Concept rcrallycup 2009/2010

dubbele draad

Hallo heren Drift-Junkie en Ali,
Wat mij na al dit schrijven over en weer nu mooi zou lijken, is dat beide draadjes over deze Rallycup samengevoegd zouden kunnen worden in de aloude bestaande voor mij hoog informatieve Rallycup draad.
Ik heb het altijd erg op prijs gesteld dat meneer Drift-Junkie voor en na de wedstrijden menigmaal zijn tekst poste op dit forum en ik hoop dat hij dit ook nu nog weer zal doen.
Ook kan ik o.a. Ali zijn inzet erg waarderen met het organiseren van de editie 2009/2010 en vertrouw er op dat er ten tijde van de race op 1 november een vanouds ontspannen en gezellige sfeer heerst op de baan.
Ik zelf heb de nodige spares weer op voorraad en zie wel of ik de eindstreep haal. Met accucel of lipo, het is mij om het even.
Bouke
 
Ik zelf heb de nodige spares weer op voorraad, en zie wel of ik de eindstreep haal…..Bouke

Hey Bouke, ik vermoedt dat wij nu “concollega’s” gaan worden in de rallyklasse, hmmm nou ja maak niet uit, we slepen je wel weer (achter mij aan natuurlijk ;) ) over de eindstreep :). Veteranen bijten zich niet alleen vast in stoffige reglementen, maar ook in oude normen en waarde binnen de rcrallycup, niet iets voor jou :?:, nu we afscheid hebben moeten nemen van onze altijd hulpvaardige veteranen; “MATO” en “sbk”!!!:cry:
 
Laatst bewerkt:
Ik hou er niet van als iemand uitgereglementeerd word op basis van budget of materiaal binnen de rcrallycup, zoals zo vaak bij andere evenementen plaats vindt, ik hoop dat ik dat sportief en naar eer en geweten verdedig. Veel mensen lezen niet goed, of begrijpen bepaalde zaken niet, of willen dat niet, en schieten maar in het wild, als bij mij de kogels om de oren vliegen, al dan niet gericht, dan bijt ik van mij af. Ik lees iedere reply van mijzelf meerdere male terug, en maak ze speciaal in word-document om ze op een later tijdstip te plaatsen, ivm mocht ik nog van mening veranderen, of fout zitten. Misschien moeten meerdere mensen dit doen!

Je persoonlijke kijk op mijn schrijven neem ik in overweging/ten harte (waarvan akte), en ik zal nog nadrukkelijker mijn reply’s nazien op “de toonzetting”. Ook "ik" ben maar een mens, en weet niet alles, en maak fouten, breng ze bij mij onder de aandacht, zodat ik ze kan aanpassen of verwijderen. (hmm, je heb het wel “netje verpakt zeg :thumbsup:;) )

Bedankt voor je reactie wbt je toekomst plannen!

Dank je..Maar ben ook maar een mens hoor;) Mooie reactie! Hoop op veel plezier bij/tijdens de RallyCup... Respect ook voor het wijzigen van je post:p
 
Hallo heren Drift-Junkie en Ali,
Wat mij na al dit schrijven over en weer nu mooi zou lijken, is dat beide draadjes over deze Rallycup samengevoegd zouden kunnen worden in de aloude bestaande voor mij hoog informatieve Rallycup draad.
Ik heb het altijd erg op prijs gesteld dat meneer Drift-Junkie voor en na de wedstrijden menigmaal zijn tekst poste op dit forum en ik hoop dat hij dit ook nu nog weer zal doen.
Ook kan ik o.a. Ali zijn inzet erg waarderen met het organiseren van de editie 2009/2010 en vertrouw er op dat er ten tijde van de race op 1 november een vanouds ontspannen en gezellige sfeer heerst op de baan.
Ik zelf heb de nodige spares weer op voorraad en zie wel of ik de eindstreep haal. Met accucel of lipo, het is mij om het even.
Bouke

Hoi Bouke bedankt voor je reactie en natuurlijk sta ik er compleet voor open...;)
 
ok thanks Drift Junkie,

voor je duidelijk antwoord op de reply's

maar wat moet ik nu gaan rijden?
wil graag Rally gaan rijden liefst met Lipo en 27T motor komt daar nu een serie voor?
 
