Wat is het realistische om te kopen?

  • Topicstarter Topicstarter Sgt.Barry
  • Startdatum Startdatum
S

Sgt.Barry

Guest
Hallo mijn naam is Barry en heb deze zomer voor mijn zoon een remote heli gekocht ( op de zwarte markt een echt knaken ding want ging na drie vluchten kapot ,niet mijn fout hij blijft maar gas geven en gaat niet uit pas als je de batt. los koppelt).
Maar goed nou ben ik dus best wel verslaafd geraakt hieraan en wil het dan wel wat professioneler aanpakken.
Ik had een Esky Belt CP-V2 2,4 op het oog maar lees af en toe dat mensen het niet echt een goeie (beginners) heli vinden , nou wil ik niet als ik dus een heli heb gekocht na een jaar zeggen dat ik weer wat nieuws wil.
Dus ben ook wat gaan neuzen naar een T-rex 400 of 250 maar ik wil niet meer dan 300 euro besteden. Ik heb ook kinderen en een vrouw die zo af en toe ook nog wel eens wat willen eten.;)
Dus ben ik nu op zoek naar adviezen en tips en eventueel iemand die een goede complete heli verkoopt ik heb ook nog bij deze gekeken (CopterX SE 450 v2) is dat wat??
Hel graag adviezen voor iemand die een nieuwe hobby heeft gevonden.

Groeten Barry.:-D
 
Op een club kunnen ze je..u (want sgt ;) )(kleine letter trouwens want nl afkorting :p) helpen met leren vliegen. Dát scheelt het meeste geld :D
Een goede sim is ook erg goed voor de gezinspot want daarmee eerst leren vliegen scheelt een bult frustraties, geld en tijd.
Om de eerste beginselen door te krijgen is een coaxiale heli prima zoals de e-sky lama v4 (compleet vliegklaar voor 90euro) Maar om écht heli te gaan vliegen kun u beter eens gaan kijken op een club wat er zoal te koop is en hoe dat dat nu echt vliegt. Neus ook eens op de grote youtube.
Jakko
 
De coaxiale heli's zijn inderdaad erg leuk en vliegen relatief erg makkelijk, maar vindt het zelf op de scheidslijn van speelgoed zitten. Punt bij deze is ook dat ze eigenlijk alleen binnen goed vliegen en dan ook vrij snel gaan vervelen. Een helicopterset als deze is ook een goede in de 450 klasse, net zoals de CopterX en aanverwante clonen van de Aling T-rex 450. Realiseer je wel dat je niet "even" met dit soort heli's leert vliegen, dit vraagt veel geduld en training. Hulp van een club en/of een helivlieger bij je in de buurt is altijd aan te raden en ook leuk.
 
hallo
die heli van kds is het zelfde type als belt cp 3D .
als je echt goed wilt leren vliegen met dit type heli is het raadzaam om naar een club op zoek te gaan.
je kunt het natuurlijk ook zelf gaan leren.
het gaat niet alleen om het vliegen maar je moat ook weten hoe je een heli moet afstellen of (uittrimmen,balanseren)bladetraking ,pits,enz.
als je gewoon wilt starte met heli vliegen ging ik voor een coax kun je wennen aan de vlieg eigenschappen van een heli.
gr jer
 
Oke dus de type`s heli die ik beschrijf zijn voor een novice zo als ik veels te moeilijk :confused:
Of gaat het daar wel mee, zoals ik al zei wil ik niet dat ik over een jaar weer wil gaan kijken voor een nieuwere/betere.
ik wil me dan ook nog goed kunnen vermaken met de heli die ik dan aangeschaft heb.
Ik wil heel graag dat 3D vliegen onder de knie gaan krijgen.
En ik woon in Uithoorn (nabij Aalsmeer,Amstelveen en niet heel ver van A`dam) zijn er hier in de buurt verenigingen waar ik kan gaan kijken of kan ik contact maken met iemand hier in de buurt dat die me wat meer kan vertellen en of laten zien.
Wat is een Coax Heli? en welke type`s (met beschrijving) zijn er nog meer?
Ik wil wel een electro heli geen peut/nitro/benzine.

