Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

Hoe kom je dan tot de conclusie dat het niet aan de accu ligt?

Heeft je regelaar een cutoff-voltage? Durf te wedden dat als je die uitzet, dat het probleem opgelost is.. en dan ligt het dus toch aan de accu ;)
 
Hoe kom je dan tot de conclusie dat het niet aan de accu ligt?

Omdat dit met verschillende accu's het geval is!

Heeft je regelaar een cutoff-voltage? Durf te wedden dat als je die uitzet, dat het probleem opgelost is..

Ik weet niet of die er op zit, maar als je na 3 minuten vliegen met een 4000 pakket uit de lucht valt is je accu nog niet leeg.

Met dat pakket ( 6S 4000 ) kan ik 13 minuten vliegen.


en dan ligt het dus toch aan de accu ;)

Of dan ligt het niet aan de accu, tenzij alle accu's lossen contacten hebben waar mijn sukhoi geen last van heeft!
 
Mijn regelaar heeft inderdaad een low voltage cutoff, maar die is ingesteld op 3v/cell en dat ie geleidelijk afneemt.
Overgens vloog ik met een vrijwel nieuw 4000 pakket nog maar 3-4 minuten, en ik vloog ook nog eens half gas, ipv vol.

Zou het misschien aan de timing kunnen liggen? Hij pakt goed op, en ik heb nog geen echte (schreeuwende) misfire waargenomen.
Ook is overbelasting niet van orde omdat de hele setup van 4 tot 8 cellen is, ik vlieg op 6.
De motor trekt een kleine 50Ampere en de regelaar staat voor 60A continu.
Na een 3D vlucht worden motor en accu slechts lauw en de regelaar is gewoon koud.
 
Omdat dit met verschillende accu's het geval is!

ah, ok.. dat sluit het nog niet uit, maar maakt het wel onwaarschijnlijker inderdaad.

Ik weet niet of die er op zit, maar als je na 3 minuten vliegen met een 4000 pakket uit de lucht valt is je accu nog niet leeg.

Dan begrijp je toch niet helemaal hoe het werkt met accu's. Ik ben het met je eens dat, gezien je beschrijving, in dit geval de regelaar dan meer verdacht is, maar je redenatie hierboven klopt niet.

Een accu kan een bepaalde belasting hebben. Slechte accu's (zoals bv. flightpowers van alle voorgaande generaties) kunnen minder belasting hebben. Zodra je over die belasting heen gaat, zal het voltage instorten, wat een lipo-cutoff tot gevolg heeft. Zodra de belasting dan wegvalt, herstelt het voltage zich, en doet je toestel het weer.

Dat kan zelfs met een volle accu gebeuren dus. Probeer maar eens een van je indoor-accu's vol te laden en dan met 50A te ontladen, moet je eens zien hoe dat voltage inkakt ;)

Maar goed, omdat je er met meerdere accu's last van hebt, is het inderdaad waarschijnlijker dat het de regelaar is.
 
Je hebt gelijk hoor, en ik weet dat je zo eigenlijk niet mag redeneren. Maar een splinternieuwe accu van 6s 4000, daar ga je niet vanuit dat hij naar 3 minuten vliegen instort als je een derder tot half gas vliegt. Het kan altijd natuurlijk. Maar het lijkt me niet de voor de hand liggende oplossing.

Daarbij komt ook dat ik met die zelfde accu 0 problemen heb. En de spanning na 13 minuten vliegen nogsteeds 21.5 volt is.
 
Klopt, gezien de extra info die je nu gegeven hebt, zou ik het ook eerder ergens anders zoeken..
 
Hé! Ik zat nóg lager tijdens rollende harrier! op een gegeven moment met de wielen op de grond, Ik zat zeker op -1mm!
Nogsteeds de oorzaak van de motorstoring niet gevonden, storing is uitgesloten (failsafe op 20% gas) Als je de accu ff los trekt en meteen weer vast duwt loopt de motor gewoon door zonder te moeten resetten, dus de accu is het ook niet. Het is bijna niet uit te proberen, want tot nu toe gebeurt het alleen op momenten dat je het niét wil.

Groetah
 
Als je kist niet wil of rare kuren vertoont, alles op hoogte houden, zodat het niet op een ongelegen moment kan gebeuren. Tegen leerlingen zeg ik altijd dat de 2 fouten hoog moeten vliegen, jij moet in jouw geval 2 storingen hoog vliegen ;)

Wat doet ie? Het vliegt het vliegt, het vliegt niet, het vliegt, het vliegt?
 
een echte bikkel laat zich niet storen door mais...

53814a65ade9cb8ea.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je toch aan het photoshoppen bent, mag je deze ook wel 2 meter lager maken:mrgreen: (gaan we in het echt niet doen, dan klapt ie om)

P7191033.jpg
 
Back
Top