Is RTR echt klaar voor gebruik ?

Ik hoop dat deze vraag voor een nieuweling hier op zijn plaats is.
Ik heb zojuist mijn eerste wagen gekocht(Traxxas slash) en nu is deze RTR.
Kan ik er nu zo mee rijden of moet ik eerst alles nalopen, zoals;
Motor:inlopen
Wielen afstellen?
Alle boutjes nalopen ?
Spur ?
enz enz
(Ik heb de zoek functie en de faq geraadpleegt echter niets gevonden)
Oftewel, wat te doen voor de eerste rit.
 
Je moet die term inderdaad niet al te letterlijk nemen! :) Indien je een brandstof-versie van de Slash hebt is het meer dan noodzakelijk de motor in te lopen volgens de voorgeschreven procedure.
Heb je echter een elektrische auto, is inlopen in beginsel niet nodig. (Hoewel die soms wordt gedaan, maar het is niet levensnoodzakelijk.)

Ook zeker alle schroeven, moeren en boutjes nalopen, want die zijn meestal vastgedraaid door 14-jarige Chineesjes die niet foutloos kunnen werken (ook al wordt dat veelal verwacht...).

Ook de tandwielen (motortandwiel + spur) kijk je best eens na. Bij de meeste merken zijn deze nog niet optimaal afgesteld. Het enige merk waarbij ik altijd perfect afgestelde tandwielen had, was Hpi.

Verder is hij dan wel klaar om te rijden, mits je eerst alle accu's oplaadt. ;)
 
Dan is dat inderdaad het veiligst. Ik weet uit ervaring dat er altijd wel ergens een schroefje niet helemaal vast zit o.i.d.
Waar ik nu ook net aan denk; sommige banden zijn standaard ook nog niet verlijmd op de velg, dus dat controleer je best ook even, anders ben je binnen de kortste keren je banden kwijt. :mrgreen:.
 
Gearcover loshalen (je controleert toch je spur en pinion) en het gaatje onderin (tegen je aandrijfas) dichtplakken. Scheelt tijdens het rijden een hoop zooi tussen de tandwielen.;)

Verdere vragen kan je trouwens ook stellen op het Slash topic
traxxas-slash-topic

Edit: Besef me net dat de topicstarter zich al bij de Slashers heeft gevoegd. Tijd voor een slotje?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb jij het over het gaatje onderaan de gearcover? Dat gaatje zit er (tenminste bij de meeste auto's is dat zo) namelijk met een reden. Het zorgt ervoor dat steentjes ook weer een weg naar buiten kunnen vinden en niet doelloos blijven rondbotsen tussen de tandwielen. Ik heb persoonlijk veel betere ervaringen met een gearcover die onderaan open is dan met eentje die volledig gesloten is.

Nu moet ik wel zeggen dat ik geen ervaring heb met de Slash, dus wie weet zit het daar anders bij, maar ik dacht ik zeg het eventjes. :)
 
Je kan het ook simpeler bekijken. Als een steentje er niet in kan....Hoeftie er ook niet uit;)
 
Inderdaad, een steentje kan er ook langs makkelijkere wegen in geraken. Denk dan aan schroefgaatjes o.i.d.
Het is natuurlijk een optie om alles "hermetisch" af te sluiten, maar ik weet uit ervaring dat dat bij veel auto's niet altijd mogelijk is.
 
Inderdaad, een steentje kan er ook langs makkelijkere wegen in geraken. Denk dan aan schroefgaatjes o.i.d.
Het is natuurlijk een optie om alles "hermetisch" af te sluiten, maar ik weet uit ervaring dat dat bij veel auto's niet altijd mogelijk is.

De gearcover sluit het gedeelte van de spur/pinion af. Zand komt overal. Steentjes hebben echter geen kans. Zeker niet na het afplakken waar ik eerder over sprak. (er bestaat trouwens ook een RPM Gearcover zonder het gat bij de aandrijfas) Mijn ervaring is dat het boeltje redelijk schoonblijft. Kleine toevoeging kan zijn dat ook de rest van de tandwielen (in de gearbox) er netjes uitzien na een jaartje Slashen:mrgreen:

Vind trouwens dat deze discussie verder gevoerd kan worden in het Slash Topic.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zoals gezegd geen ervaring met de Slash, dus als deze auto zich goed leent voor deze mod; waarom niet? :)
Maar nu zijn we te ver aan het afwijken ja. ;)
 
Bij RTR is het aanbevolen alles even te checken, ik ben geen elektroexpert maar een brandstof motor die zijn grote broer( de slayer) heeft moet wel ingelopen worden, hoe dat met elektrische motoren zit weet ik niet
 
Bij RTR is het aanbevolen alles even te checken, ik ben geen elektroexpert maar een brandstof motor die zijn grote broer( de slayer) heeft moet wel ingelopen worden, hoe dat met elektrische motoren zit weet ik niet
Een elektromotor die niet voor wedstrijddoeleinden gebruikt zal worden hoeft niet ingelopen te worden.
 
Bij RTR is het aanbevolen alles even te checken, ik ben geen elektroexpert maar een brandstof motor die zijn grote broer( de slayer) heeft moet wel ingelopen worden, hoe dat met elektrische motoren zit weet ik niet

Makkelijk; zo alles wat kopiëren wat er al gezegd werd... ;)

Indien je een brandstof-versie van de Slash hebt is het meer dan noodzakelijk de motor in te lopen volgens de voorgeschreven procedure.
Heb je echter een elektrische auto, is inlopen in beginsel niet nodig. (Hoewel die soms wordt gedaan, maar het is niet levensnoodzakelijk.)
 
Back
Top