De gouden regels, en DO en DONT'S voor Nitro RC-cars.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wanneer moet je nou after-run olie gebruiken en als hij nou bijvoorbeeld een maand stil staat moet je er dan niet een beetje olie bij doen?
 
Hallo, kan iemand mij wat info geven over de condor pro. hij start niet meer en de gloeiplug en alles doet het gewoon.
 
wij gebruiken geen after run meer
daar kregen we juist problemen mee
nadat we gereden hebben maak ik de auto schoon
daarna laat ik de motor 5 minuten draaien zodat i goed warm is
tegen vocht
en dan zet ik hem gewoon weg
berg ik een motor op spuit ik hem in met conservatie vet
dit conseveert de motor voledig
 
standaart fabrieksinsteling van de naalden
na voledig ingedraait te hebben tussen de 3 3n 3,5 slag uit
luchtfilter schoonmaken met dreft
 
wij gebruiken geen after run meer
daar kregen we juist problemen mee
nadat we gereden hebben maak ik de auto schoon
daarna laat ik de motor 5 minuten draaien zodat i goed warm is
tegen vocht
en dan zet ik hem gewoon weg
berg ik een motor op spuit ik hem in met conservatie vet
dit conseveert de motor voledig

Je motor is na 15/30min al afgekoeld dus dan heeft het toch geen nut dat je hem 5min laat draaien?
 
berg ik een motor op spuit ik hem in met conservatie vet
dit conseveert de motor voledig

Afterrun olie doet hetzelfde, als je te veel gebruikt moet je bij een volgende start even de plug eruit halen en dat wat startbewegingen maken om de overtollige olie eruit te gooien.
Maar misschien ook wel handig en interessant dat je ook het merk en type van het vet aangeeft.

standaart fabrieksinsteling van de naalden
na voledig ingedraait te hebben tussen de 3 3n 3,5 slag uit

Dit is geen standaard gegeven, de naalden flush is beter als algemeen beginpunt.

luchtfilter schoonmaken met dreft

Ja, als het om een schuimfilter gaat natuurlijk. Maar wel het water van binnen naar buiten laten stromen zodat het vuil niet verder het filter in trekt en van daar alsnog makkelijk los kan komen en de motor in komt.
 
het vuil moet uit het filter

vet in spuitbus bij de meeste automateriale fietsenzaken en bezienepompen de welbekende WD40
dit kun je ook goed gebruiken na het schoonmaken van je buggy
problemen met after run olie '
nou voral roest
dit door te hoge zuurgraad van de olie
afsteling motor
tja ik weet dat het klopt
tis men werk een beetje
en wat afkoelen betreft
ik maak men auto eerst schoon door zo veel mogelijk vuil weg te trekken en dan vegen
en daarna met water
het 5 minuten laten draaien van de motor is puur om het mogelijk in de motor gekomen water er uit te laten verdampen en de aandrijflijn slingert zichzef ook meteen droog
dat i daarna weer afkoeld is logies
maar dan is i droog
en das belangerijker dan hele sloten olie
 
Laatst bewerkt:
het vuil moet uit het filter

vet in spuitbus bij de meeste automateriale fietsenzaken en bezienepompen de welbekende WD40
dit kun je ook goed gebruiken na het schoonmaken van je buggy
problemen met after run olie '
nou voral roest
dit door te hoge zuurgraad van de olie
afsteling motor
tja ik weet dat het klopt
tis men werk een beetje
en wat afkoelen betreft
ik maak men auto eerst schoon door zo veel mogelijk vuil weg te trekken en dan vegen
en daarna met water
het 5 minuten laten draaien van de motor is puur om het mogelijk in de motor gekomen water er uit te laten verdampen en de aandrijflijn slingert zichzef ook meteen droog
dat i daarna weer afkoeld is logies
maar dan is i droog
en das belangerijker dan hele sloten olie

Ben bang dat je de afterrun niet op de juiste manier gebruikt. Zorg eerst dat in de motor totaal geen brandstof meer zit, sluit je brandstof toevoer af, gloeiplug erop ff paar x starten totdat ie geen kick meer geeft. Dat afterrun erin (prefereer carb gat), motor paar wentelingen laten maken, klaar. Bij jou gaat ie waarschijnlijk roesten omdat er nog restanten nitro/brandstof inzit.
 
dit door te hoge zuurgraad van de olie
afsteling motor
tja ik weet dat het klopt
tis men werk een beetje

Voor iemand van 33 met verstand van zaken heb je toch een zeer beroerde schrijfwijze...... Het is je werk een beetje, dus niet helemaal?
Het gaat hoofdzakelijk om de verbrande Nitromethaan die een hoge zuurgraad kent als ook de Nitro als een zuurstofhouder en de weinige beschermende olielaag die vooral roest kan veroorzaken.
 
