Probleem dl55 (55cc benzine motor) MET FILMPJE

Status
Niet open voor verdere reacties.
laat de motor maar lopen, en probeer dan het censor verhaal metdraaiende motor,

Nooit bij draaiende motor met je vingers aan de censor .:(

Iemand die zoiets vertelt weet ook niet wat hij doet .

Je kan hoogstens bij stilstaande motor kijken hoe groot de tussenruimte is tussen de magneet en de censor is.

Maar hij heeft eerst goed gelopen en de afstand verandert niet dus zal dit je probleem ook niet zijn .

Mvg Johan
 
natuurlijk, de freaks
je kan gerust achter de motor staan en op de censor duwen zonder dat je vingers er gelijk vanaf gehakt worden...met een beetje voorzichtigheid is dat geen probleem zeker niet bij een dl. waar jullie natuurlijk de nodige ervaring mee hebben, jullie zetten natuurlijk ook eerst de osjes uit alvorens de sproeiernaald te verdraaien...stel je voor. we zijn toch geen kleuters met mekaar.
 
niks freaks

veiligheid eerst en zo'n stomme ideeen doe je voor jezelf maar raad je nooit iemand aan.

ja ik leg een os stil als ik aan de L naald ga draaien.

als je een foto wil van iemand die met zijn hand in een prop gezeten heeft, 30 jaar vliegervaring en toch kan het gebeuren.

dus bij deze ben je voor mij stommeling nr 1
 
Het zou inderdaad wat risky kunnen zijn om tijdens draaien aan de censor te zitten, aangezien de motor dan ook nog eens stotterend loopt, dus plot van vol power naar een soort stationair omslaat. Er wordt dus heel veel gerukt aan de kist waardoor deze heen en weer beweegt.
 
Het zou inderdaad wat risky kunnen zijn om tijdens draaien aan de sensor te zitten.
Understatement van het jaar.

als je een foto wil van iemand die met zijn hand in een prop gezeten heeft, 30 jaar vliegervaring en toch kan het gebeuren.

Ik heb laatst ook zo'n foto gezien! Gruwelijke foto, maar goede herinnering hoe gevaarlijk dit soort motoren zijn.

Doe alsjeblieft voorzichtig!

Bij een benzine grasmaaier ga je ook niet op een centimeter van het draaiende blad lopen prutsen met je vingers. Waarom dat wel bij een modelvliegtuig? Zo'n carbon prop hakt net zo makkelijk een paar vingers af hoor!

Als je er maar lang genoeg mee werkt wordt je vanzelf gemakzuchtig en zie je het gevaar niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Understatement van het jaar.



Bij een benzine grasmaaier ga je ook niet op een centimeter van het draaiende blad lopen prutsen met je vingers. Waarom dat wel bij een modelvliegtuig? Zo'n carbon prop hakt net zo makkelijk een paar vingers af hoor!
bij een benzine maaier kom je niet eens bij het blad, en wat heb je daar ook te zoeken, zit niks achter wat tijdens het draaien aandacht nodig heeft.

maar geeft niks, dan doe je het op de veilige manier, word het wel erg lastig om te controleren. mischien heeft iemand wel een geschikt meet instrument die 1 en ander kan meten, en wat maakt het uit als je een paar vingers mist...ik gebruik tijdens het vliegen alleen mijn duimen..

mischien kun je het met een stokje proberen? of je laat iemand anders het doen, loop je helemaal geen risico,
 
hangt aan een draadje....

ik weet wel dat ik zit te jennen, maar wat ik probeer duidelijk te maken, wij hebben het hier niet met een stel debielen te maken,

iedereen die aan deze hobby doet, is mijns inziens bekwaam genoeg om een kist te bouwen die dermate deugdelijk in elkaar steekt dat het vliegt, dus, men kan hout bewerken/epoxy verwerken/electronica aanleggen/motoren afstellen/metaal bewerken/kortom, diegene die een vraag over een benzine motor heeft, zal ook wel mans genoeg zijn om op een veilige manier hiermee om te gaan, als dat dan inhoud dat hij bijwijze van test op een hal censor moet duwen, dan ga ik ervan uit dat hij dit met in achtneming van alle veiligheid zal doen, als hij zichzelf hierin niet vertrouwd kan hij hierin hulp van iemand anders in roepen, die wel zelfverzekert genoeg is om dit relatief eenvoudige klusje te doen.