Na alle waarschijnlijkheid maakt men de tijd nuttig om het invoeren van Lipo te verantwoorden tegenover het gebruik van Sub-C cellen. Wanneer je de rijvoordelen van Lipo (0,2Volt hogere klemspanning, en een lichter eigen gewicht) tegenover de huidige Sub-C cellen op een acceptabele manier voor iedereen weet weg te cancellen, haal je aanschafdruk weg voor iedereen, hierdoor jaag je niemand op extra kosten, lijk mij :confused:! Sowieso moet ed plan klaarleggen voor het volgend seizoen, even 2 stappen sneller besluiten, dan kan je ze nu al probleemloos invoeren naar mijn mening. Met het weer herinvoeren van bv het minimum gewicht, cq wat extra gewicht voor de Lipo rijders, nou dan wil ik nog wel eens zien of men die competitieve voordelen op baan kan benutten, in de winter met weinig tot geen grip/tractie! Zelf blijf ik Sub-C cellen rijden, en onder bovenstaande voorwaarde of een ander soortgelijk compensatie voorstel (wie heeft er nog een ander goed idee), zie ik geen enkel bezwaar. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

Ik weet niet of bv Michael L (of een ander) dit jaar mee wilden doen in de rally klasse met Lipo, zo ja, dan ben ik wel benieuwd of hij nog een strak plan kan verzinnen, om zich zelf een zetje te geven voor een evt toelating!!
 
Persoonlijk heb ik geen problemen met de gestelde regels. Wel vind ik het jammer dat er gesteld werd dat lipo's niet toegestaan zijn. Met name de reden waarom verbaast mij en lijkt me haaks te staan op de basis principe's van de RallyCup.. De aangegeven reden zou zijn dat de organisatie rijders niet op kosten wil jagen. Dit is een mooi streven....Die ws. de oudgedienden binnen de RallyCup ontlasten van het maken van kosten. Hoe zit het dan met de nieuwe aanwas qua deelnemers?? Denk zelf dat mensen die betrekkelijk "nieuw" zijn in onze mooie hobby zonder meer lipo's aanschaffen. Deze mensen worden dus bij deelname aan de Rallycup geconfronteerd met kosten t.a.v. de accu's.;) Vreemd trouwens dat de eene klasse wel lipo's mag gebruiken en de andere niet..

helemaal mee eens. Ik heb zelf alleen nog maar lipo's in gebruik, de NiMh accu's heb ik weg gedaan omdat deze hier alleen maar lagen kapot te gaan. Als ik nu aan de rally cup mee zou willen doen, en lipo's zouden neit mogen, zou ik hiervoor weer NiMh accu's moeten kopen, welke ik daarna in het principe wel weer moet verkopen omdat ze anders weer kapot gaan. ( heb zelf 3 2s Lipo's, 4 3s Lipos en 2 4s Lipo's, dus meer accu's wil ik zelf ook echt neit er bij halen. )

anyways. met een gladde ondergrond, is het dan neit beter om een iets zwaardere auto te hebben, zodat je juist wat meer tractie hebt? (kan het helemaal mis hebben hoor.)
anyways, het ligtere gewicht van een Lipo cancelen met een plakje lood zou toch geen probleem moeten zijn? (mja, zijn dan wel weer extra kosten voor het lood. :p sorry, kon het niet laten! :D )


Ik wil iig kijken of ik dit jaar mee kan doen aan de rally cup, lijkt me erg leuk. :)
hetzei met een E-Revo brushless, Slash vxl of m'n goede oude Losi MF2. de Tamiya Lancia rally auto leek me ook leuk om mee mee te doen, maar zonder lipo's gaat hem dat neit worden. :) (is ook verder niet erg of zo, dan doe ik toch gewoon in de unlimmited klasse mee? :D )
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bram, ik heb vorig jaar het Rally Kampioenschap met oeroude 1700's en 3300 gewonnen...we reden wel 5 minuten...bij 7/8 minuten kun je als je met 2,5-3 ampere laadt met een 1700 7/8 minuten rijden...met een 2400+ en laden op 4,5amp kun je de 7/8 minuten makkelijk halen...ik rij komend seizoen gewoon weer met 3300mah...;)

….En inderdaad als je met 6 cellen rijd is het verschil met lipo niet zo groot, althans met simpele 25C lipo's dat hebben we getest met de Tamiya cup, dit was met 23t brushed motoren…..

