Nieuwe electroheli voor erbij

Beste mensen,

Ik wilde al een tijdje lang een electro heli voor erbij. Mijn eisen waren redelijk simpel: (niet te duur 200 euro echt max, realistisch uiterlijk, RTR compleet en redelijk groot, betrouwbaar merk, en bij een modelbouwwinkel kopen ).

Mijn keuze heeft hierdoor betrekking op de volgende heli:

Graupner 4483 WP MICRO CHINOOK 2.4 GHZ RTF

34ovu49.jpg


Ik ga binnenkort even langs de modelbouwwinkel om mij goed voor te laten lichten.
Ik zal het hier wel laten weten wat het geworden is en ik zal desnoods ook een reviewtje schrijven over de heli.

Gegroet
sander
 
IK heb die site idd ook gezien, alleen koop ik hem liever voor 20 euro meer hier in de buurt omdat er mocht er wat zijn ik gewoon op de fiets langskan. Dat is voor mij de voornaamste reden om hier te kopen.
 
ziet er helemaal niet slecht uit
en met een coaxiaal helitje kan je weinig misdoen en zijn vaak vrij "sterk" door het lichte gewicht ;) enkel de wieltjes zijn nogal snel naar de filisteinen met een ruwe landing.

kan je ook geen ongelijk geven over het kopen bij een winkel ... doe ik ook een site geeft geen uitleg en sta je er alleen voor en in het buitenland ben je ook niet op 5min.
 
Ok mooi. Denken jullie dat dit formaat/ gewicht ook buiten (bij windstil zeer licht briesje ) een beetje te besturen is? Ik snap dat dat miss moeilijk te zeggen is. Ik weet ook niet of dit aan de motoren ligt oid geen idee wat er binnenin zit.
 
bij windstil ja, bij wind denk ik het niet, het gewicht is slechts 235 gram te vergelijken met de Esky heli's
+ 2 schroeven die vlug wind kunnen happen en zo de lucht ingaan.
 
Bekijk ook de walkera 38 eens.
Mooie alu koppen en waarschijnlijk een dot goedkoper dan dit.

WalkeraHeli_38-CHINOOK_8.jpg
 
Ja leuke heli. Ik ben stiekem toch een beetje ook verder gekeken en in de verleiding gekomen om misschien voor een tikkie duurder te gaan, maar die een stuk meer kan.

De copterX 450ME. Ook compleet alleen 100 euro duurder.....Het is tottaal wat anders dan die heli van Graupner alleen.

CopterX 450ME 2.4 GHz RTF

De vraag is: deze is waarschijnlijk moeilijker te besturen. Het is voor mij een uitdaging om dit te kunnen. Alleen ben ik ook weer bang dat ik er hierdoor misschien niet saan is.... Keuzes keuzes.. :). K ga morgen als me school het toelaat ff langs..
 
Laatst bewerkt:
Ja leuke heli. Ik ben stiekem toch een beetje ook verder gekeken en in de verleiding gekomen om misschien voor een tikkie duurder te gaan, maar die een stuk meer kan.

De copterX 450ME. Ook compleet alleen 100 euro duurder.....Het is tottaal wat anders dan die heli van Graupner alleen.

CopterX 450ME 2.4 GHz RTF

De vraag is: deze is waarschijnlijk moeilijker te besturen. Het is voor mij een uitdaging om dit te kunnen. Alleen ben ik ook weer bang dat ik er hierdoor misschien niet saan is.... Keuzes keuzes.. :). K ga morgen als me school het toelaat ff langs..

Tja het is nogal een verschil.... coaxiaal of collective pitch. Het zijn twee totaal verschillende systemen en geven de heli's twee totaal verschillende karakters. Wil je snel van de grond en een leuk spele-dingetje, ga dan liever voor de coax.
 
Graupner plakt stickertje en verkoopt (veel) duurder..
met een Esky zit je nooit slecht. Zie bijv rctechnics.eu

Het merk met de W..era.. die sven noemde,
Wil ik t wegens plotseling opkomende hartklachten maar niet verder over hebben..
 
Tja het is nogal een verschil.... coaxiaal of collective pitch. Het zijn twee totaal verschillende systemen en geven de heli's twee totaal verschillende karakters. Wil je snel van de grond en een leuk spele-dingetje, ga dan liever voor de coax.

