Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

GroteFoto-KTKSVH76.jpg

Hij gaat lekker Gerald! :thumbsup:

Het blokje op foto, zijn dat er 2 die je ineens freest? Kan onderdeel niet thuis brengen... Middelste ribje lijkt iets dikker, zijn dat 2 ribjes tegen elkaar, of is dat om 'm door te kunnen zagen (of zijn het al 2 stukken tegen elkaar, aan opspanning te zien lijkt me dit niet)...

Afrondingen ouderwets vijlwerk?
 
Tnx Jaap en Maikel!


Hij gaat lekker Gerald! :thumbsup:

Het blokje op foto, zijn dat er 2 die je ineens freest? Kan onderdeel niet thuis brengen... Middelste ribje lijkt iets dikker, zijn dat 2 ribjes tegen elkaar, of is dat om 'm door te kunnen zagen (of zijn het al 2 stukken tegen elkaar, aan opspanning te zien lijkt me dit niet)...

Afrondingen ouderwets vijlwerk?
Goed gezien, inderdaad twee blokjes tegelijk om alles symetrisch te houden, bespaard ook tijd voor inspannen etc.... Er zit ook wat old-school vijlwerk in maar de radiussen doe ik op de frees met het handje, simpel truukje ooit geleerd. Ik span een asje in de klauw, parallel aan de frees, diameter van het gat en schuif het werkstuk over de as. Daarna voorzichtig steeds dichter bij de frees en met het handje draai bewegingen maken om het asje. Beetje lastig uitleggen maat zo krijg je hele mooie afrondingen. Soms gaat dat ook weer niet en dan inderdaad gewoon vijlen.

Hier nog een fotootje gevonden van de neuspoot beugel. Het onderste gedeelte was vierkant, over het asje en met de hand de beugel om het asje draaien, daarna mooie radius. :-D

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-OOKEWBWU.jpg
 
Ik span een asje in de klauw, parallel aan de frees, diameter van het gat en schuif het werkstuk over de as. Daarna voorzichtig steeds dichter bij de frees en met het handje draai bewegingen maken om het asje. Beetje lastig uitleggen maat zo krijg je hele mooie afrondingen. Soms gaat dat ook weer niet en dan inderdaad gewoon vijlen.

Hier nog een fotootje gevonden van de neuspoot beugel. Het onderste gedeelte was vierkant, over het asje en met de hand de beugel om het asje draaien, daarna mooie radius. :-D

Verhaal is duidelijk Gerald! :cool:
Slimme methode, vergelijkbare methode heb ik ook wel eens gebruikt, alleen goed opletten met bewerkingsrichting (tegenlopend frezen, anders zou het wel eens spannend kunnen worden ;)), maar dat hoef ik jou niet te vertellen...

Smeer je die scharnierpunten? Beetje Teflon spray?
 
Smeer je die scharnierpunten? Beetje Teflon spray?
Nee hoor, gewoon met ordinaire naaimachine olie..., of elke andere olie die ik voor handen heb. Maakt voor ons gebruik eigenlijk erg weinig uit.


Dragbraces vandaag eindelijk af, ééntje mist nog de lock cilinder maar die krijg ik zo binnen. Nu het hoofd onderstel samengesteld, klaar om in te bouwen. Vanavond eens kijken of dat lukt, ben erg benieuwd of het allemaal past en of de hoeken/verhoudingen kloppen.

Groetjes,
Gerald

GroteFoto-6QKXFUBE.jpg


GroteFoto-Y3RP7PON.jpg
 
Ik doe m'n best, lekker uitgebreid gegeten maar ga nu weer snel aan de slag.

(hobbykamer is eigenlijk wel vrij klein nu voor een mooie overzicht foto....:cool:)
 
........................................................

En en en???
Staat die al????? ;-)
 
AAAAAAAaaaaahhhhhhhhhh, wat SCHITTEREND :worship:

Je ziet wel dat ie nog wat gewicht mist, hij staat nog wat hoog op z`n ppotjes maar het ziet er geweldig uit Gerald.

Kan niet anders zeggen.

Knutsel ze nog even.
 
Jaaaa, tnx! K'vind het zelf ook altijd kikku als zo'n bak op z'n pootjes komt te staan, zéker deze! :cool: Máánden werk wordt nu eindelijk beloond.

Hij staat inderdaad wel hoog nu, geen gewicht om de veerstruts in te drukken wat trouwens later op vol gewicht nog wel afgesteld moet worden om de juiste schaal wiel-track te krijgen. Het is wel nog erg pielen om de wielen goed in de wielbak te laten vallen, het moet allemaal erg precies kloppen anders komt het wel ergens tegenaan. (Het zal bij de echte niet veel anders zijn denk ik, hoewel daar vrij weinig af te stellen valt)

Hieronder nog enkele foto's.

Grtz,
Gerald

GroteFoto-BSCOMJUO.jpg


GroteFoto-AK8SK7HS.jpg


GroteFoto-J7RMAQC8.jpg


GroteFoto-MHBR7CT3.jpg


Nog een foto van de flaps en LE Flaps:
GroteFoto-QESK6ACJ.jpg
 
vakwerk zeg ! respect !

misschien domme vraag, de details, die allemaal zo perfect gedaan zijn, geeft dat geen problemen met het toegenomen gewicht of valt dat zat mee ?
 
vakwerk zeg ! respect !

misschien domme vraag, de details, die allemaal zo perfect gedaan zijn, geeft dat geen problemen met het toegenomen gewicht of valt dat zat mee ?

Thx Gerard!

HEt gewicht valt wel mee maar is inderdaad wel altijd een eeuwige strijd, compromis tussen sterkte en gewicht. Ik probeer zoveel mogelijk kunstof te gebruiken waar geen aluminium nodig is. Het mooie daaraan is dat je nu het verschil niet meer ziet. Nadeel is dat het niet meer zo lomp sterk is. Als ik een zware landing maak kan dat dus zijn consequenties hebben..... we zien het wel.

Grtz,
Gerald
 
Back
Top