dirngende vraag traxxas rustler met vector 3.0 ?

dringende vraag ! wie kan er mij mee helpen


ben net beginnend met electro

heb me nu een traxxas rustler vxl gekocht en ben er wat mee aan het experimenteren

nu is mij vraag

ik heb net een vector x11 3T opgezet

op de standaard burshless regelaar die op de vxl voorzien is

is deze combi mogelijk?

kan het geen kwaad als ik zonder de sensor kabel rij?

hij doet het wel maar zonder de sensor kabel

als ik de sensor kabel erop zet doe die wat raar

heb er nog niet echt mee gereden gewoon even laten draaien

ik moet zeggen wat een verschil!!

zou hem willen laten lopen met een 2 cell lipo anders word het wel heel gek

graag hoor ik het van jullie

heb geen zin om mijn regelaar of motor op te blazen.....

mvg roni
 
Volgensmij heeft de vxl/3s een no turn limi, dus ja het zou moeten kunnen.
Sensor kabel is niet verplicht.

3 turns is trouwens wel heel erg overkill (3500kv standaard, en 3t is richting 9500?)
 
ik raad het af, heb zelf geprobeerd op een traxxas bandit met een lrp tc spec in combi met een lrp x11 5.5 t. heb precies 3 x lipo accu kunnen rijden tot dat de motor het begaf. wat ik wil zeggen die motoren zijn gebouwt om touring auto meet te besturen en niet voor ofroad 3 turns, is te veel van de goede. en als het goed is kan de x11 3 t versie maximaal tot 6 nihmh cellen aan eventueel 7.4 2 cells lipo
 
geloof mij
de regelaar zal rap in safe gaan.
bij de minste gas dat je geeft.
heb zelf op de vxl met een 5t gereden en dat was niet te doen
direkt in safe
no motor limit my ass!
 
heb net geprobeerd

regelaar na 2 min rijden super warm geworden

nu doet die niks meer , is de regelaar dan kapot?

zoja, ga er een TC spec competition op proberen

of mss een mamba monster regelaar opzetten

dan moet er normaal gezien geen probleem meer zij ofwel?
 
Laatst bewerkt:
Is ie misschien in thermische beveiliging gegaan?

Ik denk dat je zoiezo een wat overdreven keuze hebt gemaakt, ookal kun je rijden met 3 turns, ik geloof nooit dat het lekker rijdt..
Ik zal het je nog sterker vertellen, ik durf er geld op te zetten dat je met de velineon set sneller rond bent op een baan dan met je 3 turns.
Je hebt veel te veel vermogen, je kunt het niet op de weg kwijt.
 
ik zou het niet weten..

lichtje van de regelaar brand niet meer ,geeft nog wel stroom naar de ontvanger

zal waarschijnlijk een nieuwe regelaar worden al weet ik nog niet welke

wat is er dan aan te raden?
 
ik zou het niet weten..

lichtje van de regelaar brand niet meer ,geeft nog wel stroom naar de ontvanger

zal waarschijnlijk een nieuwe regelaar worden al weet ik nog niet welke

wat is er dan aan te raden?

heb je hem wel in de lipo stand, anders doet die inderdaad niks meer. die regelaar krijg je niet zomaar kapot. wil je het zeker weten dat die niet kapot is, gaan dan 10 seconden met je neus erop. leef je nog na 10 seconden dan is er niks aan de hand:D.
 
Met een motor die 3x zoveel toeren maakt moet je een kleinere pinion gebruiken.
 
heb je hem wel in de lipo stand, anders doet die inderdaad niks meer. die regelaar krijg je niet zomaar kapot. wil je het zeker weten dat die niet kapot is, gaan dan 10 seconden met je neus erop. leef je nog na 10 seconden dan is er niks aan de hand:D.
Dit volg ik niet helemaal, als hij niet op lipo stand staat, dan staat hij op de modus voor NiMH. Hoezo zou zij dan niets doen? Dan zou hij het juist wel doen. Want je hebt dan geen voltage cutoff.
 
de traxxas vxl deteceerd zelf als er een lipo word aangesloten

heb alles al geprobeerd

zal maar een mamba monster regelaar kopen ...
 
Hij detecteert niks. Je regelaar kan tot maximaal 12 Volt aan. Als je met lipo's rijd zul je zelf de low voltage check aan moeten zetten. Het enige wat hij detecteert is of je met 2 of 3 lipo cellen rijdt (waar hij de voltage cutoff mee instelt, als je die aangezet hebt). Maar een regelaar ziet geen verschil tussen nimh en lipo hoor.

Maar vertel dan eens verder wat hij doet..
Of doet hij uberhaupt niets meer?

Het enige wat je zegt is dat je 2 minuten gereden hebt en dat hij toen niks meer deed.

Meteen een nieuwe kopen is wel heel kort om de bocht.
 
heb er even door de tuin mee gereden en is ineens gestopt

reageerde helemaal niet meer

nu heb ik het met een 6 cell accu geprobeerd (nimh) en doet die ook niks

ontvanger krijgt wel stroom verder helemaal dood

lichtje van de regelaar brand ook niet meer ...

echter toen die stilviel rook die niet naar verbrand

heb alles al geprobeerd ..!

kan je zoiets resetten ofzo?
 
Laatst bewerkt:
Dit volg ik niet helemaal, als hij niet op lipo stand staat, dan staat hij op de modus voor NiMH. Hoezo zou zij dan niets doen? Dan zou hij het juist wel doen. Want je hebt dan geen voltage cutoff.

heel simpel, heb het probleem ook gehad kan je gemiddeld ongeveer een minuut rijden, en dan verliest die in 1 keer de vermogen soms doet die helemaal niks wanneer ik. hem weer in de lipo stand zet reed die weer als een trein.
 
wat heb ik nu gezegd.! no limit my ass!!!
zonde van de regelaar.vxl is volgens mijn modelbouwboer levenslange garantie.
 
wat heb ik nu gezegd.! no limit my ass!!!
zonde van de regelaar.vxl is volgens mijn modelbouwboer levenslange garantie.

Als de regelaar in NL is gekocht heeft rc connect een zeer goede garantie beleid.

Daar moet ik jou wel een punt geven.
die xl5 ook 550 motoren tot 12 turns/ 540 tot 15 turns.
daar klikt toch ook niet logish. ik betwijfelde altijd al op traxxas specificaties.
 
Laatst bewerkt:
heel simpel, heb het probleem ook gehad kan je gemiddeld ongeveer een minuut rijden, en dan verliest die in 1 keer de vermogen soms doet die helemaal niks wanneer ik. hem weer in de lipo stand zet reed die weer als een trein.

Dan heb je waarschijnlijk de cut-off van aan naar uitgezet en is je probleem zo opgelost wat je niet wil bij een Lipo.

Een regelaar die geen cut-off heeft of waarbij die niet aanstaat zal nooit ingrijpen met als resultaat dat je niet meer vooruit komt. Naar maten de accu leeg raakt zal je langzamer gaan zonder cut-off maar zal nooit in 1x al het vermogen weg zijn.
 
Back
Top