Algemeen Sebart Sukhoi S29 50E topic!

@ Ron

Ik zal het dadelijk even navragen. Als ze er liggen, moet ik er dan eentje voor je meenemen?

Bel me anders even heb je nummer niet in mijn telefoon.

Nee vraag alleen maar, ik ga zelf nog wel een keertje naar hobbyin, maar als hij ze niet heeft zal ik het bij lindinger bestellen.
bedankt ;)

Tsja, ik ga de discussie verder hier niet voeren. Peter heeft op dat moment minder controle dan hij denkt. Als hij denkt dat ie veel controle heeft, wil ik 'm graag z'n kist zo zien vasthouden maar met de motor uit. Hoe dan ook, dit draadje ging niet over veiligheid, mijn opmerking was goed bedoeld, niet om een hele nare discussie mee uit te lokken. Peter kan het zelf het best inschatten en als hij zegt dat het veilig is, is de kous wat mij betreft daarmee af ;)

De stickmode maakte uit om te zien welke stuurfuncties hij nog wel had.

Wow, ik vind het écht knap dat jullie dit alleen al durven! (niet denkend aan jezelf, maar aan je kist :P) Oke, zelfvertrouwen moet je hebben. Maar als ik met mijn edge op 2 meter hover krijg ik al kriebels van woow, ik zit laag. Maar jullie vliegen gewoon voor je neus. Zal nog wel los moetten komen bij mij denk ik dan!

Wel vreemd dat er al zoveel van deze modellen zijn gecrashed, en toch koopt iedereen zo'n beetje een nieuwe.

'T begint bij mij ook wel een beetje te kriebelen, misschien wat voor volgend jaar ofzo.

Wow, ik vind het écht knap dat jullie dit alleen al durven! (niet denkend aan jezelf, maar aan je kist :P) Oke, zelfvertrouwen moet je hebben.

Net alleen zelfvertrouwen, maar ook een beetje een ontbrekend besef van wat het allemaal kost en hoeveel uurtjes je daarvoor moet werken ;)

Wel vreemd dat er al zoveel van deze modellen zijn gecrashed, en toch koopt iedereen zo'n beetje een nieuwe.

Als je risico's neemt, laag gaat vliegen, harde figuren gaat doen, enzovoort, is de kans op schade gewoon groter. Die kisten vliegen zo goed, dat mensen zichzelf of situaties gaan overschatten, of in elk geval de limieten gaan opzoeken, en dan krijg je dat.

'T begint bij mij ook wel een beetje te kriebelen, misschien wat voor volgend jaar ofzo.

Niet doen.. gewoon je lol hebben iets hoger, scheelt je een hoop geld en is echt 0% minder 'knap'.

Net alleen zelfvertrouwen, maar ook een beetje een ontbrekend besef van wat het allemaal kost en hoeveel uurtjes je daarvoor moet werken ;)

Da's waar, maar als je dat besef wel hebt als 3D vlieger dan kan je je vliegtuig beter op de kast zetten om naar te kijken.
Vliegtuigen zijn om te vliegen, maar een béétje voorzichtig mag wel.

Niet doen.. gewoon je lol hebben iets hoger, scheelt je een hoop geld en is echt 0% minder 'knap'.
Laag is vet, maar een kapot vliegtuig verre van.

Laagvliegen doe je maar met een Shocky, t probleem is dat het vlieggedrag van de sukhoi soms wel wat wegheeft van een shocky. En dan vergeet je dat die sukhoi net zoveel waard is als 10 shocky's

Beter 1 vliegtuig op 10meter dan 10 in de grond ;)

Nee maar zat aan een miss wind te denken ;) De meeste manieren werken wel maar neit altijd. Beste manier van kap vastzetten is gewoon een schuifje van een paar cent. Lijkt iets minder soms maar een kap met deuken en scheuren staat minder ;)

Je kunt beter uit een torque op 1 meter hoogte (of lager) komen vallen, dan uit 1 van 10 meter hoog:) Laatst vloog ik met een klein kistje de accu te ver leeg vanuit een torque op 50cm, gewoon rustig down geven, *plop* en geland met 0 schade:cool: Als iemand daarbij zijn kist wil beethouden, dat is verder niet mijn probleem, als het maar ver genoeg van publiek gebeurt....:)

Laatst bewerkt:
Dit zie je wel vaker hier in de buurt . (verft af geloof ik)

Bij mijn oude club zouden ze je naar huis sturen .
Dit heeft met veilig vliegen niks te doen .

Mvg johan

Je hoort mij niet zeggen dat het veilig is! Ik zeg enkel dat als je hem bij een vleugeltip vast hebt je hem beter onder controle hebt dan dat je aan het hoveren/torquen bent. Als ik hem bij de vleugeltip vast heb kan ik hem gemakkelijk alle kanten in laten draaien, echt als je het rudder vast hebt kun je niks. Dat zal ik dus ook niet doen met mijn Sukhoi!

Maar als julie liever zien dat ik op 10M hoogte hover, mij best. Maar dan post ik geen foto's.
Deze foto's die ik nu wel post houd een beetje leven in een topic ales deze.

