag vroeg hij mij of ik hem gelamineerd had met Duct-tape, huftergedrag dat me het hele weekend achtervolgt heeft:mrgreen:

mucke2.jpg


(Kan zijn maar niet bij Google)
http://picasaweb.google.nl/loetwakkerman/MuckeF3K2009#5355345420765071362


Wederom een geweldige wedstrijd en eentje die goed te bereiken is vanuit Nederland. Om 13.00 waren we klaar en als je nou eens geen prijsje wint zou je naar huis kunnen gaan en nog voordat Studio Sport begint met een bord eten op je knieën thuis kunnen zitten.

Misschien morgen of later meer, nu lekker naar bed.

Loet
 
Laatst bewerkt:
Peter en Loet gefeliciteerd!!!

Gezien jullie resultaten van voorgaande wedstrijden weinig verrassend maar wel erg goed.

Bas
 
Laatst bewerkt:
Nog een klein stukje erbij over de wedstrijd in Mücke.
(Bas, je kan het eerste stuk overslaan als je wilt).

Helle en ik vertrokken donderdag na ons werk. Maar voordat ik Helle op haar werk kon halen moest er eerst nog wat dingen in de auto gelegd worden. Ik was totaal over de rooie van mijn werk gekomen. De de rit van Apeldoorn naar huis (48 km) werd belemmerd doordat allerlei langzaam rijdende cementwagens en ander ongerief. Ik had een klein uur om alles bij elkaar te rapen en de auto in te douwen.
Nou dat ging lekker. Mijn Tantalus9 stond tegen de schuur en moest natuurlijk omwaaien zodat een tip van het stabilo omvouwde. Nou dat begint lekker. De andere modellen gingen gelukkig zonder al te veel schade de auto in totdat ik me realiseerde dat er nog een stoelkussen voor Helle mee moest.
In plaats van de modellen er weer uit te halen dacht ik hier even tijdswinst te halen door het kussen er onder te drukken.
Een van de modellen kon blijkbaar niet omhoog zodat de vleugeltip afbrak (zo ongeveer 5 cm van de tip. Gelukkig alleen aan de onderkant geknikt. Dus dat wordt plakken en aftapen met plakband en hup weer de auto in.

Eerste horde genomen.
Tijdens de loeihete rit kwamen we 5 km. voor Mücke in een file te staan maar een afrit bood de oplossing. Helle dirigeerde me door een dorp waar we zeker 3 kwartier hebben verloren omdat er een kruising was waar zo ongeveer 10 wegen op uit kwamen met allemaal langzaam werkende stoplichten. Alleen die van ons was snel, 2 auto's per keer.
Een uur later dan gekund had kwamen we aan in Mücke. Het ontbrak er nog aan dat er geen omleiding of iets dergelijks was.
Snel de tent opgezet en hier begon de voorspoed. Slechts 3 km. verderop was een meertje waar we heerlijk zijn gaan afkoelen.

Op vrijdag heb ik veel met mijn nieuwe Tantalus9 gevlogen en zelfs zo veel dat ik op het laatst stond te klungelen en niet meer echt geconcentreerd was. Peter was inmiddels ook gekomen en die heeft heerlijk aan mijn opgebouwde zelfvertrouwen staan knagen. Op vlieggebied dan, wel te verstaan.

De wedstrijd zelf:
17 deelnemers en we hebben gevlogen in 3 groepen.
De eerste 4 rondes liepen als een zonnetje. 4*1000 en toen natuurlijk die vermaledijde lunch. De zogeheten PLD (Post Lunch Dip) brak me op. In ronde 5 vlogen we AULD en hier heeft Peter me even stevig weggehamerd. (Dit als revanche van Winterswijk waar Bas won omdat ik Peter een tik gaf.)
Eigenlijk liep het verder deze dag niet, dacht ik. He, toch een duizender bij de Oplopend. Jens Kleinert had toch 2 minuten gehaald en ik niet. Dus informeren en wat bleek: de Software liet ons in de steek. Bij Jens was wel 120 ingevuld maar op de plek van de 105 seconden (en de 105 was gewoon vergeten door de invuller). Het programma maakt hier dan 105 van.
Toen dit uitgezocht was, was ik 229 punten armer en werden Helle en ik beticht van eerlijkheid:p

Peter had wel de grootste pech die je kan hebben. Bij de Oplopend taak wist niemand in zijn groep de 120 seconden te halen maar sommige wel de 105. En Peter, die haalde 104.82 seconden, Net niet goed genoeg. Deze 0.18 seconden te kort vliegen heeft hem de overwinning gekost!!!
En de ronde daarna (5*2) was helemaal feest voor Peter. Een schamele 770 punten. Werkelijk niets lukte. Volgens mij 1 keer vol en de rest zat tussen de 30 seconden en 60 seconden. Wat een drama.