Groeten Barry

ik had dus deze:
DSC01371.jpg

DSC01370.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grof gezegt zijn er twee types te weten, coaxiaal zoals deze , deze hebben twee tegengesteld draaiende rotorbladen en zijn uitermate stabiel en door hun afmeting eigenlijk alleen binnen te gebruiken. Hierna komen de heli's met een enkele rotor in de varianten "vaste pitch", hoog laag dmv. toerental regeling, en "collective pitch", deze houdt een vast toerental en wordt hoog/laaf geregeld door de instelhoek van de bladen te varieëren. Voorbeeld hiervan is de Honey bee fixed pitch en de Honey bee cp3. Voor een club bij jou in de buurt kun je even hier gaan kijken. In Hoofddorp zit volgens mij ook een club, informeer wel even of zij ook actief zijn met heli's dit is niet bij elke club zo. Anders kun je misschien ook eerst een proefles nemen (is betaald) bij Flycam , kun je eerst proeven wat dit inhoud :)

Ps. het zijn twee totaal verschillende types waartussen je moet kiezen, het gat tussen deze twee is ook dermate groot dat na een coaxiaal je alsnog opnieuw zou moeten leren vliegen met de vaste pitch of CP types
 
Laatst bewerkt:
Okee Barry even mijn two cents ,uiteraard moet je zelf de keuzes maken ,lid worden van een club is het beste advies wat men je kan geven ,daar kunnen ze je echt helpen met instellen enz ,een coax kopen is wel het slechtste advies ,zeker als je naar een club gaat. Er zijn kort gezegd twee soorten heli's nl FP ( fixed pitch ) en CP (collectif pitch ) voor het verschil moet je even op het forum zoeken ,de meeste beginnen met een FP en wel daarom dat de onderdelen na een crash (en dat doe je) veel goedkoper zijn.
Beroemde FP heli's zijn o.a. van esky en van walkara ,laat je niet om de tuin leiden met allemaal verkoop beloftes ,koop een komplete set bijv. met een 2,4 Ghz zender (ivm storingen) de zenders van beide zijn brandhout ,maar dit is in mijn optiek de goedkoopste mogelijkheid ,als je doorgroeit naar een betere ,kan je altijd nog een betere zender kopen (zie voor meer het forum) en je verkoopt de FP heli compleet ,en vangt zo nog wat terug ,van je investering.
Veel plezier met je nieuwe hobby en kijk uit voordat je het weet ben je er aan verslaafd.
Groeten Cees Dorst
 
Oke thanks , zoals je de foto`s misschien gezien hebt was dit dus een coax die ik heb gehad.
Nog wat vragen natuurlijk : oefenen jullie ook met een simulator? en zo ja welke?
Dan hoe lang vliegt een heli op 1 batt.?
is het raadzaam om meerdere batt`s te hebben? en zo ja welk type?
wat zouden jullie aanschaffen als jullie nu in dit tijdperk als beginneling een heli zouden kopen?

Ik ga sowieso maar eens bij een vereniging kijken, ik houd jullie op de hoogte over eventuele aanschaf van.......

Gr. Barry
 
Wanneer ik nu zonder ballast zou beginnen zou mijn keus toch de CP versie zijn :yes: Belangrijkste is nu eerst proberen te "ruiken voelen en proeven" voordat je iets aanschaft. Denk zelf dat die proefles bij Flycam zijn geld meer dan dubbel waard is, dit zijn ervaren jongens die heel veel weten en je graag opweg helpen. Het gebruik van een simulator is ook erg leerzaam hierbij.
 
Gratis tips

Check ook eens de HK 450 GT van Hobby King.

