Verslagje Phoenix Rainbow / Graupner Elektro Kadett

Ik haal je topic even onder het stof vandaan.;)
Respect voor de fraaie herstelwerkzaamheden van je Rainbow! :thumbsup:
(ik denk dat menig rc-piloot de hoop had opgegeven of nieuwe onderdelen had besteld)

Hoe is het na de 2e crash verlopen met je Rainbow?
Heb je de schade alweer hersteld?
 
Is dit een geschikt vliegtuig als opvolger van een EasyStar?
 
Dave,

Elk nieuw toestel is de eerste keer eng om mee te vliegen. Als je geen rolroer ervaring hebt, is het misschien een idee om je easystar eens van rolroeren te voorzien. Dat gaat heel eenvoudig, en hoeft weinig te kosten. Zo kun je tijdens het klaarmaken en afbouwen van je Rainbow alvast oefenen met vliegen met rolroeren.

De Rainbow vliegt heel rustig en stabiel, en als je de aanwijzingen volgt die in de handleiding staan, kan er weinig fout gaan.
 
Prop-er, ik zie dat er in de Graupner manual met een soldeerbout "gaten en sneden" in de oracover enz gemaakt worden. In de manual van phoenix wordt dat gedaan met een mesje.

Wat heb jij gedaan?
 
Ik wil ondanks dat het een ouder draadje is ook even een abo'tj op dit draadje nemen.
Vooral omdat ik ziet dat er een sleepkabel aan ga komen.
Ik wil dit namelijk ook gaan doen met dezelfe kist.
Als ik mijn huidige kisten afheb word dit waarschijnlijk de volgende.
Ik vind alleen het landingsgestel zo raar het staat zo naar achter.
Voor mijn gevoel breekt het er zo veel gemakkelijk uit.
Waarom is het niet gewoon naar beneden gebogen?
Is hier wat over bekent?

En Dave om jou even een antwoord te geven.
En soldeerbout is vaak beter, om een paar redenen.
1 als je de folie bv. weg moet snijden op het midden van het stabilo kan je met een mesje in het onder liggende hout snijden dus verzwakking
2 met de soldeerbout zitten de randen gelijk lekker vast op het hout.
3 met de soldeerbout maak je geen snede die snel uitscheurt.

Dus is het met de soldeerbout beter, en ik vind zelf ook vaak nog makkelijker ook.
 
Laatst bewerkt:
Het originele landingsgestel heb ik vervangen door een geplooide aluminium lat, met het originele eronder ging ie makkelijk op z'n neus bij het landen, da's nu voorbij. Inderdaad gewoon recht naar beneden gebogen.
Ter versteviging (alu buigt wat door) heb ik vlak bij de wielen een stalen kabeltje vastgemaakt, dat aan een veer in het midden van de bevestiging van het gestel vast zit, alzo bekome men een mooi verend landingsgestel!
 
Mijn Rainbow is bijna klaar. Het is eraan te zien dat ik nog een beginner ben, maar alles staat wel vrij recht, al zeg ik het zelf. :)

Ik heb net de motor geinstalleerd maar nu zie ik dat de propadapter krom is. Nog even wachten, want met een kromme prop ga ik niet vliegen.
 
My baby.. :D

sl385689.jpg

sl385690.jpg
 
Mooi hij staat nog op mijn verlanglijstje.
Ik zal hem alleen een beetje moeten verbouwen voor 5000 mah cellen denk ik.
Hou hem heel enne foto's maken van het invliegen hé ;)
 
Euhm, ik ben er nog niet uit wat te doen met de antenne. Moet ik deze "binnen" het vliegtuig houden?
 
Ik deed het bij mijn grotere modellen wel altijd.
Dan deed ik de antenne in een buisje.
Ik zal hem door een kleingaatje in de bodem doen en met een paar stukjes tape tegen de bodem plakken.
Dan zie je hem niet.
 
Ik had bij die van mij een buis gelegt voor de ontvangerkabel zodat deze precies voor het richtingsroer uit de romp kwam. De resteerende lengte aan het vaste deel van het richtingsroer plakken en klaar. Kan niets of nergens aan blijven haken.
 
Hoi, Vincent

Is hij bij u nog heel?

Ik ben van plan ook deze te kopen, maar over de moter gesproken, is deze niet te veel?

bij lindinger staat hij in het geel, gistere nog int rood, dus komt wel goed zeker :p?
 
Hey, een draadje met een vlieger die ik recentelijk (als nieuwe bouwdoos) van Bart Dijkstra heb overgenomen. Compleet gebouwd in de schemering is het dan zo:
rainbow-in_the_field.jpg


Setup:
Turnigy 35-42D 1000kV Buitenloper
Turnigy Plush 60A Regelaar
Zippy Flightmax 4S 3000mAh 20C
APC-E 10x5" Prop met kunststof 51mm spinner
BMS-620 Servo's (4x)
Spektrum DX7/AR7000
Eagle Tree Systems eLogger v3 incl. RPM sensor, alti-meter, Spektrum flightlog

Vlieduur non-stop vol gas ca. 8 minuten, bij half gas tot windkracht 5 prima te vliegen bij een vliegduur van bijna 20 minuten. Vertikaal tot 50m en dan stall, bij een stijghoek van 60° eindeloos doorlopen.

Camera kun je er zo op plakken met duct tape. Gisteren nog gevlogen bij windkracht 5, moest alleen een beetje extra up trimmen om de camera bovenop de vleugel vol in de wind te compenseren. Filmpje in een poging de landingen van een andere pretvlieger te filmen:


En al aardig hoog geweest maar kan nog wel hoger: 8O
elogger_214mtrs.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top