Eon Hype !

Hoi,
Wat een ellende. Wat ik ook eens gelezen heb en met succes werd toegepast: monteer een Flycam op een ander vliegtuig, laat die naar beneden filmen en vlieg over het gebied waar hij zou moeten liggen. Vaak zie je vanuit de lucht wél wat je vanaf de grond niet kunt zien. Het valt allicht te proberen?
 
EON Hype

Da´s een goeie tip. zeer zeker het proberen waard.
P
 
Het is zeker een goede tip. We moeten alleen kijken of het uit te voeren is. Het gebied waar de EON is neergekomen bestaat voor een groot gedeelte uit bos en priveterrein. Het is zeker een halve tot anderhalve kilometer van ons vliegveld vandaan en we moeten diverse wegen kruisen. Geen hoofdwegen, maar toch. Doordat er veel bos is in die richting is de kans dat we het zoekvliegtuig ook kwijtraken niet denkbeeldig.
Als het nu ging om een "buitenlanding"naast het vliegveld waar ook mais staat lijkt me dit een prima methode. De kleuren van het vliegtuig zijn rood voor de romp en doorzichtig blauw en geel voor de vleugel. Dat steekt dus behoorlijk af tegen de mais...
 
Mijn EON 600 is gespot. Gasten van een naburige camping hadden wat horen piepen in een boom en hadden 'm zien hangen. De beheerder van de camping heeft een medeclublid van mij gebeld en zo hebben we de kist gevonden.
Hij hangt boven in een grove den, met een twintig meter kale stam. Niet bij te komen! Vanavond gaat iemand met klimtuig proberen erbij te komen...
 
EON Hype

Groundfox,

was de EON erg ver verwijderd van waar jullie in eerste instantie gezocht hebben?

Peter
 
De EON was na de "ontsnapping" op ongeveer 1300 meter in een 15 tot 20 meter hoge boom terecht gekomen. Als je in aanmerking neemt, dat hij in grote linkse bochten uit het zicht verdween geeft dit toch wel aan hoe goed dit model zweeft.
Gisteren (zaterdag 8 augustus) hebben we hem uit de boom gekregen. Dit was niet makkelijk. Met behulp van een zeer lange ladder en een stok samengesteld uit tentstokken en tape en een uitschuifbare ramenwasstok en de moed en het doorzettingsvermogen van mijn clubvrienden is het model uit de boom gehaald. Ik ben iedereen, die mij hiermee heeft geholpen erg dankbaar. Het is fijn lid te zijn van een club, waar men dit voor elkaar over heeft (EMVC Nieuwkerk in Goirle emvcnieuwkerk.nl).
De schade aan het toestel is aanzienlijk: de rechtervleugel is gebroken en in de rompneus heeft water gestaan. De accu (Lipo 3s 2200 mA) is meer dan leeg en voelt zacht aan. Net of je zou kunnen voelen dat de lading eruit is. Gezien de reputatie van Lipo's heb ik die maar afgedankt. De rest van de spullen ligt te drogen en daarvan moet nog blijken, wat ervan over is....
 
Laatst bewerkt:
Groundfox,

was de EON erg ver verwijderd van waar jullie in eerste instantie gezocht hebben?

Peter

Om op jouw vraag terug te komen, Peter. Wij hadden in eerste instantie veel te dichtbij gezocht. Pas na het bestuderen van Google maps en Google Earth kwamen we tot de slotsom, dat hij verder weg moest liggen. De plek waar hij gevonden werd lag in het gebied, wat we hadden bepaald met deze hulpmiddelen.
Gelukkig werd hij nog voor een tweede zoektocht door voorbijgangers gespot.
 
EON Hype

Luitjes, lieden en buitenlui,

voorwaar het droeve nieuws, mijn o zo goed vliegende, mooi gebouwde en licht van gewicht zijnde EON is niet meer.
Door een clubgenoot is de rechtervleugel doormidden gevlogen waardoor er geen houden meer aan was.
Inmiddels is het door de val licht verbogen en dus kromme asje van de Typhoon vervangen en deze loopt weer als vanouds.

Ben nu maar bezig om heel snel een oude LS4 vliegwaardig te maken zodat ik van de nazomerse thermiek kan genieten. Eens kijken of ik van de winter weer (een of meerdere) EON´s ga bouwen.
keep you all informed
 
EON Hype

Rick,

ik heb de bouwbeschijving en tekeningen erbij. Daar staat op Ls 4 LS6, dus ws voor allebei geschikt; heb ik een idee hoe die van jou eruit ziet.

Je moet het ding snel vliegen en in bochten weing hoogte erbij staat speciaal vermeld.
Nou, dat gaat dan nog wat worden.
 
Ik ben al een draadje begonnen zoekt u hem maar op.
Graag zal ik even een inzage doen in die tekeningen maar daar komen we op de club wel uit.
 
Luitjes, lieden en buitenlui,

voorwaar het droeve nieuws, mijn o zo goed vliegende, mooi gebouwde en licht van gewicht zijnde EON is niet meer.
Door een clubgenoot is de rechtervleugel doormidden gevlogen waardoor er geen houden meer aan was.
Inmiddels is het door de val licht verbogen en dus kromme asje van de Typhoon vervangen en deze loopt weer als vanouds.

Ben nu maar bezig om heel snel een oude LS4 vliegwaardig te maken zodat ik van de nazomerse thermiek kan genieten. Eens kijken of ik van de winter weer (een of meerdere) EON´s ga bouwen.
keep you all informed

P8250003.jpg


P8250002.jpg


P8250002.jpg
 
misschien eens een EON zonder motor??? gewoon eens lekker in de zweefversie (en eventueel rolroeren) om lekker te slepen of aan de hoogstart??

kan ook super plezant zijn. en het is nog lichter dus blijft nog beter boven ;)
 
Eon hype

Firefox,

ik heb een keer een discussie gelezen - in het Duits - over de vraag of een EON met ailerons wat zou zijn.

De algehele opinie was - sommingen hadden hem zo gemaakt - dat de EON zonder ailerons veel beter vliegt.

Er schijnt ook - ooit - een artikel over in FMT te hebben gestaan. Misschien dat iemand dit artikel nog heeft? Ben er wel benieuwd naar.
 
je kan ook afneembare tippen bouwen voor zowel met , als zonder rolroeren te vliegen ;)
die MET rolroeren gewoon wat minder Vstelling geven aan de verbinding eh ;)

maar je kan best gelijk hebben... de meeste toestellen die zonder rolroeren ontworpen zijn, vliegen zo ook het best :)
 
Eon hype

Firefox,

kun je een indicatie geven van hoeveel ° minder de V-stelling dan zou moeten worden?
ik lees het wel
groet
 
Back
Top