Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja las idd een heel stuk over de assen welke dus krom gereden werden. Of te slappe assen ?, want bij menig buggy krijg je ze niet krom. Of inderdaad , het breekpunt word verlegd door al dat alu...

Middendiff ben ik niet voor,ik wil overal tractie houden,(en wheelies) en had met de buggy's ook altijd al 100.000 diff "vet" erin zitten, dus die mis ik ook niet....
Blanco kap is wel leuk, maar heb weinig zin in zelf spuiten, en hier in de buurt zijn er toch maar 2 4x4's dus dat is ook geen probleem...

Hmmz lastige keuze... Gelukkig is het toch rot weer buiten, en kom ik toch niet aan rijden toe, dus we hebebn nog wat bedenk tijd ;)
 
Wilde in eerste instantie ook de PE uitvoering ,maar ben later toch gegaan voor de normale uitvoering, reden is dat er op diverse forum's niet altijd even positief wordt gereageerd op de aluminium onderdelen, en ook de E-revo bestaat uit full plastik en daar hoor je geen geluiden dat snel onderdelen afbreken ,uitzonderingen daar gelaten, dus enige wat ik dan beter vindt zijn de sway-bars en de schokbrekers.

Heb eerst de slash 2wd gehad in full plastik, heb daar veel meegereden en ben daarna overgestapt op wat aluminium onderdelen , telkens heb ik geprobeerd om een beetje de zelfde rijstijl te hanteren om eens te kijken of de toevoeging van aluminium nu een betere "handeling" gaf, zelf merkte ik niet zoveel van , ook bij af en toe een wedstrijdje meepikken.Wat wel een verbetering gaf waren andere veren en een swaybar.Ieder heeft zijn eigen rijstijl,reden voor mij voor de normale 4x4 te gaan .

De zenderset had ik eerst mijn twijfels over , maar bij eenmaal in de handen gehad te hebben was ik niet negatief, zeker als reserve zender of bv voor de kinderen voldoet deze zender prima, de meegeleverde accu is wat aan de "zwakkere" kant qwa rijtijd ,maar gaat zeker mee als 2e of 3e rij-accu.

Bij elkaar kies ik voor de normale 4x4.
:cool:
 
Daarom gooi ik het alu er ook direct (nou ja..als er onderdelen beschikbaar zijn) af. Problemen met de assen lijken zich voornamelijk voor te doen op de PE. Juist om voorgenoemde reden...Weet wel dat bevindingen van overige fora vooralsnog suggestief zijn, maar wil geen risico nemen.

Achteraf zijn de shocks het enige voordeel wat echt telt. Swaybars zijn in een competitie niet toegestaan, evenals het centrediff. Wel leuk om "vrij" mee te knallen. Is er zo weer af, en teruggemonteerd.;)
 
Laatst bewerkt:
Daarom gooi ik het alu er ook direct (nou ja..als er onderdelen beschikbaar zijn) af. Problemen met de assen lijken zich voornamelijk voor te doen op de PE.


Wat ik dan niet begrijp waarom Traxxas een PE op de markt zet met in de "marketing" een betere versie, of is de alu alleen voor de looks?Zelf krijg ik de PE in 2 weken, maar bovenstaande brengt me nu in twijfel. Wat is het risico als ik het alu er onder laat?
 
Het plastic geeft iets meer bewegings vrijheid t.a.v. vrij te komen krachten op de aandrijving. Bij alu hubs en steering blocks is deze spelling gering, dus de kans dat de aandrijfassen schade oplopen is een stuk groter. (ik baseer me even op overige fora, en forumleden hier;))

Bij de 2wd versie hebben veel rijders mn. de casters (maar ook steering blocks en rear hubs) vervangen door alu varianten. Persoonlijk denk ik dat Traxxas dit als een "sein" gezien heeft deze upgrade in de PE aan te brengen, als zijnde nuttig.
 
Laatst bewerkt:
Mijn PE wordt een wegracer. Dan heb je wat aan het alu omdat het de wegliggin en stuurpresizie (of hoe schrijfje dat?) ten goede komt. Als je gaat bashen (springen m.n. het springen dan moet je flexibele ophaninging hebben blijkbaar. Dan lijkt me dat alu niet zo handig idd. Op zich is dat niet de schuld van Traxxas. De koper moet gewoon nadenken over wat ie koopt. Traxxas geeft ons de keuze met de standaard en de PE. Mooi toch? :mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Achteraf zijn de shocks het enige voordeel wat echt telt. Swaybars zijn in een competitie niet toegestaan, evenals het centrediff. Wel leuk om "vrij" mee te knallen. Is er zo weer af, en teruggemonteerd.;)

Da's afhankelijk van de club waar je rijdt en welke competitie je kiest. Rallycup zal je bijvoorbeeld nu nog worden ingedeeld in de unlimited. Daar is alles vrij
 
@Bricks: Zoals het er nu naar uitziet is de afspraak op de MVB om in de stock 4x4 klasse dat de swaybars en middendiff niet mee mogen spelen;). In andere competitie's zoals de Rallycup kan het weer wel. Idd in de unlimited klasse.

