Nederlandse Kampioenschappen F3P 2009 – 2010

Waarom een Immelmann? Als je dan toch het figuur eruit wilt halen, dan zou ik het op dezelfde manier doen als in Belgie! In Belgie vliegt men ,indien de hal lager dan 12 meter is, een halve vierkante lus gevolgd door een halve rol. Het is maar een klein verschil maar toch, elk jaar zien we dat er Belgische piloten aan de Nederlandse competitie meedoen en andersom doen er ook Nederlandse piloten mee aan Belgische wedstrijden. In dat verband lijkt het onzinnig om een probleem op 2 verschillende manieren op te lossen.
 
Doe jij nog mee dit jaar Bert, of ga je je al focussen op het buiten vliegen?
 
Mwah over 4 dagen zijn alweer de open Duitse kampioenschappen, dat wordt dus de wedstrijd met de minste training ooit. Ik beslis pas tegen het einde van het indoor seizoen of ik buiten ook mee ga doen.
 
In de .doc van het A programma staat:
Om er toch voor te zorgen dat er een voldoende uitdagend F3P-A programma beschikbaar zou zijn, is dit programma door de subcommissie ontworpen en afgestemd met de ons omringende landen.

Mogelijk dat België inmiddels dezelfde oplossing heeft?
 
afgestemd met de ons omringende landen.
Stemmen die landen het ook af met hún buurlanden? Ik heb ergens een filmpje gezien waar de hoed omlaag niet wordt gevlogen, maar een rugvlucht bocht.

Is er al iets bekend over de wedstrijd in december?

grt Ron
 
De halve bocht in rugvlucht langs het plafond zit in het FAI programma, hier hebben we gekozen voor de oplossing met de omgekeerde hoge hoed, omdat je in veel hallen anders een basketball ring op je weg vindt.
 
Heren,

Ik begrijp uit de reacties dat niet iedereen even tevreden is met het switchen naar de immelman. We hebben deze keuze gemaakt vanwege het feit dat hierdoor meerdere kistjes het programma kunnen vliegen. Het idee is namelijk om zoveel mogelijk deelnemers de overstap naar A te kunnen laten maken zonder dat iedereen moet investeren in een ander kistje, snellere top servo's enz.
Dat we bij het wisselen van het figuur niet Belgie hebben gevolgd komt door het feit dat we daar eigenlijk niet na hebben gekeken. Onze excuses hiervoor.

Hetgeen wat Hezik citeert slaat op de veranderingen aan het officiële FAI programma. In dat programma zit bijvoorbeeld een Tolvlucht, een figuur wat de Nederlandse hallen niet toelaat.

Daar we graag willen dat iedereen zich zoveel mogelijk kan vinden in het programma zullen we de verandering nog eens nader bekijken.

*Kleine update*
Na verwachting is morgen bekend waar en wanneer we de tweede wedstrijd kunnen gaan houden. Als dit bekend is zullen de inschrijvingen geopend worden en kan iedereen zich aanmelden.

MVG,

Jeroen van Gog
 
Een steeds meer uitdagend programma is en daardoor doorontwikkeling van de modellen is juist iets positiefs als je het mij vraagt.
Dit jaar minstens minstens 5 modellen te koop die er vorig jaar nog niet waren, die ook allemaal het kunnen vliegen volgens mij. Als ze volgend jaar 3 snaps in het programma plaatsen zien de toestellen er weer heel anders uit. En de spin zorgt voor dunne tipjes bij de franse modellen dit jaar.
Ik vind dat alleen maar positieve ontwikkelingen.

De nexus valt af, hoewel je die met enkele modificaties ook wel door het figuur heen moet kunnen krijgen. En dat is nou net het toestel waar de 2 A-instappers mee vliegen. Tja, zouden ze serieus niet overstappen als ze daarom van toestel moesten overstappen?
Dure servo's? met een Clik en hxt500 servo wil het prima... Hoewel ik hem zelf met de langzamere D47 servo doe op het moment.

@Nando: in een 3m hoge hal wil ik je het wel eens zien proberen :P
Een kwart rol, prima hoor.
 
Strak, he, nando, dus F3P waardig.. niet 'airomusical-3d-stijl-de-hoek-omtrekkend' ;)

Dat gaat je dus nooit lukken, daar hoeven we geeneens discussie over te hebben. Als de vaste nummer 1 van de A klasse er in een 7m hoge hal al moeite mee heeft, is het vrij zinloos te beweren dat je dat in een 3m hoge hal wel even zal gaan lukken :P

Verder zie ik het probleem eigenlijk niet zo, ik denk dat de SC hier een goed besluit neemt wat meer mensen in staat stelt mee te vliegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder zie ik het probleem eigenlijk niet zo, ik denk dat de SC hier een goed besluit neemt wat meer mensen in staat stelt mee te vliegen.

De halve rol was zeker geen figuur wat mij zou afschrikken voor de A, mijn verouderde Clik doet hem goed, dus met een verder ontwikkeld model moet het helemaal gaan lukken.
Die 4-punt roll naar boven heb ik er liever wel uit, maar daar is het toch het A programma voor! Een figuur als een spin is niet reel in nederlandse hallen, maar een halve rol omlaag is toch wel te doen?
Ik heb er trouwens ook geen problemen mee dat het nou een immelman is, ik vond die halve rol omlaag alleen wel een leuk figuur.
 
Update!

Beste F3Pers,

Ondertussen komt de eerste wedstrijd alweer steeds dichterbij. Alle deelnemers van voorgaande jaren zullen daarom in de loop van deze week een informatie mail ontvangen met daarin de laatste stand van zaken.

Enkele punten kan ik bij deze alvast mededelen.

Wijziging data Zevenbergen
Omdat op 21 februari er een grote internationale wedstrijd wordt gehouden in Parijs willen we al onze Nederlandse talenten de gelegenheid geven om hieraan deel te nemen. De Finale wedstrijd in Zevenbergen is daarom een week opgeschoven naar 28 februari.

A-programma
De Immelman uit het A-programma is veranderd in een half vierkant gevolgd door een halve rol. We hebben deze keuze gemaakt om toch zoveel mogelijk aan te sluiten bij de omringende landen. De aresti en beschrijving zullen op korte termijn aangepast worden op de site.

Inschrijfgeld
Het inschrijftarief wordt aangepast zodat we een buffer op kunnen gaan bouwen voor de toekomst. De vastgestelde tarieven zijn straks te vinden in de mail.

Inschrijvingen geopend
Ondanks dat de wedstrijd datum en lokatie van december nog niet bekend zijn, zijn de inschrijvingen bij deze geopend. (hopelijk kunnen we de december datum deze week nog bevestigen.) Inschrijven kan via de gebruikelijke weg zoals deze te vinden is op f3p.nl

MVG,

Jeroen
 
Ik zal er niet bij zijn, ik focus mij op het invliegen voor F3A-A.
 
Back
Top