Training in Utrecht

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Owen, 1 aug 2009.

  1. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Vandaag zijn we even wezen trainen in Utrecht.
    Pffff wat bouwen ze dat terrein daar dicht met hoge muren, containers en ander lelijk materiaal.
    Je kan nu vanaf het clubgebouw niet eens meer de cirkel zien, omdat ze een 5 meter hoge muur tussen de cirkel en de grasbaan hebben gebouwd.

    Maar meteen de nieuwe camcorder uitgeprobeerd.
    Peppie en Kokkie aan het trainen:



    Dit was dat nare schrapende geluid aan het eind. Geen krassen opgelopen gelukkig:



    Pitstopje:



    En op te laten zien dat we die pitstop ook 5 keer achter alkaar kunnen maken:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    En uiteraard willen we deze ook niet overslaan ;)

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove
    Goed bezig.

    Hoe gaat het trainen in Utrecht in zijn werk? Moet je je ergens aanmelden/afspreken. Welke openingstijden, wat zijn de kosten.
     
  4. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Ik weet niet precies hoe het in zijn werk hoort te gaan.
    Maar volgens Bram kon je er elke zaterdag, zondag en dinsdag avond terecht omdat ze er dan toch met de auto's aan het spelen zijn.

    In dit geval was er het NK 1:8 met auto's en zijn we er zo op goed geluk naar toe gegaan.
    De vliegcirkel was open en na het vragen aan de barman zijn we gaan vliegen.
     
  5. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Maar het is toch wel handig dat de sleuteltafels voor de ofroad baan er staan zeker.:evil:
    Ik heb nog niemand zien maaien of iets dergelijks.
    Of komen helpen schilderen.
    Ga eens goed bij rob informeren waarom de geluids wallen allemaal nodig zijn.
    Deze wal is trouwens 4 meter hoog.
    Onze wagens zitten onder de 80 decibel.
    Ik betwijfel of dat met jullie touwtjes dingen ook zo is.;)
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2009
  6. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Heb je toch niet goed opgelet toen Sander en ik vorige maand het gras hebben staan maaien....
    En niet alleen in de cirkel ;)

    Kunnen die geluidswallen nog zo nodig zijn, ze blijven lelijk...
    En inderdaad, als je goed luisterd op mijn filmpjes hoor je duidelijk het hoogverkwente geluid van de auto's ver boven onze wedstrijd kist uit komen.

    Onze touwtjes dingen zijn dan ook netjes voorzien van de juiste FIA en CIAM documenten en rapporten. En die vallen dus ook binnen alle geluidsnormen en wetten.

    Toch jammer dat die offroad baan midden op een nostalgische lijnbesturings cirkel is gemaakt. :p Een cirkel waar de meeste van ons al zo'n 30 jaar geleden vlogen.
    Maar nog veel erger is dat schijnbaar de offroad mensjes ons liefst ook de laatste cirkel zien opgeven?
    Erg collegiaal komt je post niet over iig!
     
  7. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Denk dat je het mis hebt.
    Ik rij zelf met bigscale en dat klinkt toch anders.
    Vergeet niet dat dit alles is gedaan door een PAAR mensen waaronder ik zelf.
    Toen de containers(lees geluidswal) gezet is waren er volgens mij geen vliegers om te helpen.
    Dit alles is gedaan om verschillende hobby's uit te kunnen voeren.
    Dat er nu weer gebruik gemaakt kan worden van de kleine vliegcirkel is een bij komend voordeel.
    Rob wil er een gezellig centrum van maken.
    Ja ik ben er als kind ook wel eens geweest.(Ben wat ouder als jij);)
    Het zou wel zo mooi zijn als er ook van jullie kant wat meer mensen komen helpen met het onderhoud,en het op knappen van het centrum.
    Iedereen kan wel wat zoals rob het zegt.
    En geen tijd bestaat niet want tijd om te vliegen en of rijden is er ook.:)
     
  8. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik heb zojuist begrepen dat de milieuvergunning een vereiste bevat dat er op 6 meter hoogte een net of versperring komt te hangen die voorkomt dat er toestellen hoger vliegen, omdat het geluid dan te ver kan dragen .... De Hoge Raad zou naar ik begreep bezwaren daartegen van de aanvragers hebben afgewezen .... Ik begreep dat nog geprobeerd wordt om met een officiele reactie van de KNVvL te bereiken dat wordt ingezien dat dit een onmogelijke voorwaarde is, maar of dat zal lukken ....
     
