tijdje weg geweest.

  • Topicstarter Topicstarter reynald
  • Startdatum Startdatum
R

reynald

Guest
Hey,

Heb een hele tijd niks meer gedaan met mijn elektro auto.. Heb een schumacher mission 2 met een 9 turns moter en een regelaar van Novak.. nou was dit volgens mij een 2/3 jaar geleden aardig goed spul maar ik loop nu dus zwaar achter vrees ik.. Het lijkt me namelijk leuk om te beginnen met wedstrijd rijden. Wat heb ik hier nog precies voor nodig? Ik begrijp dat een MI2 niet meer van deze tijd is maar dat maakt me niet uit het gaat me meer om de moter en regelaar.. Kan iemand me een paar tips geven?
alvast bedankt
groetjes
reynald!
 
Hey,

Heb een hele tijd niks meer gedaan met mijn elektro auto.. Heb een schumacher mission 2 met een 9 turns moter en een regelaar van Novak.. nou was dit volgens mij een 2/3 jaar geleden aardig goed spul maar ik loop nu dus zwaar achter vrees ik.. Het lijkt me namelijk leuk om te beginnen met wedstrijd rijden. Wat heb ik hier nog precies voor nodig? Ik begrijp dat een MI2 niet meer van deze tijd is maar dat maakt me niet uit het gaat me meer om de moter en regelaar.. Kan iemand me een paar tips geven?
alvast bedankt
groetjes
reynald!

Tegen woordig is het brushless.
Volgend jaar komt daar lipo bij en sommige clubs hebben al lipo.
De motoren zijn voor mod vrij en die rijden nog op 5 cellen.
(sommige landen is de mod lipo met een 6,5T)
Motoren voor de stock zijn op het moment met 5 cellen een 10,5.
met lipo 13,5
sommige clubs ook 10,5 lipo. (ook bij de Dutch RC series)

De auto.
Tja puur van welk merk je houd en wat je budget is.
TOP Photon
Tamiya TRF416(WE)
Xray T2'009 of T2'008
Hotbodies Cyclone.
Schumacher mi4
en zo zijn er nog een stel.

Regelaars voor de stock.
Tekin RS/ RS Pro
LRP SPX
GM Genius 120

Voor mod is de LRP TC nog perfect.

Als je wedstrijden wild rijden is het handig om bij de club waar je wild gaan rijden te informeren wat ze rijden en wat ze gaan rijden komend jaar.
 
1 tip....wacht de winter af met het kopen van een regelaar voor komend seizoen... Geheid dat er weer wat nieuws op de markt komt. De regelaars maken het verschil en zijn met de brushless techniek volop in ontwikkeling. Nu iets nieuws kopen is leuk, maar de kans is reeël dat je dan volgend seizoen achteraan rijdt.....
 
omdat ik nooit echt wedstrijden heb gereden en echt nog een beginner ben.. wil ik eerst blijven rijden met de MI2 of is dat echt onverstandig? Naar mijn mening namelijk nog steeds een goede auto. Aan de regelaar en motor zou ik een 200 euro aan willen uitgeven.. maar ik zal even bij een club vragen in de buurt zodat ik weet waar ze mee rijden er is namelijk zoveel keuze.
 
omdat ik nooit echt wedstrijden heb gereden en echt nog een beginner ben.. wil ik eerst blijven rijden met de MI2 of is dat echt onverstandig? Naar mijn mening namelijk nog steeds een goede auto. Aan de regelaar en motor zou ik een 200 euro aan willen uitgeven.. maar ik zal even bij een club vragen in de buurt zodat ik weet waar ze mee rijden er is namelijk zoveel keuze.

Het is toch zo dat ze in het programma van Schumacher alle modellen blijven produceren? In dat geval zou ik gewoon de Mission 2 blijven rijden, en een regelaar plus motor later aanschaffen en een beetje trainen met wat je nu hebt. Wellicht kom je met wedstrijden dan alsnog goed uit de voeten.
 
Het is toch zo dat ze in het programma van Schumacher alle modellen blijven produceren? In dat geval zou ik gewoon de Mission 2 blijven rijden, en een regelaar plus motor later aanschaffen en een beetje trainen met wat je nu hebt. Wellicht kom je met wedstrijden dan alsnog goed uit de voeten.

kan iemand dit bevestigen?
 
Veel is her gebruikt en iets verbeterd bij de Mi3 en Mi4. Deze Mi3 en Mi4 onderdelen passen ook nog op de Mi2. Als je een Mi2 EC hebt is dat behoorlijk wat, de oude Mi2 is dat iets minder.

Of de originele onderdelen van de Mi2 nog goed te krijgen zijn durf ik niet te zeggen. Je zou daarvoor op de site van Schumacher kunnen kijken of ze dat nog in Stock houden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top