Jets Over Pampa 2009: inschrijvingen zijn begonnen!!

Ik had de verhalen van de jaren ervoor wel gelezen maar niet persoonlijk meegmaakt.

Maar dit jaar dus wel voor het eerst (en zeker niet voor het laatst ;-) ) en ben van mening dat het zeer goed verliep.
Er werdt netjes gevraagd wie met wie wilde, overlegd als iemand alleen wilde vliegen en een seintje gegeven wanneer er gestart kon worden.

Verder was de ontvangst, zenderbewaking etc ook helemaal in orde.

Kwam bij mij zeer profi over :yes: :thumbsup:

Mannen, prima organisatie, heb er van genoten!

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij (dan met mn nieuwe speeltje als 't goed is :D :D)

Ik was bezoeker maar heb ook super genoten van de show :)
Mooie toestellen !!!!

En idd zeer goede organisatie.
Heb maar eens 2000 man op bezoek ...

Hier een kort filmpje van de easyjet Airbus.
Niet 100% maar het is wat.

[edit]

En de twee A10's

[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben nog aan het nagenieten van het weekend Pampa heerlijk, de zooi ff schoonmaken en dan naar Rheidt.

Ma goed ik zit met smart op foto's hier te wachten, heeft iemand geknipt toen ik die flam in de pan had ????

Nog ff de mannen bedanken die daar de hele zondag in de brandende zon de boel goed aanstuurde toppertjes zijn ze

Gr Japio

Als oud deelnemer aan dit treffen moet ik zeggen dat de organisatie eigenlijk altijd wel goed was. Alleen jammer dat men het laatste jaar dat we met de electrojetjes mee deden bijna geen vliegslots meer kregen, maar dat terzijde. De ontvangst was altijd perfect net zoals de vliegleiding. Over hoe het nu gaat kan ik niet oordelen omdat ik niet meer mee doe. Wat ik wel gezien heb is dat het leek alsof er een lange rij stond om te mogen vliegen, of dat moet bedrog zijn omdat er velen in die hoek hun model hadden staan. Op het moment dat wij daar stonden stond die linkerhoek helemaal vol met toestellen.

Hoi Plaaggeest, je hebt helemaal gelijk, is een zielige verschijning als enkele met een druppel op wensen te vliegen, echter heefd dat helemaal niets met deze topic te maken en je vervuilt hier een beetje het plezier van de meeting, vandaar dat je weinig positieve reatcties krijg hier!
Zuipgedrag heb je overal ter wereld en dus ook in de modelvliegerij. Ik lus er ook graag eentje maar dan wel ná het vliegen. Mensen die eerder beginnen heb je niet enkel op deze meeting maar zijn overal te vinden. Deze enkeling op Pampa is daar meen ik ook op aangesproken, wil je daar een breede discussie over starten kun je beter een appart draadje daarvoor openen als je een constructief praatje wil....
Grt,
Gerald

Tja, de meningen hierover zullen verdeeld zijn, maar ik ben het niet met je eens in dit geval. Een apart draadje hierover openen heeft totaal geen zin. Diegene die het aangaat in dit geval zullen dan niet reageren en er zal dan niks veranderen. Als je de nederlandse luchtvaartwet erbij neemt dan zijn we gezagsvoerders over een luchtvaartuig en dan gelden ook op het gebied van alcohol gebruik dezelfde regels. Hoe dat in België is weet ik helaas niet, maar ik kan mij best voorstellen dat daar ook iets in die trend geregeld is. Daarnaast als het publiek een verkeerde indruk krijgte en er gebeurd iets dan is het te laat om te reageren. En ja, ik heb het ooit eens mee gemaakt. Dat verhaal wil ik je wel via PB doen toekomen als je interesse hebt.

Daarnaast als die persoon er op is aan gesproken dan vind ik het kwalijk dat dat tapvaatje Heiniken er om 15:00 uur nog steeds stond en er nog mensen zaten met dat vocht in de glazen................
En ja, ik lust ook graag een pilsje, ik brouw regelmatig mijn eigen bier, dus ben dan wel verplicht om dat bocht op te drinken........:D

Hoi Theo,

Tot mijn verbazing hebben er dit jaar toch weer electrojets gevlogen op pampa. Zaterdag namiddag werden plots bungee's opgesteld en kozen een F-20 tigershark (het-rc volgens mij) en een blade II het luchtruim met de ons welbekende zoemtoon ipv tubinegefluit. Moet kunnen en vormt een leuke afwisseling, maar ik begrijp wel dat het merendeel van het publiek komt om turbinejets te zien vliegen.