Vanaf 5 uur 's middags werd er pylon F3K gevlogen. Jammer dat er een puist wind stond.
Video's van F3K Pylon (slechte kwaliteit)

[URL="
- P1020038[/URL]
[URL="
- P1020039[/URL]

Op zondag moest Peter mij weer pijn doen in de 3 uit 6 maar verder had ik over deze dag geen klagen. Of het moest de hitte zijn maar verder was het tof.
Na de 12 rondes is er nog een fly-off gevlogen met de beste 6 piloten. Eerst gewoon AULD en degene die het eerst landt of buiten land, die valt af. Buitenlanden gaat voor eerst landen.
Toen op een gegeven moment alle piloten 3 keer achter elkaar vol vlogen zijn we 1234 gaan vliegen. Deze Fly-Off werd gewonnen door Peer Schmidt, Jens Kleinert 2 en ikzelf 3.
Na de prijsuitreiking en voordat we de snelweg opdraaide zijn we eerst een minuut of 20 in het meertje gaan afkoelen.
Een heerlijk weekend, op een mooie tijd thuis en nu nog stijf van het weekend.

En nog wat foto's op:
http://picasaweb.google.nl/loetwakkerman/MuckeF3K2009#

Op naar de Contest Tour in Arnhem!

Loet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De oudste deelnemer van het veld. In 1963 werd hij wereldkampioen vrije vlucht. Welke klasse weet ik niet.

P1020032.jpg


P1020054.jpg


P1020077.jpg


En wie wist het hier weer beter???

Mck-09098.jpg


P1020086.jpg


Loet
 
Loet, Peter,

Van harte wederom een mooi prestatie.

Loet,

Die VV vlieger is Joachim Loffler, hij werd wereldkampioen f1B in 1963 en ik meen ook in 1965, weer in F1b (= wakefield).
Cheers

Bart
 
Laatst bewerkt:
Het resultaat was helaas een lelijke gevlekte grijze vleugel die werkelijk onzichtbaar wordt op 200 meter afstand.Dus hij gaat in een soort STEALTH MODE, hij verdwijnt gewoon van de radar.
Toen Peter het model zag vroeg hij mij of ik hem gelamineerd had met Duct-tape, huftergedrag dat me het hele weekend achtervolgt heeft

mucke2.jpg


Is de vleugel nou echt zo lelijk dat je er op dit forum niet eens een foto van mag plaatsen???
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat zo'n pylonrace in zijn werk? 10 seconden airtime lukt wel met de PLOFA en het kreng is snel dus daar kunnen we misschien wat mee haha
 
Laten we dan naast speed ook afstand als taak meenemen. Hebben we F3B met DLG's. Lijkt me best leuk eens te proberen.
 
Varken mag altijd (moet je ook eens proberen, leuk man) ook bij F3B. Volkstuintjes hebben tegenwoordig mijn voorkeur. Veel leuker dan bos. Je kan je kist makkelijker vinden (behulpzame tuiniers) en je hebt veel meer schade.
 
Laatst bewerkt:
Laten we dan naast speed ook afstand als taak meenemen. Hebben we F3B met DLG's. Lijkt me best leuk eens te proberen.

Hoi Arjen,

ja lijkt me ook erg leuk maar heeft als (groot) nadeel dat het een flinke organisatie vraagt zoals het uitzetten van rakken, signaalsysteem, helpers onder de rakken etc.
Ook vergt dit een totaal andere afstelling van je model. Voor de speed taak heb je een achterlijk zwaartepunt nodig en in de korte bochten snapflaps (sommigen hebben dat al maar sommigen niet).

Bas


P.s. Loet, dat soort gemene opmerkingen wordt meestal bestraft. Hier alvast een idee voor je toekomstige onderschrift: "altijd weer die buitenlanders................"
 
Back
Top