Neem de tijd en kijk of je 2e hands spul kan kopen zoals lader, zender en een goede setup (servo's, gyro, regelaar etc.) . Beter 1x een goede 2e hands dan eerst prul kopen en later nóg eens geld uitgeven...

Kijk regelmatig eens bij rubriek te koop!

gr. Luc

P.s. een 500 vliegt stabieler en is beter om te leren...
 
Dag barry,

Als ik het goed heb begrepen ben je voornamelijk een beginner in heli vliegen wiens droom het is om 3D vliegen onder de knie te krijgen.
om je veel teleurstellingen en problemen te besparen raad ik je aan te beginnen met een heel goedkoop helitje met dewelke je alvast de eerste gewenning kan aanleren.
Ga er aub niet vanuit dat jij binnen de korste keren in staat zal zijn om de meest gekke stunts (3D) uit je mouwen te kunnen toveren.
Heli vliegen is absoluut één van de moeilijkste sporten om te beheersen, laat staan het gekke stuntwerk.
koop je dus liever eerst een setup van max 100 a 150 € en oefen daarmee tot je zelf erbij voelt dat het wat begint te lukken.
Neem daarna zelf de keuze wat jou volgens het daartoe beschikbaar budget het beste lijkt.
stap voor stap raak je er dan wel.
ik zie bij veel beginners steeds dezelfde foute keuze terugkeren.....
Ze willen allemaal namelijk zo snel mogelijk kunnen vliegen, nemen daarbij de verkeerde keuze bij heli's.
Als je heli wilt vliegen als beginner, ga dan niet bv voor een cp heli, ook al vliegen ze zo goed, het ligt eigenlijk aan de piloot die ook wel moet volgen, snap je?
baby stapjes in het begin, daarna lopen, sprinten enzo verder, veel succes
 
ik zeg: de belt cp v2 is een goede keuze, ook als 2e stap na je andere heli

er zijn vele nl'se webshops waar ze de belt cp v2 verkopen dus onderdelen krijgen is een makkie, ook kun je die webshops in het nederlands mailen en krijg je in het nederlands antwoord terug..

omdat hij rtf is kun je eerst eens rustig kijken hoe alles werkt en hoef je nog niet teveel aan de setups te doen.. crash je dan moet je dingen gaan vervangen en leer je langzaam verder aan je heli te werken..

gaat er wat kapot, zord de webshop ervoor dat je na 2 dagen alweer kan sleutelen en kan vliegen..

de kwaliteit is gemiddeld en alles is wel van plastic maar na een crash is er zeker niet meer kapot als bij de andere cp heli's maar de kosten zijn wel veel lager..

met de belt cp v2 durf je ook te oefenen en te crashen omdat je weet dat ie zo weer in elkaar zit..


groet
 
Ik zie hier af en toe een hoop dingen voorbijkomen waar ik persoonlijk niet echt achter sta....

Veel CP's die hier genoemd worden zal je uberhaupt nooit fatsoenlijk 3D mee kunnen vliegen.
Sommige andere CP's crashen wel net zo hard maar vliegen veel beter en gaan dan ook iets minder snel kapot, En je zal minder vaak crashen ten gevolge van materiaal pech / mindere kwaliteit.
Je hebt Plastic onderdelen en Kunststof onderdelen zullen we maar zeggen.
Zeker niet slecht of minder, een Mikado Logo of een MSH Protos zijn ook voorzien van veel kunststof parts.
En ze vallen beiden onder de betere RCheli's....
Natuurlijk is het een leer/groei process.
Maar ik kan vanaf hier in niemands portemonee kijken.
En je hoeft met een goede heli echt niet zo veel te crashen om iets te leren.
Een crash is vaak een teken dat je boven je eigen kunnen aan het "proberen" bent, over-enthousiasme.