Verder vond ik het een geslaagde jop. Ik heb me in elk geval goed geamuseerd !

@Nimbus

Bedankt voor de link die video is 19 minuten kijken met een doekje onder je kin, heerlijk om naar te kijken die duitser heeft er echt werk van gemaakt, misschien een goed voorbeeld voor ons hier om niet zoveel te zeiken over kleine dingen, maar een goed verslag hier zetten over een meeting incl foto's en filmpies.

Wat zeg ik nu ????? Oeps ik heb geen 1 foto en geen 1 filmpie gemaakt maar ik heb wel heel erg veel genoten van de meeting op Pampa.

Ik kreeg zelfs een muntje van een moderator hier van het forum voor een biertje heel vriendelijk maar ik heb die geweigert en kreeg er 1 voor een cola die heb ik aangenomen, nogmaals bedankt moderator van hier PROOST hihihi.

Ik vraag mij af wat die dranktent daar nu voor funktie had, het meeste werd daar toch bier geschonken wat ik zag en de meeste mensen stappen dan gewoon in hun auto en rijden naar huis ?????, ik wil niet zeggen dat dan alkohol toegestaan is tijdens het vliegen VERRE VAN DAT ik haat alkohol tijdens onze sport/hobby.

Mij ni gezien ik hou van een biertje maar dan pas na 2200 uur en zo heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.

Gr Jaapioooooooooooooooo

Ik heb nog wat meer foto's geplaatst op: 270709 Pampa pictures by kraaijer - Photobucket

_MG_3595.jpg

_MG_3624.jpg

_MG_3664.jpg

_MG_3668.jpg

_MG_4165.jpg

_MG_4036.jpg

_MG_4059.jpg

_MG_4064.jpg

_MG_3864.jpg

_MG_3894.jpg

_MG_3935.jpg

_MG_3759.jpg

_MG_3703.jpg

_MG_3713.jpg

_MG_3969.jpg

_MG_3724.jpg

_MG_3738.jpg

_MG_3744.jpg

_MG_3747.jpg

Hoi Theo,

Tot mijn verbazing hebben er dit jaar toch weer electrojets gevlogen op pampa. Zaterdag namiddag werden plots bungee's opgesteld en kozen een F-20 tigershark (het-rc volgens mij) en een blade II het luchtruim met de ons welbekende zoemtoon ipv tubinegefluit. Moet kunnen en vormt een leuke afwisseling, maar ik begrijp wel dat het merendeel van het publiek komt om turbinejets te zien vliegen.

Verder vond ik het een geslaagde jop. Ik heb me in elk geval goed geamuseerd !

Niet mee eens :) Dan had het toch een turbine meeting geheten? Een edf is net zo een jet als een turbine versie ;) Edf kan zelfs net zo snel tegenwoordig :)

Ik ben nog aan het nagenieten van het weekend Pampa heerlijk, de zooi ff schoonmaken en dan naar Rheidt.

Ma goed ik zit met smart op foto's hier te wachten, heeft iemand geknipt toen ik die flam in de pan had ????

Nog ff de mannen bedanken die daar de hele zondag in de brandende zon de boel goed aanstuurde toppertjes zijn ze

Gr Japio
Deze foto heb ik al ergens gevonden Jaap. ;)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Had Jaap gister nog even gesproken maar da`s een vies brandje :-(

Gelukkig viel de schade nogal mee en zal de kist binnenkort zeker weer vliegen :yes:

Laatst bewerkt:
Niet mee eens :) Dan had het toch een turbine meeting geheten? Een edf is net zo een jet als een turbine versie ;) Edf kan zelfs net zo snel tegenwoordig :)

Ik denk dat een blokje/paar blokjes EDF geen kwaad kan.
Geeft mensen misschien toch het idee dat het ook een stuk goedkoper kan en zo toch willen instappen in de modelbouw. (al zal er ook nog wel een jaartje overheen gaan voor ze er mee kunnen/mogen vliegen.)

@Tom

Is inderdaat een stoer fikkie, met gelukkig weinig schade door snel reageren van de omstanders die een blusser bij de hand hadden, ff een beetje plakken en folie er over dan gaat ti weer vliegen.

Gr Japiooooooooo

Back