De grote doos - Skymaster Viperjet

Hans besef je wel dat je met al die 8911,s ongeveer 3-4 ampere continu trekt?
ZONDER belasting..
 
Ach, ik heb dikke kabels en dikke accu's, 't zal wel goed komen ;)

Ik ken een aantal (momenteel iets minder ;) ) lightnings waar 't ook goed gaat. Zal de stroomtang dr es op zetten, als ik me echt zorgen ga maken kan dr altijd nog wat lichters in.. Mja, voor dit geld kon ik ze echt niet laten liggen..

Maar wel een goeie om 't eens te meten. (misschien dat ik dan eindelijk mn vlieg-accu's eens wat leger krijg dan die paar honder mAh die er er normaal uitvlieg...)

Grtz,
Hans

(PS - had je mn mailtje nog gekregen?)
 
Hans besef je wel dat je met al die 8911,s ongeveer 3-4 ampere continu trekt?
ZONDER belasting..


in mijn flash en kingcat zitten ze ook , na 3 vluchten gemiddeld 200 tot 300 maH per accu er uit.
ik gebruik 2 x 2500 maH lipo's in elk toestel.
het voordeel is wel dat ze bijna niks gebruiken omdat ze zo sterk zijn en geen weerstand voelen in de lucht.
 
Nog even geen tijd gehad / genomen om eens een load-curve van een ds8911 te maken (ben wel benieuwd eigenlijk), maar wel nog wat kunnen bouwen.

Voorlopig even uitgespeeld met de vleugel, en de aansluitingen in de romp. Er is een nieuwe vleugel onderweg, dus even wachten tot die binnen is.

Mn aandacht maar eens gevestigd op de neus en radio-componenten.

Eerst de neuswiel-servo aan de poot gemonteerd. Alle slangen maar vervangen door echte Festo slang (had 't ding er nu toch uit) en weer netjes terug geschroefd.

13-leidingen.JPG



Begin gemaakt met de radioplaat, de belangrijkste componente zitten dr op:
- Emcotec DPSI RV
- Emcotec Twin Mini
- 2x 6014
- Sequencer
13-radioplaat.JPG

Deze plaat past precies waar de orginele ook zat.

Voor de kleppen een losse plaat gemaat, die dr weer precies achter past. Zitten beiden een paar cm boven de rompbodem, dus daar onder kunnen mooi de leidingen en kabels weggewerkt worden.
4 kleppen, 1x rem, 1x retracts, 1x neusdeur, 1x hoofd-deuren.
13-valaveplaat.JPG


Zo past 't in de romp(neus) :
13-installed.JPG

Hier zie je ook de twee bandjes carbon die ik later in de neus heb gelamineerd. Bij Ron hadden de chineesjes dat al gedaan. Eerlijk gezegd voelt 't niet super veel steviger aan, maar alle beetjes helpen ;)

Zoals je ziet past 't precies als de voorste cockpit geinstalleerd is:
13-clearance.JPG


De cockpit ook al een beetje aangepast zodat 'ie in elk geval past. Mn plan is om deze niet regelmatig te hoeven verwijderen, dus alle tank- en laad-aansluitingen moeten onder de achterste cockpit komen.

Hier zie je ook 't extra gaatje wat ik midden boven geboord heb, daar komt een extra pen in. Met alleen de twee pennen/gaten onderin zat er nogal wat zijwaartse speling op de aansluiting cockpit/romp.

13-cockpit.JPG


Moet nu eens na gaan denken over de tanks. Als ik ze boven op elkaar plaats (zoals Ali gedaan had) past mn achterste cockpit niet, dus misschien de tweede tank toch boven de lucht-inlaten.

Maargoed, in elk geval weer iets opgeschoten. We gaan vrolijk door, 't is toch niet echt vliegweer. (Gisteren bij -7 gevlogen, niet echt lollig...)

Hans
 
.

Voor de kleppen een losse plaat gemaat, die dr weer precies achter past. Zitten beiden een paar cm boven de rompbodem, dus daar onder kunnen mooi de leidingen en kabels weggewerkt worden.
4 kleppen, 1x rem, 1x retracts, 1x neusdeur, 1x hoofd-deuren.
13-valaveplaat.JPG

Dag Hans,

Vraagje: Waarom gebruik jij zoveel dubbele ventielen van Jettronics?
Je hebt toch maar 2 dubbele ventielen (deuren / gear) en 1 enkele
ventiel (remmen) nodig.

Groetjes Ron
 
Dag Hans,

Vraagje: Waarom gebruik jij zoveel dubbele ventielen van Jettronics?
Je hebt toch maar 2 dubbele ventielen (deuren / gear) en 1 enkele
ventiel (remmen) nodig.