3D vliegen is meer dan je denkt, het zijn stuk voor stuk geoefende figuren waar enorm veel trainingstijd inzit om ze goed en gecontrolleerd te kunnen vliegen.
Niet iedereen kan het ook zomaar leren, je moet wel een bepaalde aanleg en goede fijne motoriek bezitten.
Helivliegen moet je er langzaam inslijpen (het is niet makkelijk), en dat doe je het beste met kleine stapjes en erg veel vliegen.
Erg veel vliegen vereist goede spullen, met slechte spullen moet je weer erg veel sleutelen en afstellen....en dus minder vliegen.
Ik zie enorm veel Clonen rondvliegen met alleen maar upgrades.
Vaak zijn ze getransformeerd naar een complete T-rex heli met betere servo's, gyro's etc.etc.etc..
Je moet voor de grap eens optellen wat dat dan gekost heeft, niet alleen in geld, maar ook in sleutel en probeer tijd.

Technisch absoluut heel leerzaam...
Maar als je mij vraagt wat de beste weg naar 3D vliegen is,
Dan zeg ik, koop een goede simulator, leer de basis van het RC helivliegen goed (leer eerst echt goed vliegen, ga bij een club!!).
Koop een leuk klein speel helitje om je orientatie thuis te oefenen, en koop gewoon een goede, niet te kleine, kwaliteitsheli voor buiten.

Grt,
Eric
 
Ik ben geen helivlieger, maar lees het forum trouw en er zijn wel helivliegers bij ons op de club. Vanuit die achtergrond denk ik toch een antwoord te kunnen formuleren.

Ten eerste, iemand zei er zijn 2 types, grofweg kun je zeggen dat er 3 types zijn:

- coaxiaal
- fixed pitch (FP)
- collective pitch (CP)

Die volgorde is niet 'at random', het loopt, kort door de bocht, van moeilijk naar makkelijk.

Een coaxiaal helicopter is wat je had. Die hebben 2 setjes bladen boven elkaar welke tegengesteld draaien. Voordeel van die heli's is dat ze heel stabiel zijn, nadeel is dat het vliegen ermee het verst van 'echt helivliegen' afstaat. Leuk speelgoed, zonder meer, maar misschien niet de beste keuze als het je bedoeling is om door te groeien.

Een coaxiaal kan wel een goede opstap zijn om 'het gevoel' een beetje te krijgen, als je helemaal van 0 en zonder hulp zou moeten beginnen.

De volgende stap is fixed pitch. De naam zegt het al; de 'pitch' of 'spoed' van de bladen staat hierbij vast. Je kunt dus alleen 'de hoogte' regelen door het motortoerental te veranderen. Dat zou dus ook inhouden dat je, om op z'n kop te kunnen vliegen, de rotor de andere kant op zou moeten laten draaien.

Collective pitch is een 'volledige heli', met alle functies die een 1:1 heli ook heeft.

Er zijn wel stappen verder, zo kun je nog met of zonder flybar vliegen, met allerlei stabilisatiesystemen, meerbladskoppen, enzovoort, maar tegen de tijd dat dat interessant wordt voor je, weet je ook wel wat dat is.

Je wil graag gaan kopen. Als ik jou was zou ik als eerste op zoek gaan naar een club bij jou in de buurt. Sowieso is het verstandig om vliegles te nemen bij danwel een club of een vliegschool (bv. Flycam.nl - De GROOTSTE en UITGEBREIDSTE modelbouw helikopter speciaalzaak - Home). Dit zal je een hoop problemen en frustraties schelen, houdt daarmee de hobby leuk, en uiteindelijk zal het je hoogstwaarschijnlijk niet meer geld kosten dan de schades die je zou vliegen als je het 'zelf ging proberen'.

Als je een club of vliegschool gevonden hebt, is het denk ik het verstandigst om die mensen je te laten adviseren in je aankoop. Die mensen zien je, kunnen je inschatten (al dan niet aan de hand van een lesvlucht met een geleende heli, of van de vliegschool).