  9. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Als rustige, vriendelijke, goedwillende LB vlieger zou je toch nog behoorlijk aggressief worden bij zoveel tegenwerking, onheuse bejegeningen en wat er nog meer voor idioots op ons pad komt......

    Het is nauwelijks te bevatten wat er aan pesterijen wordt uitgedacht.
    Van de flessen over de omheining gooiende families Flodder en Tokkie is het allemaal nog enigszins te begrijpen (die weten nou eenmaal niet beter).

    Maar als de 'normale' burgers zich zich zo vijandig gaan opstellen tegenover een van de meest creatieve groepen modelvliegers -die gedurende de afgelopen 40 jaar juist steeds minder overlast zijn gaan veroorzaken-, dan is er toch echt iets heel erg mis in dit land....
     
  10. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Ik ben zeker niet de persoon die het vliegen tegenstaat.
    Maar ik ben wel een van de personen die de geluidswal (containers)
    heeft helpen plaatsen en allemaal gelast heeft.
    Ook de deur en de sleuteltafels Rijdersstelling enz
    Daar moet door toe doen van klagen enz nu nog weer materiaal opgemaakt worden om de naden dicht te maken.
    Dus heren vliegers kom Rob (en de vrijwilliggers helpen) het kan niet zo wezen dat het maar van een paar man moet komen.
    Info kan je bij Rob krijgen.
    Dit weekeind zijn de offroadrijders (lees meeste klus mensen) er niet .
    Dus als jullie met een leuk ploegje komen kunnen jullie ook je steentje bij dragen.
    Ik hoop volgende week zaterdag van Rob te horen dat er weer een deel van de klus geklaart is.
    Groeten hedibi (Hedwig)
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Het was ook zeker niet tegen jou, maar tegen de gemiddelde Nederlander die in 1965 nog geinteresseerd kwam kijken als ergens met modellen werd gevlogen.
    Dat kon nog gewoon in een hoekje van een stadspark. Men had nog een gezond respect voor mensen die van alles zelf maakten en uitzochten om er daarna ook nog eens goed mee te vliegen. In de jaren 80 is er met die Nederlandse mentaliteit iets ontzettend misgegaan. Resulterend in wat er nu aan tegenwerking van officiele zijde wordt ondervonden.

    Ik heb vanaf de opening tot aan de WK selectiewedstrijden in 1978 regelmatig op het SUL terrein gevlogen. Daarna was het terrein onbruikbaar voor mijn tak van sport, het EK van 1983 had daar eigenlijk helemaal niet gehouden mogen worden.
    Ik hoop dus op een beetje begrip voor het feit dat ik niet de handen uit de mouwen kom steken voor een terrein waar ik niet kan vliegen en dat nooit meer de kwaliteit zal kunnen hebben die het ooit, als nationaal centrum voor het LB modelvliegen in Nederland had.

    Al zou de achterste cirkel gevlakt worden en van alle obstakels ontdaan, dan nog zou het een hopeloze, gevaarlijk turbulente lokatie blijven voor F2B.
    En dan, tijdens de eerste figuur van het programma, de wingover, komt het model op een hoogte van de lijnlengte + de hoogte van een hand, die boven het hoofd wordt gebracht. Dus zo'n 21,5 + 2,1 ~ 23,6 m. En daar schijnt men nog al wat problemen mee te hebben. Ik begrijp dat eigenlijk niet. Ik vlieg elektrisch......
     
  12. hedibi

    hedibi

    Lid geworden:
    4 jun 2004
    Berichten:
    1.228
    Locatie:
    Vleuten Hormann HT3 Futaba 4pk
    Het verhaal van lb vliegen begrijp ik.
    Neemt niet weg dat er nu door verschillende klassen wel gevlogen kan worden.
    Dus hulp van die andere klassen is ook welkom.
    Je gaat mij niet wijs maken dat die jongens linkse handen hebben ;).
    Zoals rob wel eens zegt iedereen kan wel wat.
     