Groetjes Ron


Post 65: 4 kleppen, 1x rem, 1x retracts, 1x neusdeur, 1x hoofd-deuren
 
Hoi Ron,

ik wil de hoofd-deuren laten sluiten als de poten uit zijn, dus 1 klep extra voor de hoofd-deuren. Geen idee of 't schaal is (en of 't werkt - lees dat de deuren sowieso openwaaien), maar 't lijkt me wel grappig :)

Hans
 
Zo, vanavond toch nog 'n beetje gedaan ;)

Het achterste 'gat' in de romp een stukje groter gemaakt dat de achterste cockpit-tub zo ver mogelijk naar voren kan:
14-01rombew.JPG


De achterste tub heb ik een stuk uitgehaald, zodat 'ie nog net wat verder naar voren schuift. Ik ga op strategische plekken deze bak nog wel wat verstevigen, maar nadat ik alle naden nagelijmd heb valt ook de stevigheid hiervan me best mee:
14-02cockpitback.JPG

Van deze bak heb ik aan de achterkant een paar cm van de 'flap' af moeten halen, dr is nu zon 3cm over denk ik.

Zo past het geheel nu in de romp:
14-03installed.JPG


Positie lijkt me wel ok zo:
14-04canopy.JPG

Alleen nog op zoek naar de piloten ;)

Achter de achterste bak is een stukje ruimte over, waar ik de vulaansluitingen voor lucht in maak. Hiervoor een stukje nep-carbon warm gemaakt en de juiste vorm gegeven. Daarna verstevigd met waaibomen-gamma-triplex:
14-05airplate.JPG


Past best aardig:
14-06airplateinstalled.JPG


In 't verticale deel komt de monitor voor de emcotec twin, en aansluitingen voor lucht. In het platte deel wil ik de aan/uit switch maken, en misschien laad-aansluitingen. Tank-aansluitingen zullen waarschijnlijk onder te achterste tub komen, vlak bij de hoppertank. (maar daar ben ik nog niet helemaal uit, mooiste is als ik kan tanken zonder tub te hoeven verwijderen). Moet ook nog een plekje verzinnen voor de aansluiting van de ECU.

In elk geval emcotec en manometers/vulnippels geplaatst:

14-07airplatecomplete.JPG


Zo, wel weer genoeg gedaan voor vandaag, morgen weer vroeg werken :(

Nog genoeg te doen voor de volgende keer..

Hans
 
mooi mooi zeker die oplossing van het achterste bakkie, past nu de tank wel zoals ie ook bij Ali zit? of ga je hem toch naar boven brengen?

mzl
 
Hoi Ron,

ik wil de hoofd-deuren laten sluiten als de poten uit zijn, dus 1 klep extra voor de hoofd-deuren. Geen idee of 't schaal is (en of 't werkt - lees dat de deuren sowieso openwaaien), maar 't lijkt me wel grappig :)

Hans

Dag Hans,

ok, als je de deuren achter appart wilt openen en sluiten, dan snap ik inderdaad waarom je een extra ventiel erin zet.
Het is inderdaad niet schaal, misschien doe ik het ook wel, want ik wil niet net zoals bij de albatros alles op schaal bouwen, maar gewoon functioneel. (sportjet)
Zo maak je ook minder kans dat bij een harde landing de wieldeuren de grond raken en afbreken.
Wat betreft het openwaaien van die deuren, inderdaad een bekend probleem, maar gewoon de twee cylinders vervangen door wat grotere, probleem opgelost.

Gr. Ron
 
Post 65: 4 kleppen, 1x rem, 1x retracts, 1x neusdeur, 1x hoofd-deuren

@ MPXfan

ik kan ook wel lezen:yes:
zoals gezegd is het normaal niet nodig zoveel ventielen en vooral niet bij de Viperjet, maar als men de voor en achterdeuren apart wil openen wel.
 
Tja, je wilt niet weten hoeveel ik al in die pagina heb moeten wieden, maar het is erger dan onkruid. Voor ieder gecorrigeerde regel komen er 3 met onzin voor terug. Ben daar dus wel even klaar mee. Staat nog steeds vol met halve waarheden en complete onzin verhalen. Dus wiki als bron van correcte informatie over modelvliegen is geen serieuze optie.

Als je echt wilt weten hoe snel een modelvliegtuig heeft gevlogen, dan is er maar een plek voor de laatste stand van zaken, n.l hier
Zoals je ziet, geen 600kmh. Degene die dat beweert, moet zijn record dan maar eens aanmelden, tot die tijd blijft het een claim, niets meer.
 
@Bruno: bij de FAI staan geen records van jets, alleen piston en electrisch.


@Hans: mooi toestel!
 
Back
Top