Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wanneer hij “echt achter zijn eigen idee stond”, zou hij dit nu al doen uit eigen beweging om het kracht bij te zetten, of te wel een “eenzijdige terugtrekken”.
Heb je de brief wel gelezen? Hij zegt heel duidelijk dat EPIC dit doet. Hij roept daarnaast andere sponsoren op hetzelfde te doen. Er staat niet dat EPIC het alleen doet als ook de anderen het doen.
Klopt, indien dit plan doorgang vindt zal hij dit eenzijdig uitvoeren, ongeacht wat ander teams hiermee doen.
Maar ik vindt dat deze meneer met 2 tongen spreekt, van de ene kant vindt hij dat “sponsering de sport/competitie kapot maakt”, maar hij wil dit uitsluitend voor een “instapklasse veranderd zien”, neen dan moet hij zich op “alle fronten” eenzijdig terug trekken. Hij weet ook donders goed dat veel evenementen niet zonder enige sponsering kunnen bestaan, of voortbestaan. Het enige waar hij naar mijn mening zijn oproep aan adresseert, is of ander teams ook hun budgetten willen matigen naar de strekking van dit voorstel, door niet hun gesponsorde rijders hierin te laten anticiperen (wat op zichzelf natuurlijk niet verkeerd is)
Waar lees jij in dat bericht dat er wordt beweert dat sponsoring de competitie kapot maakt? Ik lees alleen dat er een beginners klasse zou moeten komen zonder rijders erin die gesponsort worden.Verder haal ik er niets uit. Maar goed....mischien lees ik het wel verkeerd...Code:
Nogmaals, dit brengt geen nieuwe aanwas in de rc sport bij clubs, dit is een vervolg traject (voor gevorderde, Nk’s etc), hiervoor zal je toch eerst nieuwe aanwas/deelnemers moeten hebben, voordat ze in aanmerking komen voor de status gevorderden.
Tenminste zo zie ik het, maar mogelijk ben jij een ander mening toegedaan.
Maar ik vindt dat deze meneer met 2 tongen spreekt, van de ene kant vindt hij dat “sponsering de sport/competitie kapot maakt”, maar hij wil dit uitsluitend voor een “instapklasse veranderd zien”,
I want to go on the record as saying that I support this idea one hundred percent and I will do whatever I can to police these races and make sure our sponsored drivers do not ruin this before it has a chance to become a successful and viable entry level class again."
Zoiets heeft Scottie Ernst een paar jaar terug ook al op de IIC ingevoerd.
I want to go on the record as saying that I support this idea one hundred percent and I will do whatever I can to police these races and make sure our sponsored drivers do not ruin this before it has a chance to become a successful and viable entry level class again."
Waar zou hij anders de angst vandaan halen, dat oa zijn gesponsorde rijders het plan niet tot een succesvol einde zouden kunnen brengen. Aangezien het voorstel inhoud om “gesponsorde rijders” hieruit deze instapklasse te weren, gaat het dus niet alleen over de snelheid welke deze gasten zouden kunnen ontwikkelen, maar over de financiën waarmee zij ondersteund worden. Zou ik het nu allemaal echt verkeerd begrijpen???
Een mooi voorbeeld door de jaren heen is de Tamiya cup, een fantastische cup waarin top NK rijders mee deden en de prijzen onder de neus van de anderen weg sleepten.
Een mooi voorbeeld door de jaren heen is de Tamiya cup, een fantastische cup waarin top NK rijders mee deden en de prijzen onder de neus van de anderen weg sleepten.
..... Wat hij wilt is eigenlijk een beginnerklasse zonder de snelle of goede rijders om zo de beginners te stimuleren. Daarom wilt hij in ieder geval de gesponsorde rijders weren........Er zijn ook genoeg rijders die goed zijn en niet gesponsord worden en die weerhoud je er niet van om in een beginners klasse te rijden behalve dan hun eigen gezichtsverlies om als goede rijder in een beginnerklasse bezig te gaan.......Maar het is in ieder geval een stap in een goede richting (mijn mening)
Huh? Wat een onzin.