  13. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Er mag blijkbaar niet hoger gevlogen worden dan 6 meter. Dat sluit lijnbestuurd stunt dus sowieso uit, want je móet daarbij hoger kunnen vliegen om je figuren te kunnen maken. Echter, andere lijnbestuurde klassen zijn dus ook niet mogelijk als er een net op 6 meter hoogte gespannen moet worden, want ook speedkisten vliegen als er iets mis gaat wel eens op die hoogte of hoger, en dan hang je meteen in het net en vliegen de brokstukken in het rond. (team)Raceklassen zijn ook niet mogelijk, want bij het inhalen kom je echt wel eens boven de 6 meter met hetzelfde resultaat. Kortom, als deze bepaling blijft en niet omzeild kan worden is lijnbestuurd vliegen op geen enkele manier meer mogelijk op de SUL baan en heeft het dus ook geen zin dat lijnbestuurders zich daar fysiek voor inzetten. Overigens zitten de lijnbestuurders verspreid over heel nederland, dat heb ik hier ook al vaker opgemerkt. Ik woon zelf in de procincie Groningen, een uur of twee rijden van Utrecht. Ik kan dus niet regelmatig een zaterdag komen klussen, maar ik heb destijds (toen er nog hoop was!) al aangegeven dat ik best bereid was om een dag te komen werken als er iets georganiseerd werd, want dan wil ik wel weten dat het zin heeft om helemaal naar Utrecht te gaan, maar ik heb nooit een oproep gehad.
     
  14. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Het net op 6 meter gaan we as zaterdag bespreken in de subcommissie.
    Uiteraard zou dit meteen de dood zijn voor het vliegen.
    Levensgevaarlijk voor de piloten en mensen in de cirkel.
    Maar goed, laten we nog even niet op de zaken vooruit lopen.

    Zaterdag gaan we bespreken hoe we dit kunnen voorkomen.
    Waarschijnlijk dat de KNVvL deze maatregel uit het oogpunt van veiligheid gewoon verbied.
     
  15. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    De milieuvergunning bepaalt blijkbaar dat er alleen gevlogen mag worden als er op 6 meter hoogte een net gespannen wordt. Bezwaren daartegen zijn blijkbaar tot in hoogste instantie afgewezen. Als de KNVvL verbiedt om te vliegen onder een net van 6 meter betekent dat echt niet dat daarmee de milieuvergunning van de baan is! De KNVvL heeft geen enkele bevoegdheid om regels te stellen voor het modelvliegen in Nederland in het algemeen, maar kan alleen de regels bepalen van de wedstrijden die onder de vlag van de KNVvL plaatsvinden. Zij kan dus alleen verbieden dat er onder een dergelijke net officiële wedstrijden worden gehouden. Het enige waar we op mogen hopen is dat als de KNVvL een officiele verklaring uitgeeft dat het vliegen onder een net dermate gevaarlijk is dat daarvan afgezien moet worden en dat dit voor de instantie die de milieuvergunning afgeeft (of de instantie die over het bezwaar of beroep daartegen oordeelt) voldoende is om de bepaling van het net in te trekken. Ik ben echter bang dat we daar niet te veel op mogen hopen, en dan zou zo'n brief meteen koren op de molen zijn van de bezwaarmakende omwonenden die het liefste willen dat er helemáál niet gevlogen (of gereden) wordt, net of geen net.
     
  16. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    wat een gedoe daar in Utrecht,een net boven de cirkel???????
    Volgens mij is dit een regel om ook het teamracen op de cirkel de kop in te drukken.
    Wat blijft er dan nog mogenlijk???
     
  17. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Klaverjassen
    Saai naast die zeikers in de tuin zitten wachten tot je leven voorbij is
    Pokeren (Oh nee mag ook niet van de overheid)
    Gratis dance feestjes bezoeken in Hoek van Holland
    Gratis met de bus reizen in Gouda
    Drugs dealen in Amsterdam Z.O.
    Hulpverleners pesten tijdens uitgaanstijden
    Gezinnetjes lastig vallen op de kermis
    Homo's in het water gooien
    Bejaarden overvallen
    Proletarisch winkelen bij de buurt super
    Treinen slopen
    Met je voetbal vrienden afspreken in een weilandje in Beverwijk
    Nog even gezellig de binnenstad van Adam in met je vrienden na het voetballen
    Bakstenen van het viaduct gooien
    Met je scooter door de binnenstad scheuren
    Meisjes lastig vallen in het zwembad
    Die jongen die probeert te bemiddelen dood schoppen
    's nachts auto's bekrassen

    Iemand anders nog mogelijkheden? :p
     
  18. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Vrouwen proberen uit te schakelen met je vliegtuig. Ook leuk.
    Ik ken 2 kwajongens die dat doen.

    Groet Robert-Jan
     
  19. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Ik zou ze op laten sluiten :p
     
  20. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Ja, een paar maar ik zie nu wel in dat ik misschien wel VEEL te lang lijnbesturing heb gevlogen. Er zijn zo te zien zo veel andere "leuke" nutteloze dingen te doen.:D

    Loet
     

Deel Deze Pagina