Splinternieuwe VXL3S ESC werkt niet...

owkeey, heb nu net vandaag mijn rustler binnengekregen van UKModelsport

maaar, het begint al mooi.
Ik volg de manualstapjes:
1. ik doe de transmitter aan
2. ik sluit de lipo aan
3. ik duw op de EZ knop......maar de led brandt helemaal niet.

Ja, Lipo is volgeladen (gechecked met voltmeter)
Ja, Lipo is aangesloten met traxxas connectors :rolleyes:

Alle aansluitingen zijn aangesloten.
MAAR, ik merkte wel dat de de witte kabel (naast de rode en zwarte) die van de ESC naar de transmitter gaat, dat die los zit in het zwarte plasticje die ze allemaal bij elkaar houdt. Maar op zich maakt hij wel nog contact met de transmitter. Dus ik vermoed dat dit niet het probleem is.


Wat kan dit betekenen, is dit effectief al een kapotte ESC?
En ik heb geen andere batterij om te testen....


ps: gentenaars in de buurt die willen afspreken om toch van lipo te switchen, zijn zeker welkom...
 
Tja das even te ver weg belgie.....
Hmm vreemd, terug voor garantie?

Modelsport is niet moeilijk naar het schijnt
 
laat het ons hopen, heb ze ondertss wel van het esc probleem op de hoogte gebracht, ik verwacht wel dat ze morgen zeker terugmailen.

Heb ondertss al naar 2 stadsgenoten een pm gestuurd of ze een lipo van hun ter beschikking kunnen stellen, kwestie van een lipo probleem 100% uit te schakelen.

Maar als je een lipo kan opladen met traxxas connectors, dan zal het niet aan de verbinding liggen ?
 
hmmm, das van bij die franse verkoper....
dus ligt het dan met 100% zekerheid aan die lipo batterij?

en ps: ik vrees dat ik een probleem heb met mijn lipo batterij aansluiting, allé het valt mij nu wel op, ik zie meer en meer draadjes waar er gesoldeerd werd...alsof het losser komt.

Kan ook zijn doordat ik hem nu wel effectief vele malen aangesloten heb enz...
 
Laatst bewerkt:
Krijg je dat van die verkoper ... SCHANDE !!! Ik wou er geen ruwe opmerking over plaatsen aangezien ik er vanuit ging dat het je eerste soldeer werkje was en het nu eenmaal erg lastig is (I know), maar dat is ronduit erbarmelijk slecht gesoldeerd!!

Die losse draadjes zijn waarschijnlijk ook een gevolg van slecht soldeer werk, zo snel die draadjes van de plus en de min met elkaar contact gaan maken gaat de LiPo kortsluiting maken en dat kun je beter niet hebben!! Zorg er voor dat je deze per direct goed van elkaar afscheid, doe dit nu door middel van tape of heatshrink. Mijn advies is 1) of de LiPo terug sturen op de verkopers kosten of 2) de kabels afknippen en zelf solderen.

Ik zag in het Rustler topic je voltages, die zagen er allemaal goed uit.

Je haalt de connector toch wel los door aan het zwarte plastic gedeelte te trekken he, NIET aan de kabel zelf?!
 
dus het was een mogelijkheid dat deze slechte soldeerwijze voor een eventuele kortsluiting al gezorgd heeft voor bij mijn ESC? :o

de losse draadjes van de zwarte - kant raken NET niet de losse draadjes van de rode + kant....

ps: iets dat kortsluiting heeft ondergaan is niet meer te herstellen veronderstel ik, maw die esc zal er wel aan zijn zeker? (in de veronderstelling dat het om kortsluiting ging)
Want anders zou ik nog proberen om jouw tip te volgen en om de blote losse draadjes met wat tape te omhullen...
 
Nee kortsluiting , gaat om de accu kant, ik vermoed dat ze aan de esc kant, niets hebben gedaan.

Als er al kortsluiting heeft plaats gevonden, kost je dat enkel je lipo.....
 
damn, dit wordt strange :)

Aha dus als er kortsluiting zou zijn van de accukant zou mijn lipo kapot zijn maar die blijft alvast dezelfde voltage tonen...dus die blijkt nog goed.
En in dat geval zou de ESC geen invloed hebben van kortsluiting van de accukant?

Maar aangezien de ESC niet werkt kan bijna niet anders dat de ESC vanuit de box slecht is?
 
Voltages van de LiPo waren ook nog okee, dat maakt het een beetje verwarrend voor mij.

Wat je het beste kunt doen: De auto even met de wielen van de grond neerzetten, zorgen dat de LiPo los is gekoppeld en lekker gaan slapen. Dan heb je morgen hopelijk die afspreek en komt er opheldering over wat er nu precies fout is ;).

Weltruste ;)
 
Is het mogelijk de foto's die anderen kennelijk gezien hebben, hier ook te plaatsen?
 
DSC00503.JPG
 
Kijk anders in Traxxas VXL topic, hier werkt hij gewoon.

Nieuwe doorbraak : stekkers zaten er waarschijnlijk niet ver genoeg in -> daarom ziet het soldeerwerk er slecht uit -> geen contact -> geen power -> geen esc die leeft!
 
Klinkt aannemelijk...Heb ook liever deans....
Maar ja dan zet je de garantie eventueel op het spel, hoewel traxxas niet zo moeilijk is met deans, omdat je niet per ongelijk verkeerd om kan aansluiten..
 
Ik kan de foto's ook niet zien, ook niet in het rustler topic. Maar kennelijk doet ie het nu weer wel? Gelukkig.
Als ik het draadje lees, snap ik echter nog niet of het in de accu aansluiting zat of in de ontvanger aansluiting. Het begint met een mededeling over een stekkertje met drie draadjes (is dus ontvanger), en het eindigt met een aanbeveling voor Deans.

P.S., een slecht gesoldeerde/isoleerde Deans is net zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker dan een slecht geisoldeerde/in elkaar geschoven Traxxas connector.
 
ok probleem opgelost :)

oorzaak bleek van de verkoper van mijn lipo batterij die een onafgewerkte soldeerjob gedaan heeft...de traxxas connectors zaten niet diep genoeg in de plastic omhulsel.

Naar mijn mening nog steeds niet diep genoeg zoals staat op verschillende afbeeldingen, zal sebiet met een platte schroevendraai erop effe wat tikjes geven met een hamer, dan ben ik 100% gerust. :)

Maar wat ik niet snap is dat voor het laden dat onvolledig contact precies wel voldoende is...:confused:
 
Laatst bewerkt:
Back
Top