heropbouw sebart sukhoi 30 en extreme flight extra 58"

Het is wat dat betreft altijd lastig in deze hobby. Laatst iemand klagen dat z'n vleugel afbrak.. blijkt ie volgas in een daallijn snaprolls te maken.. tsja..

dan moeten ze het geen extreme flight noemen maar "net niet" extreme flight imoh ;)

Dat was geen EF kist en een overtrokken voorbeeld, punt was dat het gebeurd.

En het kan bij elke fabrikant een keer misgaan, dat wil niet zeggen dat het structureel moet zijn of zelfs fundamenteel.

soit.

de ef is klaar voor bespanning, de cockpitkap is ook binnen,past perfect op de romp, alleen vooraan de bevestiging wat veranderen, de motorkap wordt geplamuurd als het weer wat beter meevalt(te koud in de garage nu, en in de living dan wordt er eentje kwaad) enige wat me dan hieraan nog rest is motorbox maken, maar die is uitgetekend en is op een uurtje gezaagt en gelijmd.

maar hier komt deze motor op
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp 46 SK Series 50-55 580Kv / 1580w $39.99

maar heeft iemand de maten van de gaten van dat kruis(buitenste gaten.?

de sebart nieuwe setup is ook binnen en klaar voor montage, maar ook hier nog motorbox maken, maar dit doe ik pas als de nieuwe motorkap voorhande is. en deze is momenteel in bestelling.
ondertussen nog een zagi gebouwd en ben ik een super sportster(ook van clublid) aan het herstellen.

later dit weekend mss wat foto's

oke motorbox voor de ef is gemaakt.

wie o wie bezit de sebart sukhoi 30 en wil eventjes de lengte van de motorbox opmeten voor mij??
groeten Chris

oke, ondertussen nog een super sportster van schoonpa binnen gekregen voor herstelling(nieuwe romp nodig dus als iemand tekeningen heeft hiervan)
soit:

TO DO LIST
SEBART
motorbox maken
motor en regelaar bevestigen
grijze strepen op de zijkant folien +wachten op de motorkap
wielen monteren.

EXTREME FLIGHT(FREADY)
motorbox maken
motor +regelaar monteren
motorkap herstellen(met warmer weer voor de plamuur)
staartwiel monteren.

enkele pics:

P1000246.JPG

nieuwe cockpitkap past als gegoten!
P1000247.JPG

motorkap daarintegen niet: motorspant was wat te groot dus stukje moeten wegsnijden, na gecovert te zijn niet meer zichtbaar.

P1000253.JPG

en in de cover (hc spul werk prima)
meTTTT de gekregen wielkapjes van beerke! dit zat er vroeger nooit op...

P1000254.JPG

P1000255.JPG

hier een poging tot, maar de vleugels sluiten perfect aan! joepie

P1000256.JPG

andere kant ....... net hetzelfde

P1000257.JPG

samen op de foootoo...

P1000258.JPG

nog iemand met de lengtemaat van de sebart motorbox???

Ongelofelijk!!!

Nie normaal!
Chris ge zijt ne miracle worker!
En simendewulf zeer hartelijk bedankt voor de kapjes :)

Toevallig iemand nog wielkapjes van een gecrashte extra (jens? lespinoy? :p)

Laatst bewerkt:
Ongelofelijk!!!

Nie normaal!
Chris ge zijt ne miracle worker!
En simendewulf zeer hartelijk bedankt voor de kapjes :)

Toevallig iemand nog wielkapjes van een gecrashte extra (jens? lespinoy? :p)

Ik heb er denk ik wel nog rode van deze maat liggen... efkes herspuiten...
Doet er mij op msn is aan denken, zal dan eens kijken, ben nu niet thuis

die kapkes voor da landingsgestel heb ik denk ik ook nog liggen

Ok de extra heeft ondertussen al een 5 tal vluchten terug achter de rug.

Er zijn wel een paar dingen.
In theorie(weegschaal) zou hij lichter moeten zijn maar hij voelt wel zwaarder.

Hij voelde nogal neuszwaar dus moet de neus toch wel zwaarder geworden zijn.
Dan heb ik een beetje lood aan de staart geplakt.

Dan heb ik nog dat hij soms onverwachte dingen doet bij tight inside loops wat hij vroeger niet deed. (niet recht naar beneden duiken maar eerst wat "tollen", "wegvallen")
Bij harriers heb ik meer wing rock dan vroeger ik dacht dan het gewicht en zwaartepunt en motorhoek maarja...

KE'n gaat niet zoals vroeger, high alpha KE'n zit er niet zo direct meer in wat hij vroeger deed als een mes door boter.
Bij gewoon knife edge moet ik meer power en meer rudder geven.

Het vliegklare gewicht is wonder bij wonder juist gewogen 2550gram dus zeker niet te zwaar naar mijn gedacht.

vroeger was het een 5s 4000mah lipo nu een 5s 3600 scheelt ook al wat gewicht maar dat is het enigste die anders is.

Dus dit zijn een paar probleempjes.
Iemand ideetjes?
Ik denk dat de motorhoek niet 100% juist is en het zwaartepunt teveel naar voor ligt.
Ter informatie de motorkap staat er nog niet op.
Als hij nu zwaarder is of niet hij vliegt niet hetzelfde(structureel gezien ziet hij er hetzelfde uit buiten dat de motorkap er nog niet op staat).
Het kan wel zijn dat de motor een beetje vooruit gekomen is (chris?)

Laatst bewerkt:
Let op dat de motorkap vanaf deze maat toch een merkbaar verschil kan geven... waarschijnlijk zijn het enkele kleine dingen die bij elkaar komen...

Zwaartepunt meer naar voor, motorkap er niet op, iets lichter...

Als je cg echt heel ver naar voor ligt kan het bv wel dat je hem niet in die high alpha ke krijgt

ieps, hm motorkap zit denk ik op de zelfde plaats,zal ik even bekijken op de foto's dan.
ik zou gewoon wachten tot die kap erop staat voor wat aan de instelhoek te veranderen.

de sukhoi staat ook terug klaar en zaterdag de hermaiden

eindelijk!!! tussen de buien door gevlogen.
kistje vliegt nu goed!

P1000533.JPG

P1000535.JPG

naast de extra 58eigenaar die vandaag WEEER wat schade opgelopen heeft:(:(werkwerkwerk:p

P1000537.JPG

P1000538.JPG

ge wilt et niet weten... hij wou telemetrie uittesten, monteert da spel ziet een antenne maar vergeet zijn 2,4 antenne op de zender....

vleugel heeft deuk, is al bijna hersteld,
romp: vooraan deukske, en na mijn vorige herstelwerken een breuk, is te herstellen hoor,....:p

Back