Foto's en filmpjes worden altijd gewaardeerd hoor.. maar ja, zo werkt het op het forum, als je wat post, krijg je daar reactie op :)

Voor de rest gaat het om een afweging die ieder voor zichzelf moet maken. Er zit nog een heel gebied tussen denken "mijn kist is duur en moet heelblijven" ' en "la la la laaager, stoerder, harder, meer risico" ;)

In mijn beperkte ervaring kun je in dat gebied ook nog heel veel lol hebben zonder dat je regelmatig bij Dennis een bakje koffie staat te leuten terwijl hij je pinpas omsmelt.

Da's waar, maar als je dat besef wel hebt als 3D vlieger dan kan je je vliegtuig beter op de kast zetten om naar te kijken.
Vliegtuigen zijn om te vliegen, maar een béétje voorzichtig mag wel.

Laag is vet, maar een kapot vliegtuig verre van.

Laagvliegen doe je maar met een Shocky, t probleem is dat het vlieggedrag van de sukhoi soms wel wat wegheeft van een shocky. En dan vergeet je dat die sukhoi net zoveel waard is als 10 shocky's

Ha, hier ben ik het helemaal mee eens. Met mn shocky durf ik ook wel met de staart in het gras te porren.

Verder ben ik het ook wel een beetje met Hezik eens, ik moet al mijn modellen zelf betalen, bouwen en onderhouden op eigen kosten. M'n ouders betalen het clubgeld en rijden wel als ik naar een winkel wil of een 2e hands toestel op wil halen. Verder moet ik toch wel 2-4 maanden werken voor zo'n toestel denk ik.

Maar waarom niet zo'n (soortgelijk formaat) toestel kopen? Als ik er mee vlieg zo als ik er mee wil vliegen (veiligere hoogte, ect) is er toch niks mis? Ik kick stiekem een beetje op grotere toestellen, voor mij is mijn 1,14 m span edge heel wat. Maar als ik dan op de club kom heb ik dan weer een van de kleinste.

Ook heb ik het iedee dat die grotere kisten veel strakker, rustiger, en misschien wel makkelijker te vliegen zijn en minder zenuwachtig. Misschien is dit dan wel een beetje perfectie, maar ik zou dolgraag shows o.i.d. willen vliegen. Volgens mij ligt het er ook allemaal een beetje aan in wel circuitje je terecht komt.

In mijn beperkte ervaring kun je in dat gebied ook nog heel veel lol hebben zonder dat je regelmatig bij Dennis een bakje koffie staat te leuten terwijl hij je pinpas omsmelt.

Je moet ook in het achterhoofd houden dat er heel veel mensen zijn die 3D vliegen zonder regelmatig schade te hebben. Laag vliegen hoeft niet per sé een groter risico te zijn, in sommige gevallen juist een kleiner risico:) (je ziet beter wat je doet, en mocht je een probleem krijgen, dan valt ie minder hard aangezien de grond al dichtbij is:))

Zeker waar, en niemand weerhoud je van het kopen van een Sukhoi, wat Henry enkel probeert te vertellen is dat je je niet hoeft te bewijzen door een Sukhoi bijv te hoveren laag boven de grond. Maar wat vleiliger vliegen en het wel heel houden. ( al moet ik zeggen dat het hard gaat met de Sebart Sukhoi's hier op het forum!)

Maar als julie liever zien dat ik op 10M hoogte hover, mij best. Maar dan post ik geen foto's.
Deze foto's die ik nu wel post houd een beetje leven in een topic ales deze.

Dat draagt alleen maar bij dat anderen het ook gaan proberen .

Als je iets wil laten zien (ook op meetings) dan prik je op 10m afstand van je 10 ballons op de grond vast 1 meter uit elkaar en ga die kapot prikken met een naald in je zijroer binnen 5 min .

Dan kan je op een veilige manier laten zien dat je het hooveren perfekt in de vingers hebt .

Mvg Johan

Dat is ook wat ik bedoelde inderdaad. Als je het zelf leuk vind om erg laag te vliegen en daar een kick van krijgt, go for it. Maar je moet het niet 'voor anderen' doen vanuit het idee dat die je dan 'stoerder' vinden ofzo.

Er was ooit een heli 3D vlieger die echt goed kon vliegen, op hoog niveau. Die was alleen ook erg uit op goedkeuring door het publiek en liet zich daarin ook opjutten. Het gevolg was dat ie veel schade vloog, erg veel. Hij dacht dat ie daarmee populair was en de showman, terwijl in werkelijkheid mensen elkaar aantikten en zeiden 'he, die gaat vliegen, komop, kijken, wordt weer een spectaculaire crash'. Dat terwijl die jongen wel echt kon vliegen.. resultaat is een deceptie na dit een tijdje doen en sindsdien niet meer gevlogen. Zonde toch.

ik moet al mijn modellen zelf betalen, bouwen en onderhouden op eigen kosten.
Jammer hé :roll: Zo schiet het indd niet op.

Ik kick stiekem een beetje op grotere toestellen, voor mij is mijn 1,14 m span edge heel wat.
Oei, das best klein. Niet dat je daar mee geen lol kan hebben, ik heb ook een Katana mini 102cm en nog kleinere twinjet met borstel motoren en gunter props.
Maar met 2e hands spullen en een beetje creatief zijn met hobbycity kan je toch al wel een leuk toestel vliegen!

grt

Mijn Axi motor heeft zojuist een magneet los gegooit tijdens de vlucht, ron is nu bezig met het terug lijmen van de magneet. Hopen dat het lukt. Zodat ik morgen weer kan vliegen!

Back