Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
heropbouw sebart sukhoi 30 en extreme flight extra 58"
ondertussen is de sebart klaar, zover ik kan.
nog wat blauw en zilver cover nodig voor de afwerking, dan rc bestellen en motorkap. ook de cockpit voorkant moet nog een wit laagje krijgen, voor de rest torsievrij en recht. motorspant moet er dan ook nog in maar dat doe ik pas als ik een motorkap en motor heb...
en in de folie
even met vleugels
die moeten ook nagezien zijn, elk een serieuze deuk in de aanvalsboord:
even verder getekend, vanmiddag eens zagen, en hopen dat alles in elkaar valt. enkel het bovendeel heb ik nog niet uitgetekend, kotjes begin ik dubbel te zien. als alles past wordt het accuvak wel wat lichter gemaakt
oke tussen de kerstviering en de oudercontacten toch maar vlug wat zitten zagen
en uit nieuwsgierigheid heb ik alles wat de romp betreft(zonder buis,motorkap en cockpitkap) eens de oude delen gewogen. ik denk dat ik niet ver van dit gewicht zal zitten, omdat de vorige persoon een deel had beplankt en nog een epoxi laag met glasmat op de bodem gelegd had
met 3 servo's, dus deze achteraf ook gewoon mee rekenen.
eindbeeldje tot nu toe... lijkt wel een geraamte na een opgraving. het zit allemaal koud in elkaar zonder lijm:
ik denk om geen extra gaten te maken, die balsatriplex is zowiso al licht en die paar gram...
het ziet er redelijk massief uit maar door de bamsaply is dit lichter dan voorheen nog. wellicht moest ik beslissen om onderaan nog wat te beplanken, en daar de delen nog opnieuw maak kom ik op hetzelfde gewicht uit.
motorkap moet nog een opsmuk krijgen.
cockpit wordt samen besteld met de motorkap van de sukhoi denk ik...
Chris ge zijt een genie!
Ook hartelijk dank aan lespinoy
Iedereen die mijn extra de grond heeft zien in gaan (zonder vleugels khad de vleugelbouten vergeten ) zal denken dat het een nieuwen is!
Twas ne knal om nooit meer te vergeten ma zo ne "per total" romp herstellen is ook een knaller!
haha, bedankt
bedankt lespinoy voor de tekening van de motorbox! maar ik zal ze wat moeten aanpassen, omdat ik de vaste box in de romp wat langer heb . dus iets aanpassen aan de juiste motor van eerste keer. en ja jan ge moe niet inzitten over die motorhoek en dat de romp recht is! die is recht en moest die nog krom zijn als een banaan da zou toch nie opvallen want gij vliegt toch geen seconde rechtdoor
bestel jij nieuwe cockpitkap en dan ne motorkap voo de sukhoi??? de motorkap van de extra krijgt een poljester behandeling van zodra het niet meer vriest en ietske warmer is
momenteel terug klaar om te coveren.
maar om hem helemaal af te hebben ben ik op zoek naar een 50cm of een metertje zilverkleurige oracover voor beide toestellen de streepjes op de zijkanten. heeft iemand zoiets liggen dat ik over kan kopen?? hier in de buurt niet direct geen modelshops meer.
De reparatie ziet er in elk geval erg netjes uit, zo zie je maar weer dat repareren loont!
Met betrekking tot die motorbox, ik heb er gemengde gevoelens bij. We hebben het er eerder over gehad en ik geloof dat Eclipse een maandagochtendmodel heeft gehad, maar de meeste mensen doen het toch echt zelf fout (ook bij EF kistjes) door de gaten verkeerd te boren, er een te zware motor op te zetten, of door niet met 'gemodereerd gas' te vliegen. Kijk maar in de handleiding, het staat er zeker weten in, zowel bij sebart als bij Extreme Flight; die kistjes zijn niet gemaakt om volgas te vliegen. Als je level vliegt, heb je op z'n hoogst halfgas nodig. Volgas komt alleen als je verticaal omhoog gaat oid.
Het is wat dat betreft altijd lastig in deze hobby. Laatst iemand klagen dat z'n vleugel afbrak.. blijkt ie volgas in een daallijn snaprolls te maken.. tsja..
dat is waar, maar als je aan de clubleden vraagt zullen die ook antwoorden ik vloog halfgas level na een rol, motor en prop waren de voorgeschreven props. nu vind ik een 14/15inch wel eengrote prop voor zulk modelleke.
soit ze gaan beide een nieuwe kans krijgen
@Hezik, in de handleiding staat dat gewoon om zichzelf in te dekken volgens mij...
De nieuwste generatie van EF kan je echt niet kapot krijgen. Hun vliegtuigen zijn nu volledig versterkt met carbon (ook de motorbox). Ik kan je vertellen dat je bv de EF exp niet kapot kan krijgen en ja ik heb ALLES geprobeerd (en niet 1 keer ). Ik weet niet of ze deze bouwtechnieken ook bij sebart zullen overnemen... Time will tell.
Vandaag heb ik de GB-Yak 55 gevlogen. En ja ook volle gas en ja ook recht naar beneden... Gaf geen krimp.
@JVDO: naar 300m hoog vliegen, verticaal aanduiken, vol gas, en dan zeg op 20m voluit up of down drukken.. denk dat het dan toch over zal zijn
Of bv. net te kleine uitslagen nemen voor een echt overtrokken snaproll, en dan dat volgas in een 45 graden daallijn toch proberen.
Hoe dan ook, wat ik al zei; ik geloof zonder meer dat het toestel van Eclipse niet goed was, dat gebeurd elke fabrikant wel eens. Het ging mij er even om dat mensen op basis van dit draadje de indruk zouden kunnen krijgen dat de Sebart of EF kistjes niet goed gebouwd zijn en bij bosjes uit elkaar vallen, maar dat is imo niet het geval.
@Hezik, jij hebt duidelijk mijn crash video van de exp nog niet gezien...
het was niet het toestel hoor maar de servo's die er de brui aan gaven tijdens mijn airframe testjes Ik heb meerdere Blenders gedaan vanop een 200m met volle gas...