Jets Over Pampa 2009: inschrijvingen zijn begonnen!!

of er nu maar een of meerdere mensen van die tent vliegen doet niet ter zake, het publiek ziet net zoals ikke maar 1 ding. Dit kan niet en mag men nooit en te nimmer toestaan.
 
Koen ,het was weer een mooie show vandaag.
super genoten , en veel publiek gehad voor mijn motoren en tractoren .

Een prachtige dag met veel publiek , en veeeel jets ,schitterend.

Bedankt voor alles , en tot volgend jaar weer.

Mvg,

Martin.
 
Vandaag met enkele clubleden van de Betuwse Modelvlieg Club wezen kijken (ik ben in 2007 ook al eens geweest)

Veel mooie dingen gezien en helaas zal het wel bij zien blijven. Vind vanaf 5000 euro toch net te veel van het goeie voor een hobby.

Carbonzwevertje met turbine was ook wel mooi om te zien. Wel een stuk lastiger om te filmen maar er staat wat op :D )

A10's waren super en Ali Jet ook.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Perfect weertje en weer perfect georganiseerd.

Gr. Dennis
 
Jets over Pampa

Yep,
Weer genoten , veel gezien, veel handen geschud, prima weertje ook.
Ali's short landing met de A-10 was spectaculair mooi.
Dat ge-3D met die jet was hilarisch.
Erg schaal vond ik die Easy-Jet airliner.
De jetdampen waren weer van een weldadige overvloed ;-)
En uiteraard weer complimenten aan de organisatie!

Allez vooroit,Tot volgend jaar.

Greetz,
Frank
 
Yes we zijn net thuis van Pampas, het was een SUPER jetmeeting

We waren donderdag al op de weg naar het defensieterrein gearriveerd, maar we mochten niet verder, dus hebben daar terplekke overnacht in onze camper, kelere wat een heftige regenbui hadden wij die nacht gehad en natuurlijk met hevige onweer, wel gezellie hoor.

Gelukkig mochten wij op de vrijdag eerder op het terrein omdat er vrijdag geen schietoeveningen waren gepland, dus ons plekkie gekozen samen met Ger Klundert en Patrick (vosje dus).

Vrijdagavond gelijk met de nodige piepkissies aan het vliegen geweest en dat was weer gezellie vliegen met elkaar.

Zaterdag de Boomerang Intro van mij monteren en inschrijven en gelijk in de fly_line zetten, op de zaterdag was er telkens een regenbui, dus dat was een heel gesleep met men kissie van 8 kg, de regen kwam met bakken soms na bene, toch wel makkelijk zo'n TENT heren daar zijn die TENTEN TOCH VOOR ??????.

Gelukkig had Ger Kovacs een heeeeeeeeeeel groot zeil gekocht waar 4 kisten onder konden staan, maar voordat alles er onder stond waren we zeik nat en de kisten een beetje.

Dus toen goed opletten dat ik tussen de regenbuien kon gaan vliegen, zo gezegt zo gedaan en stond Japio klaar om te starten en toen sloeg het noodlot toe, er kwam een grote steekvlam uit men turbine en verbrande men linker vleugelboom, de reden is onbekent dat zal ik nog onderzoeken, erger werd voorkomen door het snel reageren van de mensen die daar aanwezig waren en een brandblusser hadden BEDANKT ALLENNNNNNNNNNNNN TOPPIE HOOR.

Dus het vliegen was voor mij over in Pampas in dit jaar, erg jammer ma het is ni anders, graag volgend jaar weer en beter.

Bij deze willen wij dan ook de organisatie heel erg bedanken voor de perfekte organisatie toppie mannen alleen maar lof over jullie hier.

Graag tot volgend jaar

Vriendelijke groet Japiooooooooooooooooo

P/S Vliegman en Plaaggeest je mot niet zeiken maar vliegen
 
Laatst bewerkt:
zeer geslaagd

Het was weer mooi.