Daarnaast is het wel zo handig als je bv. qua zender of heli een beetje de spullen kiest waarmee men je kan helpen. Als er op de club/vliegschool bijvoorbeeld veel gevlogen wordt met een raptor .50 in combinatie met een graupner zender, is het wellicht niet handig om met een trex met futaba zender aan te komen.

Kijk erg uit met 2e hands kopen van helicopters. Over het algemeen is de regel dat mensen een goed vliegende heli niet snel zullen verkopen. Zeker bij een heli zijn er voor een leek teveel dingen die moeten kloppen, om zo maar even een 2e hands heli aan te schaffen. Het is perfect mogelijk dat iemand jou een heli laat zien die er perfect uitziet, maar waar niets van klopt. Een kromme as bv. zie je niet zomaar op het 1e gezicht.

Als je toch 2e hands wil kopen, koop dan alleen van mensen die je kent of vertrouwt, of die het je kunnen demonstreren (voorvliegen), of neem iemand mee die wel verstand heeft van e.e.a. (bv. van je club). Ook hierom is een club handig; over het algemeen is er op een vliegclub altijd wel iemand die 'nog iets heeft staan', of op z'n minst je onderdelen 2e hands kan aanleveren.

Wat betreft 3D vliegen; het is leuk om die ambitie te hebben, maar zet 'm voorlopig nog maar even uit je hoofd. Er zijn wel mensen, zeker jonge mensen, die alles heel snel oppakken en binnen no-time de meest rare fratsen uithalen met een heli, maar doorgaans is helivliegen een relatief traag leerproces. Je begint met voorzichtig hoveren, hopjes maken, een keer een beetje zijwaarts, enzovoort, en daar zul je in het begin echt je handen al meer dan vol aan hebben.

Als je nu begint met de instelling dat je wel 'snel even 3D zult leren', is de kans ERG groot dat je van een koude kermis thuiskomt en over een half jaartje teleurgesteld de spullen weer zult verkopen.

Ik zou ook in dit stadium nog niet denken over 3D bij aanschaf van een heli. Grofweg kun je zeggen dat een 'goede 3D machine' totaal ongeschikt is voor een beginner. Een beginner wil stabiliteit en geen messcherpe respons, een 3D vlieger wil instabiliteit en supersnelle respons.

Voorbeeld; bij ons op de club kwam iemand met een raptor 90 aanzetten die door de vorige eigenaar geheel voor 3D was opgebouwd en ingesteld. Hoewel die man al vliegervaring had, had hij het er knap moeilijk mee en eigenlijk totaal geen lol aan. Totdat hij, met hulp van een andere clubgenoot, de heli weer 'terugbouwde' naar 'normaal vliegen', toen bleek ineens dat je óók met die heli toch wel lol kon hebben.

300 euro is niet veel, eigenlijk te weinig, om echt te gaan helivliegen, zeker als 3D je ambitie is. Een simulator is dan eigenlijk een onmisbaar hulpstuk, en alleen daaraan zul je al tussen de 50 en 150 euro kwijt zijn. Lid worden van een club zal je op zo'n 120 euro komen te staan (jaarlijkse contributie), lessen bij een vliegschool kost ook geld.

Ik noemde al even een simulator; ga hier nog NIET mee aan de slag voordat je je eerste 'echte lessen' gehad hebt. De kans is dan groot dat je jezelf verkeerde dingen aanleert, en het kan een vliegschool of instructeur erg veel tijd kosten die 'bad habits' er weer uit te krijgen. Als je eenmaal lest ergens, is een simulator wel een enorme aanrader, zeker als je uiteindelijk 3D wil gaan vliegen. De helicopters zijn wat goedkoper in een simulator. Het kan je op termijn hooguit een nieuwe spatiebalk kosten ;)

Kort samengevat mijn adviezen:

1) zoek een club/vliegschool en laat je daar adviseren over de aan te schaffen heli
2) kijk bij 2e hands erg uit; koop alleen van vertrouwde verkopers, of neem iemand mee die je vertrouwt en die er verstand van heeft
3) als je al les heb; koop een simulator en oefen daarop
4) koop een CP helicopter van enig formaat (.50) Die zijn stabieler en daarmee is het makkelijker leren te vliegen
5) heb geduld; 3D vliegen kan je zomaar 2 jaar kosten voordat je de eerste stappen in die richting kunt gaan zetten, en misschien zul je wel nooit zo ver komen
6) heb lol!

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank u Hezik :)
Ben persoonlijk alleen niet zo kapot van commerciele vliegscholen die hier met regelmaat genoemd worden of zichzelf zelfs aanbieden op het forum.
Kan hoor, maar bestel dan een reclame banner en geef hier gewoon gratis advies.
Het hoeft namelijk helemaal niets extra te kosten, er is ondertussen genoeg gratis kennis beschikbaar.
Maar je moet wel naar de kennis toe, het komt niet aanwaaien.
 
ik sta er zelf altijd versteld van dat mensen direct wensen te lopen alvorens ze leren stappen.
Zeker met heli's is dit het geval.
als ik vrienden of familie over de vloer heb, zet ik ze altijd even aan de simulator nadat ze mij echt hebben zien vliegen, dan ga ik even met hun over de controls, leg ik alles netjes uit en dan pas zie je dat ook al leg je iets enorm helder uit, het pas de ervaring en feeling is die je aan de dag moet leggen om heli's onder controle te houden.
geen 10 seconden houdt iemand het gemiddeld uit zonder vliegervaring om een helicopter te laten hoveren.
Je hersenen en vingers (stickgevoel) moet echt getraind worden om niet meer na te denken, je vingers moeten als het ware een verlengstuk van je hersenen worden.
De ene slaagt daar vrij vlu in, de andere doet er maanden over en ik ken verschillende mensen die het nooit zullen kunnen.
hierbij praat ik dan zelfs nog niet over 3D vliegen, dat gaat nog een stapje verder....
 
Een crash is vaak een teken dat je boven je eigen kunnen aan het "proberen" bent, over-enthousiasme.

Grt,
Eric

ben ik het niet mee eens,, ken je het engelse gezegde learn by fall

lopen leer je ook door te vallen, dat kun je ook nog niet gelijk
fietsen leer je ook door te vallen, dat kan je ook niet gelijk
snowboarden idem dito..
en zo is het met alles,, if you don't crash, you are not trying hard enough!!

vallen en opstaan!! zo is het hele leven. en val je niet af en toe of durf je niet af en toe te vallen kom je met niks verder in je leven en zul je eindigen als simpele werknemer met een vrouw en een hond ;) die na 3 jaar nog steeds in de achtertuin van zijn veels te kleine huisje aan het hoveren is..

en ik heb een belt cp v2 en die doet het prima, als je alles netjes hebt afgesteld en uitgetrimd hoef je bijna alleen maar gas te geven om te hoveren en kun je stock al lichte 3d manouvres maken.. en degene wie dit topic heeft gestart geeft zelf al wel aan dat 3d vliegen nog toekomst muziek is

en als je crashed kost het geen drol en je vliegt na 2 dagen weer vrolijk verder..

en ik heb er nog niet veel verstand van maar ben nu een copter x aan het bouwen en alleen het kiezen samenstellen en afstellen van de juiste electronica gaat al ver boven mijn pet, dus ik adviseer een simpel goedkoop rtf modelletje waar snelle onderdeel levering vooraan staat..

maargoed dat is mijn mening, en ik ben er wel achter dat hier zoveel meningen staan dat je er eigenlijk weinig aan hebt..het is leuk om wat te orienteren maar iedereen zegt wat anders.. waardoor je alsnog zelf je beslissing moet nemen..

een sim is natuurlijk altijd aan te raden..

groet
 
Laatst bewerkt:
Gebruikt en toch goed...