ik heb het zelfde probleem gehad als topic starter, en door middel van de eerder genoemde test, binnen 2 seconden het probleem gevonden en daarna opgelost.

wat mij heeft doen besluiten tot het schrijven van de eerdere reactie, is het feit dat er bepaalde mensen een ieder afschilderen als een stel randdebielen die klaarblijkelijk niet in staat zijn om hun hersens te gebruiken, en waarvan verwacht word dat, (waneer ze niet snel een veiligheidspraatje doen), hun vingers in een volgas draaiende prop steken.

ik denk dat dat te maken heeft met hun eigen onkunde en daardoor niet in staat zijn om te bedenken dat iemand anders wel op een dergelijke manier met een motor kan omgaan, en daardoor hem maar het stempel "STOMMELING"mee geven
 
ik weet wel dat ik zit te jennen
Je zit inderdaad te jennen..

ik denk dat dat te maken heeft met hun eigen onkunde en daardoor niet in staat zijn om te bedenken dat iemand anders wel op een dergelijke manier met een motor kan omgaan, en daardoor hem maar het stempel "STOMMELING"mee geven
Dus mensen die wat veiliger te werk gaan zijn onkundig? En als je iemand wat goedbedoeld advies geeft dan vind je die persoon meteen een "stommeling" of een "randdebiel"? Ik vind het op zijn zachts gezegd niet echt netjes om op onbekende mensen te schelden via een internet-forum.

Hey.. Het zal allemaal wel. Feit is dat het een paar keer per jaar gruwelijk mis gaat met vingers en propellors. Niet omdat er "randdebielen" aan het werk zijn, maar gewoon omdat ze het gevaar niet meer zien na al die jaren.

Wie is er nou een grotere stommeling, de persoon die veilig te werk gaat of de persoon die onnodige risico's neemt om een paar seconde tijdwinst te besparen?

Noem het maar onkundig, maar ik zet mijn motor uit zodra ik met mijn handen binnen 20 cm van de prop moet zijn.
En ja, ik zet mijn kist vast als ik hem start en ik start hem met een handschoen. Noem me maar een bang mietje!
 
Laatst bewerkt:
iemand die een volgas draaiende 55cc op minder dan een cm van een 6.000 toeren draaiende prop wil gaan prusten aan een sensor en een DEBIEL.

En als die DEBIEL dat nog wil laten door door een ander is helemaal (en dat woord ga ik niet zeggen)

en NEE niet iedereen heeft het besef wat hij doet in onze hobby en het is onze taak deze mensen op een goede veilige manier raad te geven en te begeleiden.

Blijkbaar hebben de moderators hier wel een oordeel in en vinden ze de raad wel terecht dus dat zullen dan ook van die randdebielen zijn die niet weten wat ze doen.

Van mij zal niemand hier nog raad krijgen, ziekenhuizen zullen het graag horen, dat worden overuren.
 
mischien kun je het met een stokje proberen? of je laat iemand anders het doen, loop je helemaal geen risico,

dat doet mij denken aan de helie met storing die volgas op de grond stond waar mongolen bezig waren met een bezem de brandstofslang eraf te wippen.

die waren ook niet wijs....
 
Respect voor elkaar is toch niet zo moeilijk? Schelden heeft geen zin geloof ik.

Martin
 
voor zo'n mensen heb ik geen respect Martin,

je laat het topic open, dus ik neem aan dat je me gelijk geeft en het laat staan.

anders sluit je de boel maar. en beter verwijderen, dan is die idiote raad ook weg.
 
zeker moet nog even een spandraadje klaarmaken, en dan gaan we de levensgevaarlijke dl100 eens even onveilig de lucht door jagen,
 
Ik denk het probleem gevonden te hebben!!!!:mrgreen:

Ik wilde mijn onstekingsaccu opladen, en er gebeurde niets. Ik haal de accu eruit en er komt geen stroom uit. Even later weer wel.... dus beetje aan het draadje gefrummeld en dan zie je dat de soldeer dus heeft losgelaten.

Ik verwacht wel 95% zeker dat dit het probleem was... zo gelijk even proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top