esky honey bee king 2 probleem help a.u.b.!

  • Topicstarter Topicstarter melliemvdg
  • Startdatum Startdatum
M

melliemvdg

Guest
beste mensen ik heb een esky honey bee king 2.
alleen het probleem is dat hij als een gek razend snel om zijn linker as draait. ik heb er ook al een head lock gyro opzitten maar ik weet niet hoe het komt. ik heb ook al contact opgenomen met waar ik de heli heb besteld maar krijg nog geen antwoord terug.

kunnen jullie mij helpen alsjeblieft!:worship: :D de heli is net 2 weken oud.
 
Allereerst, controleer of je tailservo wel werkt, en of hij reageert op je gyro...dit doe je door je heli snel rond te bewegen, dan moet je tailservo reageren.
Ik weet niets van jouw specifieke heli, maar een gyro kan doorgaans, net als een servo "gereversed" worden, dat houdt in dat hij de andere kant op gaat draaien.
Dit kan met de zender of (als het geen 4 in 1 ontvanger is) op de gyro.
Als dit verkeerd staat gaat hij inderdaad tollen.
Dat doet hij echter ook als bv de tailrotor niet goed afgesteld staat, daar bedoel ik mee dat de tailrotor teveel of te weinig spoed heeft.
Dit stel je grof af door de servo iets op te schuiven (in jouw geval moeten de blades een grotere uitslag gaan maken) en de fijnafstelling door de ballinks iets uit of in te draaien.
Dit moet afgesteld worden met neutrale trim en de gyro niet in HH mode.
Succes
 
Laatst bewerkt:
als je de gyro in de reverse stand zet betekend dat dat je staartrotor de andere kant op gaat draaien?
 
ik snap alleen ook helaas niet wat je bedoelt want zoeen verstand heb ik er niet van maar de tailservo die reageert wel op de gyro en als ik de gyro in reverse zet dan blijft de heli nog steeds tollen

nog bedankt voor de snelle ractie!
 
Nogmaals, ik ken jouw heli niet, maar op de info die ik op internet zag lijkt het mij een CP heli te zijn.
Dat houdt in dat je tailrotor bestuurd wordt door een servo die d.m.v een stangetje de uitslag van de blades groter of kleiner maakt, die servo bedoel ik met tailservo.
Wat betreft het reversen van je gyro, nee, dat laat niet je tailrotor andersom draaien, maar laat je gyro i.p.v naar links naar rechts corrigeren.
Als dat fout staat wil hij naar b.v. rechts corrigeren, maar stuurt in werkelijkheid naar links....en dan snap je het wel dat gaat niet lukken en hij blijft (de verkeerde kant op) corrigeren. .... gevolg een hond die zijn eigen staart probeert te pakken :)

Als dat de oorzaak niet is , is het een kwestie van afstellen (servo en ballink) zoals ik eerder beschreef.
 
Even een paar vragen:
- heeft hij al eens goed gevlogen?
- Wat is er gebeurd aan de heli dat dit is ontstaan?
- Draaien je staartrotorbladen langs je staart omhoog?

Groeten, Wilbert.
 
maar ik heb met reverse gevlogen en hij blijft als een dolle hond tollen:P
maar ik weet niet hoe je hem moet afstellen met de servo en ballink (wat is ballink):P

groeten melvin
 
voor wilbert
Even een paar vragen:
- heeft hij al eens goed gevlogen? ja de eerste vlugt
- Wat is er gebeurd aan de heli dat dit is ontstaan? een crash
- Draaien je staartrotorbladen langs je staart omhoog? wat bedoel je?:P
 
ik denk dat ermee wordt bedoeld dat als je aan je grote hoofdrotor bladen draaid met de hand.Dus draaien met de klok mee.........dat je achterste rotor (heckrotor) dan ook met de klok mee dient te draaien.
Misschien kan het ook zijn dat je Tail servo (rudder servo), de servo die dus op de staart zit om dat achterste propelortje te draaien, kapot is gegaan na de crash.
dat gebeurt nog wel eens.
Gr E
 
Kijk nu weten we de oorzaak en kunnen we gaan zoeken:)
Als de staart uit elkaar geweest is kan het zijn dat de Belt verkeerd om ligt.
Je staart rotor moet langs de staart omhoog bewegen (dus helemaal achteraan naar beneden bewegen) als je de hoofdrotor van boven gezien rechts om draait.
 
ik denk dat ermee wordt bedoeld dat als je aan je grote hoofdrotor bladen draaid met de hand.Dus draaien met de klok mee.........dat je achterste rotor (heckrotor) dan ook met de klok mee dient te draaien.
Misschien kan het ook zijn dat je Tail servo (rudder servo), de servo die dus op de staart zit om dat achterste propelortje te draaien, kapot is gegaan na de crash.
dat gebeurt nog wel eens.
Gr E
De King heeft een Belt naar de staart dus daar zit geen motortje.
Verder moet als je kijk aan de kant van de bladen de heckrotor juist tegen de klok in draaien! Niet met de klok mee.
 
Laatst bewerkt:
ja dat klopt de staart is uit elkaar geweest en de staartrotor draait langs de staart omhoog. ofterwijl van boven af gezien rechtsom en helemaal achteraan naar beneden. en hij tolt als een gek om zijn linker as. maar de tailserver die werkt wel.
 
Ik ga er even vanuit de de staartbladen goed om zitten. Die worden ook nog wel eens verkeerd om geplaatst;)
Nu is het belangrijk dat de heading hold uit zet!
Schuif de servo die om de staartbuis zit zo dat het dingetje dat over je asje van je staartrotor schuift in het midden zit. Als het goed is staan je bladen dan ongeveer vlak (Evenwijdig aan je staartbuis).

Even een brain wave: Zit je staart servo nog aan de zelfde kant van de staartbuis als voor de crash?
 
nu haal je de motor los (Stroom er af)
Als je nu de staart van de heli naar je toe trekt moet de slider van je af bewegen en weer naar het midden schuiven.
Ik hoop dat je nu een eind op weg bent. Ik moet namelijk nu weg......
Success & groeten,

Wilbert.
 
Laatst bewerkt:
ja de servo zit nog op dezelfde plaats. maar wat is een heading hold en een slider?

groeten melvin
 
mensen hartstikke bedankt voor het meedenken.
ik heb contact gehad van waar ik hem heb besteld en hij zij stuur maar terug dan kijk ik er wel naar voor je dus dat doe ik. misschien krijg ik wel een nieuwe toegestuurd wie weet hee mensen BEDANKT!!!
 
Back
Top