Koen sr en zijn clubleden hadden de boodschap heel goed begrepen, het was perfect geregeld, ik kan het weten want er is alleen in mijn geval ruim 50 liter petroleum verstookt, degene die nu nog beweren dat ze niet aan de beurt kwamen hebben dat geheel aan zichzelf te wijten, overmacht of onwil whatever.
Helaas was het een klein beetje zwarte zaterdag voor 3 piloten, volledige afschrijvers, jammer maar helaas, het blijft nu eenmaal een risico, what goes up must come down.
Heb overigens nog nooit een Flash zooooooooooooooooooooooooooo hard zien gaan.
Heel goed was de flightline opgezet voor wat betreft de handeling, 1 persoon had de leiding en dit werkte perfect, duidelijke communicatie tussen de regelaar, marshaller's en de pilotbox, heb geen onnodige discussies zien onstaan, gewoon alle sportjets zoveel mogelijk tegelijk, want het zijn toch de scale jets die de show maken dus die kregen wat meer ruimte en gelegenheid om wat mooie vluchten te laten zien, ook van die short landings van de A10 van Ali was ik zeer verbaast, dat zo'n kist van 33 kilo dat kan, hoorde dat die kist overigens al verkocht was.
Die 3D met de eurofighter tyfoon van Ali zag er schitterend uit en is heel knap, echter niet mijn ding, moet je van houden zeg maar.
Toen ik +/- 15.00 even richting m'n sleurhutje ging was ik zeer verbaasd over de hoeveelheid aanwezig publiek, heeeeel druk dus, PMF heeft mijnsinziens een goed weekend achter de rug.
Enne het was heel gezellig, met de vaste kliek en ook veel staan kletsen met mensen in de 'wachtkamer' die je eigenlijk maar weinig ziet.
Ben om 19.30 moe maar zeer voldaan huiswaards gegaan na een zeer geslaagd vliegfestijn.
Zie de plaatjes wel verschijnen enne hopelijk kan ik er volgend jaar weer bij zijn.

Groet Ger.
 
Hee Jaap,

damn zeg heb ik weer wat gemist :-(

Balen van je staartboom, ik ben tot nog toe gelukkg vrij gebleven van brandjes en toch is m`n blusser leeg :roll: ;-)

Succes met de opbouw en het onderzoeken van het hoe en waarom, hoop dat je wat vindt anders is de eerste start weer zo`n vraagteken.

Greetz,
Berto.
 
@ verhaal Ger,

kan bovenstaande voor de zaterdag helemaal beamen.

Er was voldoende mogelijkheden om te vliegen, vondt zelfs ondanks de drukte dat er een minder lange wachttijd was dan op Appingedam, daar was het echt 1 rij kisten en dat heb ik zaterdag op Pampa amper gemerkt.

Geloof dat ik voor mijn vluchtje maar 10 min. heb hoeven wachten terwijl dat op Appingedam zo opliep tot een uur.

Maar we vlogen nu dan ook met 4 kisten tegelijk ipv 1 kist per keer.

Er zou door mij ook meer dan 1 vlucht gemaakt kunnen worden maar moest toch ook een ieder even spreken en de meegekomen fam. het van alle gemakken voorzien.
En dat is gelukt want die waren ook zeer tevreden dus wie weet volgend jaar ook wel 2 dagen op Pampa ;-)


Dat de (grote) schaalkisten wat meer vrijheid kregen ie helemaal begrijpelijk maar dat werdt top overlegd.


Wij hebben ons in ieder geval prima vermaakt, de kleine Joey heeft zich ook keurig gedragen en liep netjes mee aan het handje in de pits die mag nu dus wel vaker meekomen ;-)
 
:offtopic:

Hoi Plaaggeest, je hebt helemaal gelijk, is een zielige verschijning als enkele met een druppel op wensen te vliegen, echter heefd dat helemaal niets met deze topic te maken en je vervuilt hier een beetje het plezier van de meeting, vandaar dat je weinig positieve reatcties krijg hier!;)
Zuipgedrag heb je overal ter wereld en dus ook in de modelvliegerij. Ik lus er ook graag eentje maar dan wel ná het vliegen. Mensen die eerder beginnen heb je niet enkel op deze meeting maar zijn overal te vinden. Deze enkeling op Pampa is daar meen ik ook op aangesproken, wil je daar een breede discussie over starten kun je beter een appart draadje daarvoor openen als je een constructief praatje wil....

Grt,
Gerald

:ontopic:
 
Enorm geslaagd weekend!

Het wordt misschien wat saai, maar óók ik wil de organisatie van Jets Over Pampa enorm bedanken voor het organiseren van een fantastisch evenement! Voor mij was dit tevens de eerst jetmeeting waar ik ooit aan deelgenomen heb en heb het gevoel daarbij dat ik met m'n neus in de boter ben gevallen! :D

Alleen baalde ik zaterdag van het weer; ik heb tot 4 keer toe m'n kist vlak voor of tijdens het starten van de motor, na overleg met Ali, in z'n tent gepleurd. Dit i.c.m. de 4 uurtjes slaap van vrijdag op zaterdag en de 3,5 uur durende rit zorgde voor een ietwat verminderd enthousiasme (understatement)! :rolleyes:

De flightline was inderdaad prima geregeld, alles ging van een leien dakje! Natuurlijk, ik heb ook wel eens 45 minuten moeten wachten voor ik weer kon vliegen, maar ik hoef ook echt niet continu in de lucht te zijn. De drukte werd dus prima gereguleerd door de medewerkers. Sterker nog, op een gegeven moment was ik zelfs alleen in de lucht, door een korte onderbreking van toevoer van nieuwe vliegers. Had ik even alle ruimte en kon ik voor mijn eigen gevoel even wat vrijer vliegen, ik zat bij de andere momenten tóch nog wat in m'n ooghoeken de andere kisten in de gaten te houden. Maar dat zal mijn gebrek aan jetmeeting-vliegen wel zijn! ;)