Hoe dit verder uitpakt...We zullen zien...De optie zijn i.i.g. aanwezig.

@Leonardo: Puur off-road gezien lijkt kunststof me het meest geschikte materiaal. Zeker als er jumps worden genomen. Op een vlakke baan zou alu het meest geschikt zijn. Zoals je zelf aangeeft qua precisie.. Persoonlijk nog geen vergelijkings materiaal...We gaan het beleven...Dus inderdaad de optie te kiezen. Vanuit dat gezichtspunt sta ik nog steeds achter m'n keuze voor de PE. (al moet ik bekennen dat ik even heb getwijfeld)
 
Laatst bewerkt:
het is datik ze allebei wil hebben. ALs ik er 1 kocht had ik de standaard versie met aparte alu shocks gekocht want de rest van de PE onderdelen vind ik niet zo ontzettend interessant ben ik achter. De swaybar set is dan nog wel leuk. Ik koop 'm voornamelijk uit nieuwsgierigheid moet ik je bekennen!
 
Tijdens een jump is er natuurlijk ook een voorwaardse beweging. De krachten worden dan verdeeld. Veel auto kunnen zo'n klap wel hebben. Een vrije val...dus recht naar beneden? tja...Vind geen een auto leuk volgens mij...

Btw. Slashes kunnen wel hogere jumps aan als 1,5m. Heb ze wel eens hoger zien vliegen:rolleyes:
 
1024h.jpg


Verdikkeme !!!

Wat is dat ding mooi :cool:
 
Wat is een stevige jump/vrijeval hoogte? Mijn gevoel zegt dat je met de Slash op moet passen bij zo'n 1,5meter
Dat is waarschijnlijk een tikfout en hij bedoeld 15 meter :rolleyes:

Mijn Rustler had verschillende (STRC) alu upgrades en die deze zeker niet onder voor het standaard plastic (ze waren zelfs een stuk beter), nja natuurlijk is de Rustler een Slash 4x4 maar mijn ervaring met alu op de juiste plaatsen is positief.
 
Met 15m. moet je niet oppassen "met" de Slash, maar "voor" de Slash...Je zal hem voor je kop krijgen:schrik::hammer:
 
Laatst bewerkt:
Wat ik zo'n beetje lees o.a. op het Traxxas forum wbt ev minpunten aan de 4x4 is het volgende:

-De standaard veren zijn niet lekker: te zacht in het begin en bij verdere compressie juist weer te strak. lijkt me op te lossen met andere veren. het is me niet duidelikk of de bigbores van de PE (of een upgrade kit) beter zijn, de veren zijn wel anders dus ik denk het wel.

-De standaard banden zijn iets te hard en geven niet zo'n goie grip op het onverhard. Lijkt me op te lossen

- De assen (is inmiddels bekend) van de PE zouden zwak zijn. getuigenissen van mensen die er niet mee hebben gesprongen en toch kromme assen hebben doen geloven dat er sprake is van een slechte batch. Ook zijn er standaard 4x4's met dit probleem gesignaleerd. een fix lijkt om de assen te nemen van de 2WD, die schijnen te passen. Murky klopt dat?

-Bij het sturen zou met name de PE te weinig tractie op de voorwielen hebben . ik denk zelf dat dat o.a. komt door de veren die de auto te ver naar achteren doen hellen. Als fix wordt gesproken over verschillende vicsiteiten wua diff olie. 10WT in het voorste diff, 100WT e.v. in het midden diff en een zeer dikke (300WT-500WT) in het achterste diff. Geen idee wat dat effect precies gaat zijn.
 
Verdikkeme !!!

Wat is dat ding mooi :cool:

ZEKERS! Ik kan niet W88!
Eerste week februari komt m'n PE het land binnen. De enige concessie die ik moet maken is dat de kap kleur wordt bepaald door m'n vriendin, ze betaald een deel voor m'n verjaardag. Ben bang dat het rose wordt .... :evil:

Gelijk maar 11,1v Lipo's besteld, als we het doen, dan doen we het goed!
 
Wat ik zo'n beetje lees o.a. op het Traxxas forum wbt ev minpunten aan de 4x4 is het volgende:

-De standaard veren zijn niet lekker: te zacht in het begin en bij verdere compressie juist weer te strak. lijkt me op te lossen met andere veren. het is me niet duidelikk of de bigbores van de PE (of een upgrade kit) beter zijn, de veren zijn wel anders dus ik denk het wel.

