Huh? Wat een onzin.
De (NL) Tamiya cup had juist al dit soort regels:
- Was je als 4wd / F-1 rijder naar een eind Eurocup geweest dan mocht je geen stock klasse meer rijden.
- Was je twee keer als stock rijder naar de eind Eurocup geweest dan mocht je ook niet meer in de stock meedoen.
Nee hoor, Roelof's voorbeeld is een goede. Ten eerste waren er in de Tamiya Cup rijders die zelf een winkel hadden (of bij de importeur werkten danwel daardoor gesteund werden) en daardoor binnen de Tamiya Cup als gesponsord moeten worden gezien. Daarnaast deden er wel degelijk toppers uit de NKs mee die voor de NKs kortingsregelingen hadden en dus ook als gesponsord moeten worden gezien. En ze mochten allemaal meedoen en hun kennis (b.v. over zappen) inzetten. Ook vanuit het buitenland hebben door de jaren heen verschillende toppers uit de EFRA klassen meegedaan aan de Tamiya Cup.
Wat het wel aangeeft, en dat ondersteunt ten dele Per's positie, is dat het niet per definitie nodig is om toppers te weren. De Tamiya Cup is tenslotte vele jaren een belangrijke bron van nieuwe rijders geweest.