Ja mondiaan wat je zegt daar dacht ik ook al over na. Het is alleen zo moeilijk om een keuze te bepalen omdat ik in beide wel wat zie.
Co-axiaal: wat goedkoper en makkelijk(er) te besturen. Dus de fun is meer en frustratie miss minder in het begin:

Collective pitch: veel meer acrobatische en behendigheid die ik kan leren en oefenen waar ik ook wel zeker wat inzie omdat ik het echt mooi vind hoe behendig je met heli's en andere RC kan zijn. Ik zou dat ook zeker willen kunnen. Ik kan ook bv bij modelbouwbloemendaal vlieglessen nemen in een grote hal waar ik het ook stapsgewijs kan leren....En natuurlijk eerst in de tuin laag bij de grond beginnen zodat er minder stuk kan gaan....en eindigen als Alan Szasbo ;)

Bedankt voor jullie input ik denk dat ik eerst wat ik al eerder zei rustig ga orienteren...
 
Het merk met de W..era.. die sven noemde,
Wil ik t wegens plotseling opkomende hartklachten maar niet verder over hebben..
En wat is daar mis mee? Heb je er zelf ervaring mee? Heb je ook de kwaliteitsverbetering ervaren die ze doorgemaakt hebben? Nee? Hou dan dit soort opmerkingen voor je...

Willem.
 
Daar sluit ik mij bij aan, de produkten voldoen gewoon qua prijs/kwaliteit... je moet ze echter niet vergelijken met het top-sigment (het spreekwoordelijke appels met peren vergelijken). Een maandagmorgen model bezitten is erg vervelend maar wil nog niet zeggen dat het een slecht merk is, tenzij er natuurlijk mega topics ontstaan met klachtenregens...

PS: heb er zelf ooit twee gehad, dus weet waar ik het over heb
 
Ik heb er nog steeds twee: een Lama2, waarvan ik na een jaar en vele vluchten de motortjes vervangen heb, en een CB100, die inmiddels ook al een 80 vluchten achter de rug heeft zonder problemen. :thumbsup::thumbsup:

Willem.
 
Wat ik me afvroeg trouwens waarom zijn alle 'goede'topsegment heli's minder realistisch in de weergave van een 1:1 exemplaar? Komt dat doordat de de luchtstromen (acrobatiek bestuurbaarheid) vermindert en het de vervanging van onderdelen bemoeilijkt (alhoewel me dit niet echt zo lijkt).. Ik zou het bv mooi vinden als een heli van 300 euro waarheidsgetrouw lijkt op bv anwb heli, politie of weet ik wat...
 
dat komt mijn beste omdat het aanbieden van "real life" scale heli's zwaar wordt uitgebuit.
Als je bv voor een 50 size brandstof heli een scale romp wenst je al vlug 200 tot 350 € moet neertellen.
ten tweede is het niet opportuun een goedkope heli te verkopen aan lage prijs met daarin de grootste kost die naar extrusie (plastiek gieten) naar een heli zou gaan
 
Oke dank je wel, wel duidelijk nu idd.

Ik ga eerst naar de shop om mij voor te laten lichten (mijn nu voorkeur hebbende model de CopterX450) misschien te kopen. En dan zorg ik dat ik vlieglessen neem of iig wat begeleiding krijg (wat de winkel ook aanbiedt) zodat ik na een tijd goed kan vliegen om zelf ervaring op te doen....
Je hoort nog van me. :)
 
Laatst bewerkt:
Heel goed kerel.
En heb je vragen.............stel ze op het Forum of pb iemand.
Want ik kan je vertellen dat je voor helivliegen wel een erg lange adem en bakken geduld mag hebben.
Zekers met FP en CP heli's.
Coaxialen zijn een ander verhaal, maar de rest............Pfoe.
Indien je geduld, doorzettingsvermogen en het budget hebt................dan heb je een hobby gevonden die je waarschijnlijk nooit meer los zult laten.
Lijkt wel drugs...........hahahahahahaha (en dan bedoel ik geen wiet, maar het sterkere spul)
Vr Gr Erwin
 
Back
Top