Goed dat er kritiek gegeven wordt op 2e hands kopen.

Vraag je altijd af: Van wie koop je het, en waarom verkoopt iemand het?
Zelf heb ik de setup gebruikt gekocht, en de heli nieuw, ongebouwd. Op de vraag of de verkoper de heli wilde afstellen en invliegen: 'ja graag! wil ik je graag mee helpen.' Die uitspraak gaf voor mij de 'zekerheid' dat de setup 100% in orde was. (...en de verkoper ;))

In het algemeen kun je zenders, laders en de rest van de setup maar ook gereedschap prima gebruikt kopen. Je kunt natuurlijk ook pech hebben en versleten of gecrashed (onbetrouwbaar) spul kopen....gebruikt daarom je intiutie en verstand!

Kortom je zult wat geluk moeten hebben!

Wat betreft de heli keuze: de cloon Hobby King heli's in de GT uitvoering zijn tegenwoordig klasse. Zeer goedkoop en weinig verschil met het origineel. (Om te leren vliegen gewoon top!) Zo goedkoop zelfs dat je meteen 2 heli's inkoopt voor de spares!

Was het maar vliegweer....:rolleyes:
 
Heren bedankt,
Geweldig al die info het lijkt nog een beetje wartaal , maar het is zeker allemaal goed bedoeld (ga ik van uit).
Ik weet en geloof zeker dat 3D vliegen nog ver van mijn bed is maar je moet jezelf altijd een doel stellen, zeg maar hoog inschieten om gemiddeld te scoren :-D
Ik wil zeker gebruik gaan maken van een Simulator en ik ga binnenkort met mijn buurman die het ook graag wilt leren en gaan doen naar een club/vereniging. om info in te winnen.
Het geld is niet als water en het budget ligt om en nabij de 300 euro, daarvoor wil ik wel een goede zender maar zeker ook een goede heli waar ik een hoop vlieg plezier uit kan halen.
Ik denk wel dat ik meerdere batterijen wil om de vliegtijd zoveel mogelijk te benutten.
Ik ga zeker niet over 1 nacht ijs ;) ik oriënteer en laat mezelf zoveel mogelijk informeren met name door deze topic, ik heb altijd motor gereden (vanaf mijn 18e) en sinds dit jaar heb ik die hobby beëindigd ook omdat ik vanwege mijn werk bijna nooit thuis ben en als ik dan thuis ben de tijd met mijn vrouw en kinderen (2 mannen) wil door brengen, maar een hobby moet ik hebben en heb daar deze voor gepinpoint .
Nou kom ik voor mijn werk vaak in het bos en op grote open locaties zo`n beetje over de hele wereld en dacht dat ik in tegenstelling tot mijn motor een heli wel mee kan nemen naar waar ik ook ga.
Ik ben mega gedreven en mijn motoriek is wel ok ik weet dat zegt nog niks over mijn controle over wat voor type heli ook. :rolleyes:
de tijd zal het leren zeg maar, ik heb wat typ`s heli genoemd waarvan ik dacht dat die wel in aanmerking kwamen om aan te schaffen het gaat zeker om het inwendige maar hij moet ook stevig zijn en de zender moet zeker goed zijn.
Dus we gaan weer verder met de topic ben op zoek naar een heli die niet teveel kost ,stevig is en met een goede zender en waarvan ik makkelijk aan reserve spul kan komen (ik ben gek op foto`s en background info)
so let`s carry on.
Greetz Barry
 
deze vind ik als de prijs ok is wel interessant: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

en deze: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

of deze: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

deze: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

deze: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

deze:<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

en deze:<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

het makkelijke (lijkt me van een 2e hands) is denk ik dat je er redelijk wat reserve spul bij krijgt. :confused: maar nogmaals denk
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top