Het toelaten van Lipo,

Om nog maar eens aan te geven dat je niet alles over 1 kam moet scheren, er was genoeg concurrentie met nog zeer goede 4200 Sub-C cellen aanwezig om Ali van dit kampioenschap af te houden, deze stunt zou ik hem wel eens na willen zien doen in bv een huidige TC klasse. Niet alles is wat het lijkt binnen een rcrallycup wedstrijd midden in de winter, bij bv TC rijden in een droge zomer kan je vergelijkend aan het materiaal tozv een ander, redelijk je kansen inschatten, met een 1700 of een 3300 het kampioenschap proberen te winnen, is daar “borrelpraat” voor laat op de avond!!
 
Het toelaten van Lipo,

Om nog maar eens aan te geven dat je niet alles over 1 kam moet scheren, er was genoeg concurrentie met nog zeer goede 4200 Sub-C cellen aanwezig om Ali van dit kampioenschap af te houden, deze stunt zou ik hem wel eens na willen zien doen in bv een huidige TC klasse. Niet alles is wat het lijkt binnen een rcrallycup wedstrijd midden in de winter, bij bv TC rijden in een droge zomer kan je vergelijkend aan het materiaal tozv een ander, redelijk je kansen inschatten, met een 1700 of een 3300 het kampioenschap proberen te winnen, is daar “borrelpraat” voor laat op de avond!!

Ik merk dat je ego met je op de loop gaat en vind je behoorlijk beledigend. We hebben hier niet over TC, maar over Rally en hoe ze daar wel of niet schijnbaar denken kan me niets schelen. Je gaat zoals ik heb begrepen Rally rijden en probeer me maar te verslaan op de baan en laat de beste winnen...Ik heb ontzettend veel zin in het komende seizoen en laat mijn plezier zeker niet door jou bederven !!
 
Ik weet niet of bv Michael L (of een ander) dit jaar mee wilden doen in de rally klasse met Lipo, zo ja, dan ben ik wel benieuwd of hij nog een strak plan kan verzinnen, om zich zelf een zetje te geven voor een evt toelating!!

Ehm....voor ik ga reageren, wat is de strekking van deze zin? "strak plan", "evt. toelating"
Ik wil graag meedoen met lipo in de rally (incl.het benodigde gewicht) maar moet ik eerst door de ballotage-commissie?? ;-)

groet,

Eric
 
Ben het met Mato eens, volgens mij een verkeerde interpertatie van de post.

Dacht dat de lucht enigzins geklaard was, laat dit draadje niet weer de kant van "vijandigheid" opgaan zodat mensen die mee willen doen niet worden gedemotiveerd.

Arnold
 
@Erik, bij de rcrallycup is iedereen zijn eigen “ballotage-commissie”, mijn persoonlijke mening, als je maar gezellig ben, dan word het vanzelf lachen, en in de pauze rijden we wat rondjes op het circuit!! :)

Van veel rijders ken ik de historie niet, van Michael L weet ik dat hij in veel verschillende competitie verbanden heeft geanticipeerd, waaronder de rcrallycup (een man met veel ervaring dus). Misschien is hij onderweg nog iets tegengekomen (een reglement) wat alle mogelijke de vooroordelen van het samen gaan mbt Lipo vs Sub-C kan ontkrachten, zodat ook hij misschien zijn Lipo bij de rcrallycup kan uittesten, mocht hij dat willen?

En persoonlijk wil ik wel weer eens tegen hem uitkomen, om te zien of hij mij nog steeds op vele ronden achterstand kan zetten, zoals voorheen. Uiteraard wil ik het “met iedereen” uitvechten die maar tegen sportief stootje/deurkrikkenwerk kan, zoals hij. Ik zet het er maar even voor alle duidelijkheid bij, voordat iemand zich weer achtergesteld voelt, en zijn of haar ego gekrenkt is. ;)
 
Laatst bewerkt:
@Erik, bij de rcrallycup is iedereen zijn eigen “ballotage-commissie”, mijn persoonlijke mening, als je maar gezellig ben, dan word het vanzelf lachen, en in de pauze rijden we wat rondjes op het circuit!! :smile:

Je hoeft iets niet groter maar zeker niet kleiner te maken dan dat het is. Ja, met 1700's en 3300's winnen is in een tijd waarin veel krachtigere accú's zowel in capaciteit als voltage beschikbaar zijn het toch een feit dat het kon.. Nu met de mogelijke komst van de LIPO's in de Rally weet ik het niet...