-De standaard banden zijn iets te hard en geven niet zo'n goie grip op het onverhard. Lijkt me op te lossen

- De assen (is inmiddels bekend) van de PE zouden zwak zijn. getuigenissen van mensen die er niet mee hebben gesprongen en toch kromme assen hebben doen geloven dat er sprake is van een slechte batch. Ook zijn er standaard 4x4's met dit probleem gesignaleerd. een fix lijkt om de assen te nemen van de 2WD, die schijnen te passen. Murky klopt dat?

-Bij het sturen zou met name de PE te weinig tractie op de voorwielen hebben . ik denk zelf dat dat o.a. komt door de veren die de auto te ver naar achteren doen hellen. Als fix wordt gesproken over verschillende vicsiteiten wua diff olie. 10WT in het voorste diff, 100WT e.v. in het midden diff en een zeer dikke (300WT-500WT) in het achterste diff. Geen idee wat dat effect precies gaat zijn.


wat betreft die oliedikter denk ik dat het effect zal zijn dat de wagen meer overstuur zal gaan creëeren in een bocht.

verder heb ik nog enkele aanvullingen over problemen met de 4x4.

-bij het gat in de bodem waardoor de middenas loopt komt vuil binnen welke helemaal richting de slipper/midden diff gaat en zo de as en wie weet wat nog meer beschadigt. Ook vonden mensen al vuil bij hun spur, terwijl daar toch echt een afdekplaat zit. Let hier dus op en probeer hier eventueel iets op te verzinnen. Ik ben al aan het denken over een soort borsteltje met zachte haren rondom de as in het gat. (zoals in een brievenbus)
- met de assen is NOG een probleem, namelijk tussen de 2 delen (mannetje/vrouwtje) schijnt vuil te komen waardoor deze na verloop van tijd zeer stroef in en uit elkaar schuiven. Dit is voor een deel op te lossen door het mannelijke deel (wat nu "boven" zit aan de kant van het diff) en het vrouwelijk deel om te draaien. zo zou er minder vuil tussen moeten komen.
 
Wat ik zo'n beetje lees o.a. op het Traxxas forum wbt ev minpunten aan de 4x4 is het volgende:

-De standaard veren zijn niet lekker: te zacht in het begin en bij verdere compressie juist weer te strak. lijkt me op te lossen met andere veren. het is me niet duidelikk of de bigbores van de PE (of een upgrade kit) beter zijn, de veren zijn wel anders dus ik denk het wel.
de zachte vering had de 2wd ook. standaard is het 30wt geloof ik
ik heb nu 60wt achter en 50wt voor
-De standaard banden zijn iets te hard en geven niet zo'n goie grip op het onverhard. Lijkt me op te lossen
het is een "allround" compound dus ook geschikt voor straat, dit was ook op de 2wd

- De assen (is inmiddels bekend) van de PE zouden zwak zijn. getuigenissen van mensen die er niet mee hebben gesprongen en toch kromme assen hebben doen geloven dat er sprake is van een slechte batch. Ook zijn er standaard 4x4's met dit probleem gesignaleerd. een fix lijkt om de assen te nemen van de 2WD, die schijnen te passen. Murky klopt dat?
het zijn de zelfde asjes die ook op de 2wd zitten.. ik heb nog geen problemen ondervonden. maar heb ook nog niet gesprongen.
ik denk dat het meeste te maken heeft met het alu van de PE en de harde banden. maar idd de RTR heeft ook dit probleem hetzij in mindere mate
-Bij het sturen zou met name de PE te weinig tractie op de voorwielen hebben . ik denk zelf dat dat o.a. komt door de veren die de auto te ver naar achteren doen hellen. Als fix wordt gesproken over verschillende vicsiteiten wua diff olie. 10WT in het voorste diff, 100WT e.v. in het midden diff en een zeer dikke (300WT-500WT) in het achterste diff. Geen idee wat dat effect precies gaat zijn.
men zou kunnen kiezen voor lineare veren ipv de softe progressive veren die er standaard opzitten

al met al heeft ook hier traxxas voor een zeer realistisch rijgedrag gekozen. kijk maar eens goed op youtube naar de TORC series
bij de 1:1 zakt ook de achterkant naar beneden bij acceleratie en komt de neus omhoog. uiteraard dat je dan meer tractie aan de achterkant hebt dan aan de voorkant..
alles is op te lossen en aan te passen het is maar net waar je voor kiest.
ik wil graag een shortcourse truck hebben die een realistisch rijgedrag vertoond, voorlopig ben ik zeer te vreden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top