Vliegen met Belt CP tijdens het sneeuwen(licht)

om te beginnen, als ik een domme post maak dan bij voorbaat zeg ik: sorry, het leek me gewoon lollig om te doen.

annyhoe, ik heb een belt cp en en gezien het heerlijke winterse weer van de laatste dagen. wil ik ff fijn laag over de grasvelden vliegen met mn Electro heli de Belt CP Carbon.

is dit slim?

mvg,

ik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren met een klein laagje sneeuw gevlogen, gaat perfect met landen, lekker glijden op die ski,s.
Vandaag ligt er zo een dik pak sneeuw hier, dat ik van plan ben ( als het iets minder hard waait ) isolatiemateriaal voor verwarmingsbuizen aan mn skis vast te maken, zodat ie niet door de sneeuw zakt!
 
ja wat moet er mis mee zijn dan?
alleen zorgen datje geen sneeuw op je electronica krijg,
logisch toch?
 
Beetje plakband op sommigge punten heb ik gezet : op knopjes van gyro, boven motor, over bind aansluiting van ontvanger!
 
nou, ik hoopte eigenlijk wat over jullie ervaringen te weten komen, tips misschien zodat ie niet meteen kort sluit. dikke isolatie materiaal is al een begin.

kon zijn dat de elektronica in een elektro heli zo gevoelig was dat je het niet eens hoefde te proberen.
 
Alles is volgens mij spatwaterdicht. Ik heb gevlogen met lichte regen, helaas nog niet met sneeuw. Gewoon doen zou ik zeggen dus!
 
Mooi sneeuwtafereel!
Ziet er goed uit die ski's :D

Tip:
Als je in je post het volgende zet:
(youtube)yz_SPU3N4yY(/youtube)
en dan van de haakjes openen en sluiten Spekhaakjes [...] maakt,
(heb ik even gedaan om de code uit te leggen anders laat hij het filmpje zien :) )
dan komt je filmpje in een venster in je post te staan.

Grt,
Eric
 
Hallo allemaal,

Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw hier, afgelopen zomer heb ik samen met een collega in een opwllig een Belt CP V2 gekocht en zijn hiermee aan het rotzooien geweest, we hadden beide nog geen enkele heli eerder gehad en het lijkt toch een stuk moeilijker dan gedacht ;)....

Nu heb ik gisterenavond proberen te hoveren boven de sneeuw bij mij in de straat maar na een tweetal minuten leek het alsof er geen power meer in de heli zat, het was -1 buiten en vraag me af of dit aan de kou kan liggen?

Normaliter geeft de Belt voll kracht als je de gashendel naar boven zet maar in dit geval bouwde hij de kracht zeer linieair en heel rustig aan op.

Ookal deedt ik de gashendel ineens naar boven toch gaf hij erg rustig aan meer gas wat ook weer in een crash resulteerde.

Kan iemand mij vertellen of dit door de kou komt of dat dit een andere reden heeft?

Alvats bedankt!

Mvg. Guus
 
De lipo accu geeft duidelijk minder vermogen als hij koud is, probeer hem gewoon in je broekzak te houden totdat je hem gebruikt.
 
Ik heb gehoord dat de spanning er dan minder snel vanaf ga,
dus als je je lipo's een tijdje niet gebruikt is het beste om ze ergens op een koude plek weg te liggen, sommige zeggen zelfs in de koelkast
 
Ach, de tegenwoordige lipo's hebben haast tot geen zelfontlading dus de spanning zal niet zomaar terugvallen...
 
In de koelkast leggen is niet zo praktisch.
Heb je ze straks tussen je brood zitten :D
Maar als je ze langere tijd niet gebruikt zou ik ze wel tot 60-70% van de totale capaciteit ontladen bewaren, volgeladen bewaren worden ze niet beter van.
gewoon even een poosje ermee hoveren en dan ergens opbergen.
 
Back
Top