Hoi Piet,
Maar nu toch nog even een vraagje van een leek.
Waarvoor wordt nu eigenlijk een Zwaartransportmodule gebruikt, of wat is nu het doel daarvan.
Nu niet allemaal tegelijk beginnen te lachen, want dan laat ik Snowie op jullie los. LOL :lol:
Weer even serieus, ik weinig verstand van de techniek achter de truck's maar bouw ze nu eenmaal graag.
Hallo Ruud,
De vraag is voor het grootste gedeelte al beantwoord door Alwin.
De zwaartransportmodule is eigenlijk speciaal bedoeld voor die trekkers die erg zwaar trekwerk moeten verrichten bij lage snelheden !!
Vaak wordt er dan ook nog een tweede radiateur opgezet om de motor goed te kunnen koelen en een extra grote oliekoeler.
Maar ook is er geen ruimte voor een grote brandstoftank en luchttanks. accubak, uitlaatdemper, enz. aan de zijkant van het chassis, omdat er een 2e of 3e stuuras is geplaatst.
Deze componenten worden dan in/opgebouwd in de zwaartranportmodule.
Verder is er meestal wel ruimte over voor gereedschap en materiaal kasten.
Maar tegenwoordig worden dit soort gereedschap en materiaalkasten ook zonder al deze bovengenoemde componenten achter op een trekker gebouwd die niet zo heel zwaar werk hoeft te verrichten !!
Ik zie het zelf meer als het opleuken van de trekker, omdat dit stoer staat !!
Voor mij komt het goed uit dat ik deze Zwaartranportmodule er op ga bouwen, omdat ik deze voor een gedeelte ook functioneel ga gebruiken.
In de brandstoftank wordt de vaartregelaar met lichtset ingebouwd en in de bovenste gereedschap-materiaalkast komt de geluidsmodule en de stekker om de accu's op te laden.
mogelijk bouw ik hier ook nog de Aan-Uit schakelaar in, als er nog ruimte over is.