Dat probeer ik nu al geruime tijd uit te leggen, het is allemaal gebakken lucht, die paar gesponsorde rijders uitsluiten zal echt niet de doorstroming of de instroming bevorderen. Beter is een criteria op te stellen van rijders die meer als X ronden kunnen rijden, of onder een bepaalde (evt gemiddelde) rondetijd, mogen niet meer het volgede seizoen deelnemen in een beginnerklasse, dan maakt het niet meer uit of hij gesponsord wordt of niet, of hij al tien jaar talentloos rijdt of niet, enz. oftewel “verplichte doorstroming”. Iemand kan dan maar ten hoogste 1 jaar de zaak ………... (uhh vertragen)
Huh? Wat een onzin.
De (NL) Tamiya cup had juist al dit soort regels:
- Was je als 4wd / F-1 rijder naar een eind Eurocup geweest dan mocht je geen stock klasse meer rijden.
- Was je twee keer als stock rijder naar de eind Eurocup geweest dan mocht je ook niet meer in de stock meedoen.
Ik kan mij vrij weinig (op dat moment) NK toprijders herinneren die in de Tamiya stock meededen en dan de prijzen wegkaapten. Noem er eens een paar? We hebben het met Ernie's verhaal ook over een stock klasse, niet de geavanceerdere klassen.
En Eric: Welke truukjes bedoel je dan die top NK rijders gebruikten (in de stock) ? Ik ken alleen een rijder die zelf allerlei dingen probeerde en daar dan hele bijzondere dingen uitvond en daar hele leuke resultaten mee wist te halen (1 x kampioen en 2x naar de eind Eurocup), maar een top NK rijder kun je hem nauwelijks noemen...
Ja, bij de 'super-stock' (dus niet de stock klasse) is er aan het einde van de serie (2004-2005) iemand geweest die er ook heel veel tijd (en waarschijnlijk geld) instak om te zorgen dat hij de snelste spullen had en dingen deed die tegen de grens aanlag (Zappen, etc.), maar we hebben hem nooit op vals spelen kunnen betrappen.
Sorry, maar de Tamiya Eurocup ligt mij na aan het hart en als er ergens een succesvolle formule was, dan was het de Tamiya Eurocup.
Ik werd toentertijd zelf door Tamiya NL gesponsord en kan mijzelf 100% recht in de spiegel aankijken en zeggen dat ik NOOIT opzettelijk vals heb gespeeld (en ook geen truukjes gebruikte om hoog te eindigen).
…… De Tamiya cup is door de jaren heen de meest succesvolle serie geweest om beginnende rijders aan het racen te krijgen……..Er zijn juist een aantal zeer goede NK rijders voort gekomen uit de Tamiya cup en niet andersom……
Nogmaals, dit brengt geen nieuwe aanwas in de rc sport bij clubs, dit is een vervolg traject (voor gevorderde, Nk’s etc), hiervoor zal je toch eerst nieuwe aanwas/deelnemers moeten hebben, voordat ze in aanmerking komen voor de status gevorderden.
Tenminste zo zie ik het, maar mogelijk ben jij een ander mening toegedaan.
Dat probeer ik nu al geruime tijd uit te leggen, het is allemaal gebakken lucht, die paar gesponsorde rijders uitsluiten zal echt niet de doorstroming of de instroming bevorderen. Beter is een criteria op te stellen van rijders die meer als X ronden kunnen rijden, of onder een bepaalde (evt gemiddelde) rondetijd, mogen niet meer het volgede seizoen deelnemen in een beginnerklasse, dan maakt het niet meer uit of hij gesponsord wordt of niet, of hij al tien jaar talentloos rijdt of niet, enz. oftewel “verplichte doorstroming”. Iemand kan dan maar ten hoogste 1 jaar de zaak ………... (uhh vertragen)
Ik heb wel eens bij een “opschep-ronde” van oud Tamiya Cup rijders aangezeten, hier besprak men wat zij allemaal aan illegale zaken deden (of werd gedaan door andere), om maar bovenaan te eindigen, daar zijn sommige rijders bij mij van “hun voetstuk afgevallen”.