tja echt een typer ben ik niet ben meer een praktijk man
rij nu al een jaar met de h p i trophy met dezelde motor
we rijden behoorlek regolmatig en het gaat er ruig aan toe
we draaien 25 procent nitro eerst roga prima spul
niet te vergelijken met die troep van tornado
nu draaien we op een nederlandse branstof
wat verkocht word onder de naam van de winkol waar we voor testen
en das kwa kwalitijd hetzelfde als de roga
ik draai nogsteeds met de orginele motor
en die loopt nog perfect
maar dit word wel zen laatste jaar
w d 40 is zuur vrij en maakt ook meteen goed schoon
en we draaien de tank altijd leeg
wij hebben dus ook geen last van roest meer
en wat de afsteling betreft
lezen julie hier de gebruiksaanwijzingen van motoren wel is door
daar staan ook de basisafstelingen in
we krijgen veel klanten met heuuuuuuu hij loopt slecht loopt niet stadsjonair pakt niet goed op valt stil
en dan hebben ze als een stel bezetene aan alle stelschroeven lopen kutten
tja dan lossen wij dat weer op
ook krijgen we klanten met ik wil persee een tamia
dan zeggen wij tis jou geld maar we raden het wel af
want de motoren zijn duur en bagger
en een ander merk motor plaatsen is voor veel mensen niet te doen
tja die bouwen we dus ook om
ik los problemen op voor een modelbouwzaak waar een oud leerling vliegen van me werkt
maarja ik ben niet de enigste die hier advies geeft neem ik aan
je kan natuurlijk overal tegen in gaan
of gewoon gebruiken wat je gebruiken wilt en daarmee klaar
zelfs ik kom nog wel is nieuwe dingen tegen
en ik zit al 18 jaar in de modelbouw en dat tel ik aleen de jaren op brandstof
 
Laatst bewerkt:
Voegt ook weer weinig toe aan dit topic.
Zoals ik dit alles lees lijk je me meer een ontevreden werknemer dan iemand die graag hulp bied aan een ander die het ook echt nodig heeft.
Je zit al zo lang in de modelbouw zeg je maar je beseft zeker nog steeds niet dat jezelf ook eens een beginner was met 100.000 vragen.

@Wiebe deze mag dan ook geheel opgeschoont worden.
 
Ik moet het even kwijt J.Weel, gebruik eens leestekens! Dat leest zoveel beter en makkelijker.
Van iemand van 33 jaar vind ik dat je mag verwachten dat hij/zij normaal Nederlands kan.

M.v.g. Mark
 
roland dat klopt helemaal .
ook ik ben ooit eens begonnen en vroeg advies.
maar daar hadden de here verkopers toen echt geen tijd voor hoor.
het was kopen en oprotten en euuuu problemen nou garacie kon je wel op je buik schrijven.
gelukkig is dat tegewoordig wel anders

en ontevrede ben ik niet.
maar de zaak waar ik mee samenwerk heeft gewoon besloten geen slechte spullen te wilen verkopen.

en roland sorry als ik eve een beetje te fel ben geweest
mijn exscuses

we wilen trouwens een keer een 1/8 buggy race op onze testbaan te organiceren.
auto,s worden er niet schoner op maar het meeste is gras.

interesse
 
Feit blijft gewoon dat de winkel waarover jij praat dingen afraad die eigenlijk helemaal niet slecht zijn.. en alles wat zij verkopen is beter, alhoewel er wel mooi roest in mn blik brandstof vandaar zat, rara. H....r toch?

Ik rij oook al bijna n jaar(24 liter al) met zoon F3.5 motor, en dat op 16 procent, en de goedkoopste brandstof die er waarschijnlijk te koop is. dus dat zegt helemaal niks.. ook ik heb op aanraden van die winkOl Roga geprobeerd.. verschil was niet te merken...

Oja.. het begint al beter te worden, maar het typen kan nog wat verbeteren..
 
Ik zeg niet dat die winkol het beste heeft hoor.
Het kan altijd beter.
Maar roest in een blik brandstog.
Ik zou meteen terug gaan want dat mag echt niet.
Wij rijden nu op een merklooze brandstof die onder de naam van de winkol word verkocht.
en die is zeker zo goed als roga.
Maar wel een stuk goedkoper.
en zorry voor men rampzalige typwerk
tis niet echt men sterkse punt
Zodra we de race gaan houden
Plaats ik hier een uitnodiging

Roland welke buggy heb jij eigelek ik ben benieuwd
 
En Roga wordt nu onder de wedstrijdrijders nu niet echt als een goede brandstof gezien en wat eigen mengsels betreft, zo bijzonder is dat niet. Als je eenmaal de juiste oliën weet is het simpel, zo kan je bij de meeste brandstoffabrikanten ook de oliën kopen maar als je de grote oliemaatschappijen af gaat kom je altijd wel een race-olie tegen die geschikt is voor Methanol.

PS, gebruik MS-Word om je verhaal te typen of gebruik een spellingscontrole-plugin voor je browser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top