Zo, eerst maar weer eens een update;
Tijdens de tweede vlucht op de Dawn Patrol j.l. in Boskoop ging het helaas niet helemaal naar wens.
Ondanks de wind (3-4bft) ging hij mooi strak de lucht in en vloog tijdens de eerste rondjes lekker en heel stabiel in de wind. Net toen ik wat relaxter stond te vliegen en een keer laag over het veld wilde komen ging de ontvanger in failsafe (gas stationair, roeren neutraal) Ooooooooeps

Dit duurde niet langer dan een seconde dat hij weer terug uit failsafe kwam. Schrikken dus. Rustig verder vliegen maar weer in failsafe. Dit herhaalde zich een keer of 5 voordat ik de kist had opgelijnd om te landen. De landing was dus bagger en eigenlijk een meer gecontroleerde crash. Ik weet niet of ik tijdens de landing meer failsafe situatie's heb gehad maar denk van wel. Ik stond in ieder geval niet echt lekker meer te vliegen. Ondanks de beroerde landing die me haast de kist koste heb ik relatief weinig schade. Vebogen veerhouder aan 1 zijde, staartschaats weer gebroken, 1 tip weer gespleten en 1 rolroer licht beschadigd. Als je ziet hoe de kist op de grond terecht kwam mag ik dus echt van geluk spreken. De kist is vrij degelijk/zwaar gebouwd en dat kwam nu goed van pas anders had hij denk ik uit elkaar gelegen.
De reden van de failsafe: Ik weet het niet

Het kan extern zijn, grote mast in de buurt, maar kan natuurlijk ook uit de kist komen. Feit is wel dat mijn motor meer stond te trillen als nogmaal (helemaal gelijk Hans) en dat kwam doordat de bevestigingsbouten in het motorschot wat opgelost waren :shock: De motor hangt in de D-locks en daarachter een lockmoer en toch losser!
Later tijdens een rangecheck met draaiende motor kwam ik met ingeschoven antenne niet verder dan een meter of 30 en met uitgechoven antenne op 70 meter :shock: Dit stationair en met volle motor! Door deze check zit ik meer aan iets extern te denken. Helaas heb ik de check niet gedaan met de motor uit. Feit blijft ook dat ik er tijdens de eerste vlucht helemaal geen last van heb gehad en zeker op de dubbele afstand heb gevlogen.
Ben nu weer rustig aan alles aan het repareren en er komt nu zowiezo 2.4GHz in voor hij weer de lucht in gaat!
Hier wat foto's van Jan en nog een andere fotograaf tijdens de vlucht.
Heerlijk dit model, plug and play
De "gecontroleerde" crasch
Gr. Teus