Wat ook wel grappig was, was het moment dat ik tegelijkertijd in de lucht zat met een Velox die steeds met een noodgang voorbij kwam beuken en ik op dat moment serieus dacht dat ik ineens maar half vermogen uit de motor kon halen... Dit bleek gewoon een gevoel te zijn, omdat ik m'n Elan rechtstandig omhoog kon drukken. Vergeleken met al die snelle kisten, voelde mijn Elan als een Kyosho Calmato met een 7,5 cc motortje erop! :D

Nogmaals, iedereen; bedankt voor een enorm geslaagd weekend en graag tot volgend jaar!

~Jolmer
 
Jolmer zei:
Sterker nog, op een gegeven moment was ik zelfs alleen in de lucht, door een korte onderbreking van toevoer van nieuwe vliegers. Had ik even alle ruimte en kon ik voor mijn eigen gevoel even wat vrijer vliegen, ik zat bij de andere momenten tóch nog wat in m'n ooghoeken de andere kisten in de gaten te houden. Maar dat zal mijn gebrek aan jetmeeting-vliegen wel zijn!
Lekker is dat dan weer he dat "even alleen" vliegen.

De woensdag voor de zaterdag was voor mij op ons thuis veld de eerste keer dat ik samen met een prop kist vloog (op 1 of andere manier blijft iedereen jammer genoeg aan de grond als ik ga jetten :-( ).

Zaterdag was het meteen knallen met z`n vieren en dan is het toch wel een lekker gevoel als er iemand over je schouder meekijkt (met dank aan BosModelAir member Wesley die volgend jaar er ook zeker bij is met de Salamander of F18 :cool: ).

En ja dat snelheid verschil gevoel had ik ook, ik had ook zo`n Velox ganger rondjakkeren en daar verbleekt mijn Formost echt bij (ook bij de F22 en Johans kist trouwens ;-) ).

Maar ik heb ervan genoten :yes:
 
Vergeleken met al die snelle kisten, voelde mijn Elan als een Kyosho Calmato met een 7,5 cc motortje erop! :D
~Jolmer

Ahum understatement denk ik.
Heb met verbazing staan kijken naar Derk en Peter Jan, 400km/u + schatte ik in.
Met een 'gewone' sportkist, dus geen Scout speed delta of iets dergelijks.
En dan krijgt je ietwat grote krachten op je kist bleek wel.

Ger.
 
Ahum understatement denk ik.
Heb met verbazing staan kijken naar Derk en Peter Jan, 400km/u + schatte ik in.
Met een 'gewone' sportkist, dus geen Scout speed delta of iets dergelijks.
En dan krijgt je ietwat grote krachten op je kist bleek wel.

Ger.
Tuurlijk, een beetje sarcastische understatement, maar toch. Ik meende trouwens dat de desbetreffende Velox die van jou was! :D

~Jolmer
 
grijs

@Berto, Jolmer.

Zou zomaar kunnen :wink: die andere 2 hebben de australian uitvoering, er vlogen ook 'kleine' Veloxen rond, 2 st dacht ik, gingen trouwens bloedhard.
Zit aan een ander model te denken want op de Velox van mij staan inmiddels ook al weer 100+ vluchten door mij op.
Een Mirage III of zo van 1,80 meter span.

Ger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie foto's Emile! :thumbsup:

Zondag was een prachtige dag! We kwamen uiteindelijk terug met een auto vol rood verbrande koppen :mrgreen:


Heb nog twee filmpjes, met aan de sticks in mijn ogen één van de beste vliegers die er rond liep dit weekend, met ba
censuur.gif
zo groot als
censuur.gif
, een combinatie die voor het nodige spektakel zorgde, prachtig voor het publiek natuurlijk :yes:

Overigens mijn complimenten aan alle vliegers, niveau lag hoog, ik heb niemand zien vliegen bij wie ik het gevoel had dat ie z'n kist niet onder controle had :cool:



 
Laatst bewerkt door een moderator:
heren,

ik heb mij uitstekend vermaakt tijdens de jet meeting op Pampa. war er al 2 jaar niet geweest. fantastisch weer en heel wat moois om te zien. voor al de A10 en eurojet. van ali waren erg byzonder maar natuurlijk ook de tucano het geluid van een turboprop is echt fantastisch. heb me echter zo vermaakt zondag dat ik de hele dag met mijn fototoestel heb rond gelopen zonder maar 1 foto te nemen. ... iemand nog foto's online gezet.
 
Back
Top