Als de lipo's toegelaten worden in de Rally zal het minimum gewicht op 1500 gram liggen en dit zal ook worden gecontroleerd. :)
 
@Erik, bij de rcrallycup is iedereen zijn eigen “ballotage-commissie”, mijn persoonlijke mening, als je maar gezellig ben, dan word het vanzelf lachen, en in de pauze rijden we wat rondjes op het circuit!! :smile:

Je hoeft iets niet groter maar zeker niet kleiner te maken dan dat het is. Ja, met 1700's en 3300's winnen is in een tijd waarin veel krachtigere accú's zowel in capaciteit als voltage beschikbaar zijn het toch een feit dat het kon.. Nu met de mogelijke komst van de LIPO's in de Rally weet ik het niet.... :)

De reden om Lipo niet toe te staan dit seizoen in de rallyklasse was volgens de organisatie toch dat het mogelijk “te kostbaar was”, omdat mogelijk de Sub-C rijders in de verleiding zouden kunnen komen, om ze ook aan te schaffen?

Ali, jij en ik hebben beide 3300mAh Sub-C’s, vorig rcrallycup seizoen lag je soms een “straatlengte” voor op de rest, en ja, misschien komt mijn keuze om Lipo “wel” toe te laten, mij “duur te staan”, maar ik ga ervoor. Geloof mij ik ben geen “slappe hap”, niet in “letter”, maar ook niet “op de baan”, “Let’s team up against the Lipo” ipv elkaar te bevechten, mijn ego kan het wel aan, als ik "niet op het podium kom"!

Alleen op Gouda rij je max speed, of soms “overdrive” met je tandwielcombinatie, alle andere circuits zet al gauw 2 a 3 pinion tandjes minder, off-road nog eens 1 a 2 tandjes minder. Ik vraag mij af hoeveel zij daadwerkelijk van het mogelijk voordeel nuttig om kunnen zetten, voor iedereen is er wat wils, soms is de 1 in het voordeel soms de ander!
 
De reden om Lipo niet toe te staan dit seizoen in de rallyklasse was volgens de organisatie toch dat het mogelijk “te kostbaar was”, omdat mogelijk de Sub-C rijders in de verleiding zouden kunnen komen, om ze ook aan te schaffen?

Ali, jij en ik hebben beide 3300mAh Sub-C’s, vorig rcrallycup seizoen lag je soms een “straatlengte” voor op de rest, en ja, misschien komt mijn keuze om Lipo “wel” toe te laten, mij “duur te staan”, maar ik ga ervoor. Geloof mij ik ben geen “slappe hap”, niet in “letter”, maar ook niet “op de baan”, “Let’s team up against the Lipo” ipv elkaar te bevechten, mijn ego kan het wel aan, als ik "niet op het podium kom"!

Alleen op Gouda rij je max speed, of soms “overdrive” met je tandwielcombinatie, alle andere circuits zet al gauw 2 a 3 pinion tandjes minder, off-road nog eens 1 a 2 tandjes minder. Ik vraag mij af hoeveel zij daadwerkelijk van het mogelijk voordeel nuttig om kunnen zetten, voor iedereen is er wat wils, soms is de 1 in het voordeel soms de ander!

Relaxen in de pits en knokken op de baan...wordt vast heel gezellig dit jaar..
 
Relaxen in de pits en knokken op de baan...wordt vast heel gezellig dit jaar..


Zo hoort het!!!:p:p:p:p:p:p:p:p Ben misschien een buitenstaander in het rally klasse, maar dit lijkt me een basis principe. Zowel voor de meer ervaren rijders alsmede de nieuwe aanwas..In welke klasse dan ook!....Kunnen de discussie's nu gesloten worden?...En gaan we verder over het verdere verloop van de Rallycup???

Persoonlijk ben ik wel benieuwd naar de set-ups van de diverse rijders..Vertel....Tips en tricks delen...Gezonde competitiedrang....plezier in het beleven van de Rallycup...Persoonlijk ga ik voor de SC klasse. Zat te leren! Zal vast ook opgaan voor deelnemers in overige klassen...
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit nu weer lees na een paar dagen af gewacht te hebben moet ik toch constateren bij enkele rijders dat de fun niet zo hoog staat alswel het gevoel te moeten hebben om te kunnen winnen!!! Laat me niet lachen, het is een game en blijft een game maar wel met fun en ok ik sluit me aan voor het pittige deurkrukken werk!!!!
 
Back
Top